mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Północna nitka A-18

Północna nitka A-18

Trwają zaawansowane prace budowlane na całym odcinku jezdni północnej "tymczasowej" A-18. Dobudowa nitki północnej jest jednym z etapów przystosowania drogi krajowej do parametrów przyszłej autostrady.

Północna nitka A-18

Prace na wszystkich czterech odcinkach rozpoczęto pod koniec listopada 2004 r. Na chwilę obecną budowa odbywa przez siedem dni w tygodniu na całym odcinku jezdni północnej od mostu nad rzeką Bóbr do węzła Olszyna. Na 10 kilometrowym odcinku na zachód od rzeki Bóbr północna nitka pokryta jest warstwą ziemi - trwa proces przygotowywania podłoża oraz utwardzania. Pozostała część jezdni do węzła Królów jest rozkopana i objęta pracami związanymi ze stabilizacją gruntu. Dalszy odcinek na trasie Królów - granica państwa została zamknięta dla ruchu. Trwają na nim przygotowania do przyszłych prac budowlanych.  Z powodu demontażu i rozbiórki wiaduktów niektóre węzły zostały przekształcone w ronda w celu usprawnienia  i zapewnienia płynności ruchu.

TU zobacz pełną galerię: A18 - czerwiec 2005

Początki inwestycji:

W 2001 r. GDDKiA O/Zielona Góra przystąpiła do przygotowania projektu budowlanego na modernizację drogi krajowej nr 18 - dobudowa drugiej (północnej) jezdni. Pełna dokumentacja przetargowa i techniczna opracowywana przez Transprojekt Warszawski została zakończona w I kwartale 2004 r wraz z uzyskaniem decyzji pozwolenia na budowę.

W październiku zeszłego roku zostali wyłonieni wykonawcy na realizację I etapu budowy autostrady A-18. Koszt przygotowania inwestycji I etapu wyniósł ok. 18,5 mln zł. Po wyłonieniu wykonawców na budowę północnej jezdni pierwszy etap budowy został podzielony na cztery odrębne kontrakty:
- Odcinek Olszyna - Królów o długości 9,5 km: prace budowlane prowadzone przez firmę SKANSKA SA (wartość kontraktu 6,429 mln euro)
- Odcinek Królów - Żary o długości 15,5 km: firma Max Bögl Bauunternehmung GmbH/Berger Bau GmbH (wartość kontraktu 19,221 mln euro)
- Odcinek Żary - Iłowa o długości 13 km: firma SKANSKA SA (wartość kontraktu 12,339 mln euro)
- Odcinek Iłowa - Golnice o długości 31 km: konsorcjum WALTER-HEILIT GmbH/Warbud SA (wartość kontraktu 27,289 mln euro).

Dalsze plany:

Po oddaniu do ruchu jezdni północnej, rozpocznie się kompletny remont (tj. rozbiórka i ponowne wykonanie) 70-letniej jezdni południowej na odcinku Olszyna - Golnice. Inwestycja zaplanowana jest do realizacji na lata 2007-2010 a koszt zadania szacowany jest na około 500 mln zł.

 


Podobne wiadomości:

Droga S3 do granicy – powstanie do 2023 roku

Droga S3 do granicy – powstanie do 2023 roku

Polskie drogi 2017-05-26

A4 Złotoryja - Legnica - ograniczenia w ruchu

A4 Złotoryja - Legnica - ograniczenia w ruchu

Polskie drogi 2017-01-16

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.