mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Półmetek Mostu Północnego w Warszawie

Półmetek Mostu Północnego w Warszawie

Budowa Trasy Mostu Północnego w Warszawie to inwestycja oczekiwana od lat. Odcinek 4,3 km komfortowej trasy poprawi komunikację między prawo - a lewobrzeżną częścią stolicy i zapewni połączenie Białołęki z Bielanami. Budowa pierwszego odcinka Trasy Mostu Północnego - od węzła z ulicą Modlińską do węzła z ulicą Pułkową – rozpoczęła się 3 czerwca 2009 roku. Dzisiaj prace są na półmetku. W ubiegłym miesiącu podpisano umowę na realizację budowy kolejnego odcinka Trasy Mostu Północnego – od węzła z ulicą Pułkową do węzła przesiadkowego Młociny. Unijne dofinansowanie wysokości 374,6 mln zł wesprze warszawską inwestycję, bo całkowita wartość dwóch etapów projektu wynosi aż ponad 1,15 mld zł. Prace potrwają do końca 2011 roku.

Półmetek Mostu Północnego w Warszawie

Most Północny w Warszawie będzie się składał z trzech wiaduktów – dwóch przeznaczonych pod trzypasmowe jezdnie oraz wiaduktu pod trasę tramwajową i ciąg pieszo-rowerowy. Zakres inwestycji obejmuje ponadto wykonanie estakad drogowych i łącznic w węzłach wielopoziomowych i skrzyżowaniach, ścian oporowych, kładek dla pieszych, ścieżek rowerowych, urządzeń bezpieczeństwa ruchu, ekranów akustycznych oraz nasadzeń drzew i krzewów. Będzie to ósma drogowa przeprawa przez Wisłę w stolicy.

Inwestycja obejmuje budowę Trasy Mostu Północnego na odcinku od węzła z ul. Modlińską do węzła przesiadkowego „Młociny” o długości 4,3 km. Zadanie podzielono na dwa etapy.


Etap I – odcinek od węzła ul. Pułkowa do węzła ul. Modlińska, ciąg drogi krajowej nr 61 o długości ok. 3,4 km

Budowa pierwszego odcinka Trasy Mostu Północnego - od węzła z ulicą Modlińską do węzła z ulicą Pułkową – rozpoczęła się 3 czerwca 2009 roku. Jak wynika z informacji  Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych w Warszawie, po upływie czternastu miesięcy zrealizowano niemal 50% przewidzianych prac. Roboty prowadzone są na całym, ponad trzykilometrowym odcinku trasy. Powstają węzły z ulicami Marymoncką i Pułkową, trwa budowa obiektów w rejonie ulic Myśliborskiej i Modlińskiej, a na gotowych już podporach lądowych mostu Północnego od wczesnej wiosny prowadzony jest montaż konstrukcji stalowej. Budowa pierwszego odcinka Trasy Mostu Północnego zakończy się w grudniu 2011 r.

Przeprawa mostowa będzie miała długość około 800 m., a jej najdłuższe z 10 przęseł, nurtowe, 160 m. Zanim rozpocznie się montaż konstrukcji stalowej mostu nad Wisłą, muszą zostać przygotowane dwie podpory nurtowe. Obecnie poziom wody w Wiśle ponownie jest podwyższony, co oznacza konieczność odstąpienia od robot w nurcie rzeki. To już trzecia fala powodziowa w trakcie budowy mostu Północnego. Wisła nie stanowi już zagrożenia dla podpór lądowych – ich budowa zakończyła się.

