mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Południowa obwodnica Olsztyna potrzebuje jeszcze kilka lat

Południowa obwodnica Olsztyna potrzebuje jeszcze kilka lat

Koncepcja programowa południowej obwodnicy Olsztyna jest już na ukończeniu. Teraz opracowane materiały będą prezentowane zainteresowanym. Drogowcy chcą zebrać uwagi dotyczące realizacji inwestycji. Harmonogram prac przewiduje, ze jeszcze w tym roku ogłoszony będzie przetarg na projekt budowlany i wykonawczy, a w drugiej połowie 2011 roku mają ruszyć prace budowlane. Obwodnica Olsztyna ma powstać w 2013 roku.

Południowa obwodnica Olsztyna potrzebuje jeszcze kilka lat
Południowa obwodnica Olsztyna w ciągu drogi krajowej nr 16 to przedsięwzięcie obejmujące budowę drogi biegnącej nowym śladem od okolic Kudyp (na zachód od Olsztyna) do okolic Wójtowa (na wschód od Olsztyna). Zadanie, współfinansowane ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko,  realizowane będzie na terenie gmin Olsztyn, Barczewo, Purda, Stawiguda i Gietrzwałd. Droga o długości ok. 27 km posiadać będzie przekrój poprzeczny dwujezdniowy dwupasowy (docelowo trzypasowy) z utwardzonymi poboczami. Dostęp do drogi zapewniony będzie poprzez węzły, a  z sąsiadującym terenem obwodnica skomunikowana zostanie za pomocą dróg dojazdowych. W ramach inwestycji przewiduje się budowę 33 obiektów mostowych i 7 węzłów drogowych: Olsztyn Zachód (Kudypy), Olsztyn Południe (Tomaszkowo, węzeł zespolony), Jaroty (Bartąg),  Szczęsne, Olsztyn Wschód, Wójtowo 1, Wójtowo 2.

Prace nad projektem obwodnicy Olsztyna sięgają 2005 roku. Jesienią tego roku podpisano pomiędzy GDDKiA i władzami Olsztyna porozumienie w sprawie współdziałania i współfinansowania koncepcji programowej obwodnicy Olsztyna. GDDKiA następnie ogłosiła przetarg, w wyniku którego wyłoniono firmę projektową, z którą 29 marca 2006 r. podpisano umowę na wykonanie koncepcji programowej budowy obwodnicy Olsztyna w ciągu dróg krajowych nr 16 i 51. Jesienią 2006 r. odbyły się konsultacje społeczne, będące elementem wielokryterialnej analizy wariantów obwodnicy. Efektem pracy projektantów był zaprezentowany w marcu 2007 r. przebieg obwodnicy rekomendowany do dalszych opracowań. W południowej części drogi zachowano wariantowość trasy ze względu na kolizję z obszarem Natura 2000 Puszcza Napiwodzko-Ramucka do czasu przeprowadzenia dodatkowej inwentaryzacji przyrodniczej na tym terenie, co zostało zrealizowane w pierwszej połowie 2007 r. W lipcu 2007 r. Komisja Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych i Autostrad zatwierdziła przebieg obwodnicy. Po sporządzeniu raportu o oddziaływaniu na środowisko, GDDKiA wystąpiła do wojewody warmińsko-mazurskiego w dniu 13 listopada 2007 r.  z wnioskiem o wydanie decyzji środowiskowej dla południowej obwodnicy Olsztyna. Wydaną w  dniu 8 sierpnia 2008 r. decyzję środowiskową zaskarżono do Ministra Środowiska. Decyzją  z 10 marca 2009 r. Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska podtrzymał zaskarżoną decyzję środowiskową.

Podobne wiadomości:

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Polskie drogi 2016-09-15

Rusza budowa S8 Przeszkoda – Paszków

Rusza budowa S8 Przeszkoda – Paszków

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport