mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Polimex naprawi dojazdy do mostu w Płocku

Polimex naprawi dojazdy do mostu w Płocku

Władze Płocka porozumiały się z Polimeksem, wykonawcą ostatniego odcinka dojazdów do nowego mostu w Płocku. Do końca marca Polimex opracuje projekt naprawy "spływających" skarp dróg dojazdowych do mostu w Płocku i zajmie się jego realizacją. Koniec prac zaplanowano najpóźniej na połowę października.

Polimex naprawi dojazdy do mostu w Płocku
15 lutego prezydent Płocka Andrzej Nowakowski podpisał porozumienie z prezesem Polimeksu Konradem Jaskółą. Pierwszym krokiem do porozumienia było zapłacenie wykonawcy IV odcinka dróg dojazdowych zaległych pieniędzy. Wypłata Polimeksowi 9 milionów 775 tysięcy plus blisko milion 700 tys. zł odsetek to efekt wyroku sądowego.

Polimex pozostaje generalnym wykonawcą inwestycji. Teraz najważniejsze jest uzyskanie dofinansowania unijnego, czyli otrzymanie pozytywnej opinii z Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Początkowo miały to być ponad 53 miliony zł, ale po kontroli - przeprowadzonej przez CUPT w czerwcu 2010 r. – kwota ta została zmniejszona do 30 mln. To efekt raportu, w którym między innymi wytknięto złe zarządzanie projektem, brak współpracy między miastem a wykonawcą. Może, między innymi dzięki podpisaniu 15  lutego porozumienia i miesięcznym sprawozdaniom, składanym do CUPT przez inżyniera miasta i pełnomocnika ds. inwestycji strategicznych, kwotę dofinansowania uda się zwiększyć.

Przejazd powinien być gotowy na koniec 2008 r., ale Urząd Miasta wszedł w konflikt z wykonawcą. Chodziło o problemy techniczne, wykonawca sygnalizował, że ma kłopoty z wykonaniem skarp drogi, która w wykopie przecina Ciechomice. Twierdził, że projekt, który otrzymał, był wadliwy. Nie uwzględniał też istnienia w tym miejscu cieków wodnych, które skarpy niszczyły. Mimo wpisów do dziennika budowy nikt z ratusza nie zareagował. Potem doszła kłótnia o dotrzymanie terminów zakończenia robót i wstrzymanie przez ratusz wypłaty ostatnich transz pieniędzy dla Polimeksu. Skończyło się tym, że spór o zapłatę między Polimeksem i Urzędem Miasta trafił do sądu, a prawie gotowa droga stała przez rok nieużytkowana. Zyskała miano najdroższej i najdłuższej w kraju ścieżki rowerowej, bo tylko piesi i rowerzyści mogli z niej korzystać. Spór trwał nadal. Nagły zwrot nastąpił po wyborach samorządowych – przypomina Gazeta Wyborcza.

Podobne wiadomości:

Maybach 62S – na wysoki połysk

auto motor i sport 0000-00-00

Od 630-konnego silnika po wnętrze to dzieło ludzi, a nie bezimiennych robotów. Zadbali oni o to, by pasażerowie tylnej kanapy poczuli się maksymalnie dopieszczeni.

Kolejna fabryka części samochodowych w Polsce

Kolejna fabryka części samochodowych w Polsce

Aktualności 2017-10-26

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.