Obecnie trwające prace po stronie bielańskiej zmierzają do jak najszybszego wznowienia ruchu tramwajowego w rejonie ulicy Marymonckiej. Gotowy jest już pierwszy fragment nowego torowiska. Kończy się także budowa tunelu tramwajowego. To w nim łączyć się będą trasy prowadzące w kierunku mostu, Młocin i ulicy Marymonckiej. We wnętrzu tunelu trwają prace wykończeniowe. Na betonowanej obecnie płycie podłogowej wkrótce ułożone zostaną tory tramwajowe. W lipcu nawierzchnia asfaltowa pojawiła się na wybudowanych elementach węzła Trasy Mostu Północnego z Wisłostradą – łącznicach, którymi poprowadzone będą wjazdy i zjazdy z trasy mostowej. Gotowa jest także nawierzchnia wschodniej jezdni Wisłostrady w rejonie trasy mostowej oraz konstrukcja wiaduktu trasy nad Wisłostradą. Intensywne prace trwają przy pozostałych obiektach, w tym licznych wiaduktach. Węzeł Pułkowa będzie się składał z 10 wiaduktów drogowych, kładki dla pieszych (już gotowej) i 9 murów oporowych. Po stronie białołęckiej 5 lipca zamontowano jeden z najcięższy lądowych elementów konstrukcji mostu. Do jego ułożenia na podporze wykorzystano dwa dźwigi o maksymalnym udźwigu 650 oraz 450 ton. Elementy przypłynęły na plac budowy w częściach. Transport ważył 900 ton – wylicza MZID w Warszawie.

Po wprowadzonych przed wakacjami zmianach w organizacji ruchu u zbiegu ulic Świderskiej i Myśliborskiej rozpoczęła się budowa wiaduktu, którym Trasa Mostu Północnego przebiegnie nad ulicą Myśliborską. W rejonie komisariatu policji na Białołęce powstaje ściana oporowa. Prace realizowane są także wzdłuż ulicy Obrazkowej oraz wzdłuż Modlińskiej, gdzie trwają przygotowania do budowy wiaduktów, którymi ulica
przebiegnie nad trasą mostową. Węzeł Modlińska będzie liczył 5 wiaduktów i 9 murów oporowych.

Wykonawcą robot budowlanych odcinka od ul. Pułkowej do ul. Modlińskiej jest konsorcjum firm w składzie: Przedsiębiorstwo Robot Inżynieryjnych „POL-AQUA” S.A. (lider konsorcjum), SANDO Budownictwo Polska S.A., Construccciones Sanchez Dominguez S.A. (Hiszpania), KROMISS – Bis Sp. z o.o. (Polska).

 

                                        

Etap II – odcinek od węzła ul. Pułkowa do węzła Młociny, ciąg drogi wojewódzkiej o długości ok. 0,86 km

W lipcu Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych podpisał umowę na realizację budowy drugiego odcinka Trasy Mostu Północnego – od węzła z ulicą Pułkową do węzła przesiadkowego Młociny. Prace zrealizuje firma SKANSKA za kwotę ok. 51,5 miliona zł.

Zadanie obejmuje budowę dwóch czteropasmowych jezdni głównych trasy i czterech jednoprzęsłowych wiaduktów nad ulicą Encyklopedyczną . Powstanie także 400-metrowy odcinek ulicy Encyklopedycznej z nowym wjazdem do zajezdni tramwajowej, skrzyżowaniem z ulicą Zgrupowania AK Kampinos oraz przejściem pod jezdniami trasy głównej. Zakres prac obejmuje też budowę dwupasmowej ulicy Nocznickiego.

Niespełna kilometrowy odcinek trasy będzie gotowy do końca 2011 roku, czyli jednocześnie z budowanym obecnie odcinkiem od ulicy Modlińskiej do węzła z ulicą Pułkową.

Trasa Mostu Północnego w Warszawie jest oczekiwana przede wszystkim przez mieszkańców Białołęki, którzy dziś stoją w korkach na moście Grota-Roweckiego i drogach dojazdowych do niego. To jedyna przeprawa w tej części Warszawy i nie jest ona w stanie już przenieść tak dużego ruchu (w szczycie porannym na lewy brzeg Wisły przejeżdża nim ponad 7 tys. samochodów na godzinę, najwięcej ze wszystkich mostów w Warszawie). Po otwarciu nowej przeprawy i modernizacji mostu Grota-Roweckiego  zamknięty zostanie północny fragment ekspresowej obwodnicy miasta.


Podobne wiadomości:

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Polskie drogi 2016-09-15

Droga S7 - Szydłowiec, Wodzisław - zmiana ruchu

Droga S7 - Szydłowiec, Wodzisław - zmiana...

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport