mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Południowa obwodnica Radomia już lada dzień

Południowa obwodnica Radomia już lada dzień

Na czterech z pięciu etapów obwodnicy południowej Radomia trwają teraz odbiory końcowe. Ostatnie prace drogowe są prowadzone tylko przy budowie drogi odbarczającej tuż koło nowego ronda u zbiegu obwodnicy z Warsztatową. Trwa też jeszcze budowa przepustu pod torami kolejowymi na Południu.

Południowa obwodnica Radomia już lada dzień
Za kilka dni formalnie skończy się największa inwestycja drogowa w Radomiu. Drogowcy oraz mostowcy zrealizowali prawie wszystkie prace przewidziane kontraktem. Gotowe są już cztery wiadukty, cztery ronda, kładka dla pieszych, przejazd przez bocznicę kolejową prowadzącą na tereny przemysłowe po byłej Fabryce Łączników na Potkanowie, a także kilka zlokalizowanych pod obwodnicą przejść gospodarczych i dla zwierząt. Ostatnia, ścieralna warstwa asfaltu jest ułożona na całej długości obwodnicy - czyli na ponad 13 kilometrach jezdni. Gotowe są również prawie wszystkie chodniki i prawie dziewięć kilometrów dróg dla rowerów. Drogowcy przygotowali niemalże całe oznakowanie poziome oraz pionowe, postawione zostały też praktycznie wszystkie lampy oświetleniowe i ekrany akustyczne. 27 listopada dziennikarze radomskich mediów po raz pierwszy mieli okazję przejechać autobusem przez całą trasę i bezpośrednio ocenić ogrom prac wykonanych w ciągu ostatnich około dwóch lat. To pierwsza taka możliwość przejazdu obwodnicą.

Obecnie roboty drogowe trwają jeszcze na trzecim etapie, gdzie w pobliżu siedziby firmy ITM Poland powstaje droga odbarczająca. Asfalt trzeba ułożyć też na krótkim odcinku drogi rowerowej, biegnącej w tym rejonie obok obwodnicy. Najwięcej pracy jest przy budowie przepustu pod torami kolejowymi u zbiegu drugiego i trzeciego etapu nowej trasy. Sierpniowy ulewny deszcz spowodował zalanie przepustu, co mocno skomplikowało dalsze roboty. Dokończenie jego budowy jeszcze trochę potrwa. Przepust ten powstaje w sąsiedztwie starego mostu kolejowego na Południu. Będzie służył pieszym i rowerzystom, poprowadzimy nim także Potok Malczewski. Nie ma on jednak wpływu na ruch kołowy.

 Formalne zakończenie robót na obwodnicy oznacza rozpoczęcie sukcesywnych odbiorów technicznych. W przypadku pierwszych trzech i odcinka czwartego etapu decyzja o dopuszczeniu trasy do użytkowania będzie zależeć od Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Radomiu. W przypadku etapu piątego, biegnącego już poza granicami Radomia - od Starostwa Powiatowego. O formalnym dopuszczeniu do użytkowania ronda turbinowego u zbiegu obwodnicy z krajową trasą nr 7 będzie decydował Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego.

Podobne wiadomości:

MON zainwestuje w polskie drogi

MON zainwestuje w polskie drogi

Polskie drogi 2017-01-04

Droga S7 - Szydłowiec, Wodzisław - zmiana ruchu

Droga S7 - Szydłowiec, Wodzisław - zmiana...

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Po ośmiu latach przyszedł czas na następcę Skody Yeti. Nowy model zmienił się tak bardzo, że otrzymał nową nazwę - Karoq. Znamy już pierwsze szczegóły na temat kompaktowego SUV-a z Mlada Boleslav.