mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Polska ? największy plac budowy w UE

Polska ? największy plac budowy w UE

„Obecnie w trakcie postępowania znajduje się ponad 40 przetargów na budowę 800 km autostrad, dróg ekspresowych i obwodnic. Do ogłoszenia w tym roku przygotowane są przetargi, dzięki którym zostanie zbudowanych kolejnych 800 km dróg” – powiedział Minister Infrastruktury C. Grabarczyk.

Polska ? największy plac budowy w UE
Obecnie w budowie i przebudowie jest ok. 720 km dróg, w tym 225 km autostrad, 250 km dróg ekspresowych i 90 km obwodnic, 155 km istniejącej sieci jest w przebudowie. Budowanych jest 12 odcinków autostrad (m.in. A1 Nowe Marzy – Toruń; A1 węzeł Sośnica, A1 Bełk - Świerklany, A4 Zgorzelec – Wykroty – Krzyżowa, A4 Kraków – Szarów), 22 odcinki dróg ekspresowych (m.in. S7 Grójec – Białobrzegi) oraz 12 obwodnic (m.in. Biała Podlaska, Słupsk, Gołdap, Kędzierzyn Koźle).

Generalny Dyrektor GDDKiA Lech Witecki poinformował, że obecnie w toku znajdują się przetargi warte 34 mld zł, a w tym roku zostaną ogłoszone kolejne na sumę 20 mld zł.

W 2009 roku wystartowały przetargi na budowę m.in. autostrady A2 z Łodzi do Warszawy (91 km), autostrady A1 od Torunia do Kowala (64 km), budowę autostrady A4 z Jarosławia do granicy w Korczowej (46,8 km). W 2009 r. wyłoniono również wykonawców autostrady A1 Maciejów - Sośnica, a także dróg ekspresowych S7 Skarżysko-Kamienna - Występa i S74 Kielce - Cedzyna oraz obwodnic Kraśnika i Kędzierzyna-Koźle. Wartość tych inwestycji to 2,17 mld zł.

Podobne wiadomości:

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

Polskie drogi 2016-09-21

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Polskie drogi 2016-09-15

Komentuj:

~XXIV 2009-05-17

To mi się rzuciło w oczy. Jeżeli Chorwacja mając 4,6 miliona mieszkanców mogła wybudować aż 390 km autostrady z Zagrzebia do Splitu, to Polska licząc około 38,5 miliona mieszkańców by musiała mieć bez mała 3200 kilometrów autostrad. Pozdrawiam uprzejmie !

~XXIV 2009-05-15

Tam w Chorwacji była dobra i sprzyjająca ugoda narodowa w sprawie budowy dróg niezależnie od poglądów politycznych, tak sądzę. Polska tak przykładając tu miarę z Chorwacji musiałaby mieć już dawno A1 od granicy z Czechami aż do samego Gdańska oraz A2 i A4 na calej długości, właśnie w tej szkieletowej postaci.

~oczywiscie że należy cieszyć sie i z tego... 2009-05-14

ale proszę niech ktoś mi wytłumaczy dlaczego Chorwacja po wojnie domowej w latach dziewiedziesiatych wystartwała z naszym odpowiedznikiem "wielkiego planu budowy infrastruktury" i obecnie posiada siec szkieletowa...dodam nie majac sroddkow przed i akcesyjnych oraz budujac w gorzystym terenie ..posiadajać kilka wielokilometrowych tuneli....czy to tylko aby obligacje rzadowe na budowe byly roziwazaniem..czy moze co inne...niech ktos mi ten fenomen wytlumaczy bo nie moge pojac.....

~XXIV 2009-05-14

To prawda, podczas budowy dróg nie należy tu myśleć jedynie o Euro 2012, lecz także o lepszym i pomyślniejszym rozwoju Polski. Jednym z tych elementów rozwoju byłaby również czteropasmowa droga ekspresowa S10 z Warszawy do Szczecina ( przez Płońsk, Toruń i Bydgoszcz ), tak myślę. Szczecin jako port morski też ma swoje spore zalety. Ktoś powie chyba, że można by dojechać do Szczecina z Warszawy przez A2 i S3. Ale A2 po zakończeniu budowy także będzie na 100 % mocno zatłoczona, gdy łatwiejszy będzie dojazd do Warszawy z Zachodniej Europy. Spójność Polski również ma swoje niebagatelne znaczenie. A to jest dopiero jeden z wielu wątków tej całej problematyki dobrych dróg w Polsce.

~bob budowniczy 2009-05-14

kierowca: ja oczywiście polityków nie chwale tylko ciesze się ze naprawdę ruszyła budowa dróg. Zresztą ciężko jest chwalić teraźniejszych polityków, jeśli budowę dróg przygotowywały też poprzednie rządy, a te przygtowania które prowadzi teraz PO wykorzysta do propagandy rząd następny. I tak w kółko. Z ta druga częścią wypowiedzi masz całkowitą rację. Jest też sposób na lepszą kontrolę polityków: zmniejszyć liczbę posłów. Teraz siedzi tam sporo "nierobów", którzy mieszają się z "robami". Dlatego praktycznie nie da się tego kontrolować. Mniej posłów = lepszy wgląd w ich pracę = lepsza ich ocena = mniej nierobów.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport