mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Polacy dokończą naprawę mostu w Mszanie

Polacy dokończą naprawę mostu w Mszanie

- Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Sp. z o.o., INTERCOR z Zawiercia zrealizuje prace naprawcze na moście w Mszanie w ciągu autostrady A1, podyktowane decyzją nałożoną w maju 2012 roku przez Śląski Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego po awarii spowodowanej błędami wykonawczymi poprzedniego generalnego wykonawcy mostu, firmy Alpine Bau. Wartość umowy zostanie w całości pokryta z zabezpieczonej na rzecz Skarbu Państwa gwarancji Alpine Bau - poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Polacy dokończą naprawę mostu w Mszanie
Program naprawczy wyniesie 55,4 mln zł. W ramach naprawy obiektu zostanie wykonane m.in.: zamontowanie pod nim systemu kabli sprężających wspartych na dewiatorach – elementach kierunkujących ich trasę, zabetonowanie brakujących części obiektu, wykonie żeber usztywniających wewnątrz skrzynki obiektu, korekcja lin podtrzymujących obiekt, zamontowanie dylatacji i robocze obciążenie próbne obiektu.  

Zrealizowanie programu naprawczego nałożonego decyzją SWINB jest pierwszym etapem dokończenia budowy mostu w Mszanie. Do oddania zrealizowanego już niemal w 95 procentach mostu do użytkowania pozostało, oprócz wdrożenia programu naprawczego, jego dokończenie w zakresie m.in. wykonania kap chodnikowych, barier energochłonnych, izolacji i nawierzchni.

Wykonawca dokończenia budowy mostu oraz odcinka autostrady A1 Świerklany – Mszana, zostanie wybrany w osobnym postępowaniu. Przetarg zostanie ogłoszony w drugiej połowie lipca br. a prace powinny ruszyć na przełomie września i października, tak by przy sprzyjających warunkach atmosferycznych do końca roku wszystkie roboty zostały zakończone. Niezwłocznie po ich zakończeniu zostanie złożony wniosek do ŚWINB o wydanie decyzji o pozwolenie na użytkowanie całego odcinka autostrady A1 od węzła Świerklany do węzła Mszana. Przewidywany termin dopuszczenia do ruchu autostrady A1 na odcinku Świerklany–Gorzyczki bez ograniczeń to I połowa 2014 r. - zapewnia GDDKiA.

Umowa z ostatnim wykonawcą – firmą Alpine Bau została zerwana przez GDDKiA 25 maja br, po tym jak wykonawca, mimo wielokrotnych deklaracji, nie realizował autostrady A1, ani postanowień zawartych w porozumieniu z lipca 2012r.
Tematy w artykule: most

Podobne wiadomości:

Nowy most na Sole w Żywcu już przejezdny

Nowy most na Sole w Żywcu już przejezdny

Polskie drogi 2015-10-15

Nowym mostem na Słowację

Nowym mostem na Słowację

Polskie drogi 2015-09-25

Komentuj:

~warszawiak 2013-07-05

@jumper: Z ogólnie chorym prawem i darmozjadami w sejmie mogę się zgodzić. Ale czy musi być nowy przetarg? To dlaczego wybranie Przedsiębiorstwa Usług Technicznych Sp. z o.o., INTERCOR z Zawiercia na wykonanie programu naprawczego mostu odbyło się bez przetargu, a wcześniej zdało egzamin wybranie wykonawców bez przetargu na 2-ch odcinkach A2 Warszawa-Łódź? Gdyby tam rozpisano nowy przetarg, to sadzę, że do dzisiaj nie możnaby jeździć po tej drodze.

~jumper 2013-07-04

do : warszawiak : Tak - musi być przetarg . Takie mamy chore prawo w chorym naszym kraju . SEJMU i POLITYKÓW trzeba się pozbyć a nie GDDKiA . To stanowiący prawo posłowie są winni nie stanowiąc tego prawa od lat . Pan Nieudolny Witecki oraz Pani NaSzkiełko Nelken postępują zgodnie z durnymi przepisami . I umywają ręce, nie rozumiesz ? Im nie zależy aby pozbyć się kryterium najniższej ceny czy wybierania tego samego wykonawcy w kolejnym przetargu . Im zależy na czasie . Prawdziwe pieniądze robi się na wielkich, słomianych inwestycjach . Jako "konsultanci" oni dostają procent od tej czy innej kwoty . Im dłużej budujemy tym co ? No ? Stać Cię ... podwójny koniak dla Ciebie .

~warszawiak 2013-07-02

Ty jak zwykle uważasz, że jest wszystko w porządku, a to, że droga będzie mieć w najlepszym razie 4,5 roku spóźnienia, (to na razie według ostatnich komunikatów GDDKiA, ale życie wielokrotnie pokazało, że to co twierdzi GDDKiA należy jednym uchem wpuszczać, a drugim wypuszczać) to oczywiscie dla ciebie drobiazg i "nie ma się co czepiać". Czy znasz chociaż historię budowy tej drogi? A jeżeli jest tak, jak piszesz, że "generalnie droga jest skończona" to po cholerę ma być przetarg? Na "jakąś tam kosmetykę"?

~nikt 2013-07-02

ty jak zwyke marudzisz generlanie droga jest skończona no może jakas tam kosmetyka nie ma sie co czepiać problem był projekt nietypowy i stad problemy sia ciagneca zmiana wykonawcy na tego samego a czas leci może podeprzeć jak rozwalone właśnie stare estakady tras Ł i trochę wyluzuj może

~warszawiak 2013-07-02

Najwiekszej afery drogowej III RP ciąg dalszy. Po pierwsze: po co tracić czas na przetarg na dokończenie całego odcinka, a nie wybrać wykonawcy "z wolnej ręki", tak jak to zrobiono z wykonaniem programu naprawczego tego cholernego mostu? Po drugie: kolejny raz GDDKiA robi z siebie i usiłuje z nas zrobić idiotów. Wcześniej GDDKiA zarzekała się, że oprócz mostu wszystko jest już gotowe. To co ma znaczyć ten cytat?: "Wykonawca dokończenia budowy mostu oraz odcinka autostrady A1 Świerklany – Mszana, zostanie wybrany w osobnym postępowaniu". Koniec cytatu. Jak wszystko jest gotowe, to po diabła ma być wybierany wykonawca odcinka autostrady? I po trzecie: jak (uwaga: "przy sprzyjających warunkach atmosferycznych", no tak, w lecie może padać deszcz, a grudniu śnieg i w dodatku przyjść mróz, ale to dla GDDKiA już znane i normalne przeszkody) wszystko ma być ukończone do końca roku, to dlaczego przewidywany termin otwarcia to pierwsza połowa przyszłego roku, a nie np styczeń, czy choćby luty 2014? Czyżby dopuszczanie do ruchu i odbiory miały trwać następne sześć miesięcy? Byłby to chyba rekord świata. Przypominam, że pierwotny termin oddania tego odcinka wraz z mostem to: STYCZEŃ 2010 r.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport