mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Polska ? największy plac budowy w UE

Polska ? największy plac budowy w UE

„Obecnie w trakcie postępowania znajduje się ponad 40 przetargów na budowę 800 km autostrad, dróg ekspresowych i obwodnic. Do ogłoszenia w tym roku przygotowane są przetargi, dzięki którym zostanie zbudowanych kolejnych 800 km dróg” – powiedział Minister Infrastruktury C. Grabarczyk.

Polska ? największy plac budowy w UE
Obecnie w budowie i przebudowie jest ok. 720 km dróg, w tym 225 km autostrad, 250 km dróg ekspresowych i 90 km obwodnic, 155 km istniejącej sieci jest w przebudowie. Budowanych jest 12 odcinków autostrad (m.in. A1 Nowe Marzy – Toruń; A1 węzeł Sośnica, A1 Bełk - Świerklany, A4 Zgorzelec – Wykroty – Krzyżowa, A4 Kraków – Szarów), 22 odcinki dróg ekspresowych (m.in. S7 Grójec – Białobrzegi) oraz 12 obwodnic (m.in. Biała Podlaska, Słupsk, Gołdap, Kędzierzyn Koźle).

Generalny Dyrektor GDDKiA Lech Witecki poinformował, że obecnie w toku znajdują się przetargi warte 34 mld zł, a w tym roku zostaną ogłoszone kolejne na sumę 20 mld zł.

W 2009 roku wystartowały przetargi na budowę m.in. autostrady A2 z Łodzi do Warszawy (91 km), autostrady A1 od Torunia do Kowala (64 km), budowę autostrady A4 z Jarosławia do granicy w Korczowej (46,8 km). W 2009 r. wyłoniono również wykonawców autostrady A1 Maciejów - Sośnica, a także dróg ekspresowych S7 Skarżysko-Kamienna - Występa i S74 Kielce - Cedzyna oraz obwodnic Kraśnika i Kędzierzyna-Koźle. Wartość tych inwestycji to 2,17 mld zł.

Podobne wiadomości:

Północna obwodnica Krakowa gotowa w 2022 roku - ruszyły prace

Północna obwodnica Krakowa gotowa w 2022 roku...

Polskie drogi 2017-01-16

S16 Borki - Mrągowo - jest rozstrzygnięcie przetargu

S16 Borki - Mrągowo - jest rozstrzygnięcie...

Polskie drogi 2017-01-16

Komentuj:

~XXIV 2009-05-17

To mi się rzuciło w oczy. Jeżeli Chorwacja mając 4,6 miliona mieszkanców mogła wybudować aż 390 km autostrady z Zagrzebia do Splitu, to Polska licząc około 38,5 miliona mieszkańców by musiała mieć bez mała 3200 kilometrów autostrad. Pozdrawiam uprzejmie !

~XXIV 2009-05-15

Tam w Chorwacji była dobra i sprzyjająca ugoda narodowa w sprawie budowy dróg niezależnie od poglądów politycznych, tak sądzę. Polska tak przykładając tu miarę z Chorwacji musiałaby mieć już dawno A1 od granicy z Czechami aż do samego Gdańska oraz A2 i A4 na calej długości, właśnie w tej szkieletowej postaci.

~oczywiscie że należy cieszyć sie i z tego... 2009-05-14

ale proszę niech ktoś mi wytłumaczy dlaczego Chorwacja po wojnie domowej w latach dziewiedziesiatych wystartwała z naszym odpowiedznikiem "wielkiego planu budowy infrastruktury" i obecnie posiada siec szkieletowa...dodam nie majac sroddkow przed i akcesyjnych oraz budujac w gorzystym terenie ..posiadajać kilka wielokilometrowych tuneli....czy to tylko aby obligacje rzadowe na budowe byly roziwazaniem..czy moze co inne...niech ktos mi ten fenomen wytlumaczy bo nie moge pojac.....

~XXIV 2009-05-14

To prawda, podczas budowy dróg nie należy tu myśleć jedynie o Euro 2012, lecz także o lepszym i pomyślniejszym rozwoju Polski. Jednym z tych elementów rozwoju byłaby również czteropasmowa droga ekspresowa S10 z Warszawy do Szczecina ( przez Płońsk, Toruń i Bydgoszcz ), tak myślę. Szczecin jako port morski też ma swoje spore zalety. Ktoś powie chyba, że można by dojechać do Szczecina z Warszawy przez A2 i S3. Ale A2 po zakończeniu budowy także będzie na 100 % mocno zatłoczona, gdy łatwiejszy będzie dojazd do Warszawy z Zachodniej Europy. Spójność Polski również ma swoje niebagatelne znaczenie. A to jest dopiero jeden z wielu wątków tej całej problematyki dobrych dróg w Polsce.

~bob budowniczy 2009-05-14

kierowca: ja oczywiście polityków nie chwale tylko ciesze się ze naprawdę ruszyła budowa dróg. Zresztą ciężko jest chwalić teraźniejszych polityków, jeśli budowę dróg przygotowywały też poprzednie rządy, a te przygtowania które prowadzi teraz PO wykorzysta do propagandy rząd następny. I tak w kółko. Z ta druga częścią wypowiedzi masz całkowitą rację. Jest też sposób na lepszą kontrolę polityków: zmniejszyć liczbę posłów. Teraz siedzi tam sporo "nierobów", którzy mieszają się z "robami". Dlatego praktycznie nie da się tego kontrolować. Mniej posłów = lepszy wgląd w ich pracę = lepsza ich ocena = mniej nierobów.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Wodorowy Lexus już za cztery lata
Wodorowy Lexus już za cztery lata
Brytyjskie źródła donoszą, powołując się na szefa europejskiego oddziału Lexusa, że już za cztery lata japoński producent zaoferuje klientom samochody elektryczne zasilane wodorowymi ogniwami paliwowymi.