mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Południowa obwodnica Warszawy - podpisano umowy

Południowa obwodnica Warszawy - podpisano umowy

Mieszkańcy południowej części Warszawy już niedługo pojadą nową obwodnicą, która będzie przebiegać pomiędzy węzłami Puławska i Lubelska. Zobacz, kiedy zakończy się budowa i ile będzie kosztować.

Południowa obwodnica Warszawy - podpisano umowy

Po decyzji sądu, który odrzucił skargę firmy TPF o tym, że drogowcy nie powinni wybrać w przetargu firmy Egis Polska Inżynieria na budowę Południowej Obwodnicy Warszawy, GDDKiA przystąpiła do podpisywania umów. Na projekt Południowej Obwodnicy Warszawy wybrano 3 wykonawców:

  1. budowę tunelu pod Ursynowem wykona Astaldi S.p.A. za kwotę ok. 1 222 mln zł
  2. mostami przez Wisłę zajmie się Gulermak Agir Sanayi Inssat ve Taahhut A.S.i PBDiM Mińsk Maz. za kwotę ok. 757,6 mln zł
  3. budowę estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym powierzono firmie Warbud S.A. za kwotę umowną ok. 561,7 mln zł.

Nadzór nad wszystkimi etapami prac będzie sprawować firma Egis Polska Inżynieria Sp. z o.o., z którą podpisano umowę na kwotę ok. 53,4 mln zł.

W ramach realizacji POW na odcinku pomiędzy węzłem Puławska a Lubelska przewidziana jest m.in. budowa:

- drogi ekspresowej długości 18,5 km, posiadającej 2 jezdnie po 3 pasy ruchu

- tunelu pod Ursynowem

- mostu przez Wisłę

- estakad nad Mazowieckim Parkiem Krajobrazowym

- węzłów: „Ursynów”, „Przyczółkowa”, „Wał Miedzeszyński”, „Patriotów” oraz docelowo przewidziano dodatkowy węzeł „Czerniakowska Bis”, który usytuowany będzie na odcinku pomiędzy węzłami „Przyczółkowa” i „Wał Miedzeszyński”.

- urządzeń ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Na budowę Południowej Obwodnicy Warszawy firmy mają 41 miesięcy (bez okresów zimowych), co oznacza, że umowny termin zakończenia inwestycji przypadnie na sierpień 2020 r.

 


Podobne wiadomości:

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Polskie drogi 2016-12-06

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja benzynowa

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja...

Polskie drogi 2016-12-06

Komentuj:

~warszawiak 2016-01-12

@Rebel: Jeżeli chodzi o drogi wyprowadzające ruch tranzytowy z miasta, to zgoda. Niedawno często budowało się autostrady, czy ekspresówki w polu: z wioski A do wioski B, a potem i tak trzeba było stać w korkach przy wjeździe, czy wyjeździe z większego miasta. Tak samo zgoda, jeśli chodzi o bezkolizyjne połączenia między dużymi miastami, większości jeszcze dużo, dużo brakuje. Ale obwodnice dużych miast są tak samo potrzebne, żeby można było przez miasto, czy obok miasta tranzytem normalnie przejechać. Drogowy pierścień wokół Warszawy powinien być gotowy co najmniej kilkanaście lat temu; niestety obecnie po kawałku się go dopiero buduje (ok. połowa jest już zbudowana). Natomiast co do drogi S3, to nie dlatego została zatrzymana kilkadziesiąt km od granicy z Czechami, że pieniądze były potrzebne na POW, tylko dlatego, że kończyłaby się w polu na granicy; Czesi stwierdzili, że drogę u siebie zaczną budować dopiero za parę lat. Jeżeli chodzi o inne karygodne przykłady: A1-pelna zgoda, a ja dodałbym jeszcze: S3, ale na odcinku doprowadzającym do Świnoujścia, tunel w Świnoujściu, A18 oraz króciutki odcinek A6. Na ten ostatni na szczęście (tak samo, jak na A2 od Warszawy, a konkretnie od węzła "Lubelska" do Mińska Maz.) został wreszcie ogłoszony przetarg.

~Rebel 2016-01-11

W Polsce wybudowano sporo dróg, jednak budowa kolejnych odcinków wciąż budzi emocje. Uważam że drogi szybkiego ruchu powinny łączyć regiony i miasta. Na przykładzie Warszawy widzę jednak, że najpierw najważniejsze były budowy dróg wewnątrz miasta jak: S-8,S-79, czy S-2. Z opóźnieniem buduje się drogi wyprowadzające ruch tranzytowy z miasta. Te wszystkie drogi oczywiście są budowane z budżetu państwa. Nie widzę jednak wciąż połączenia Gdańska z Krakowem (przez Warszawę), Lublina ze Szczecinem (przez Warszawę), oraz nie kończące się grzebalstwo w budowie S-8 Wrocław-Białystok (przez Warszawę). Całkowicie jest odsunięta w czasie najdłuższa z projektowanych dróg ekspresowych S-19. Karygodnymi dla mnie przykładami są wciąż niedokończona A-1, a już najbardziej karygodnym przykładem zatrzymana w Bolkowie droga S-3. Zatrzymana budowa kilkudziesięciu kilometrów do granicy z Czechami, bo pieniądze potrzebne były do budowy południowej obwodnicy Warszawy. Drogi A-1 i S-3, to szansa na rozwój polskich portów morskich. Jednak politycy widzą nie to co rozkręca gospodarkę, a co daje poklask publiki.

~warszawiak 2015-12-15

NARESZCIE!!! Chyba kolejny rekord świata, podpisanie umowy "tylko" dwa lata po ogłoszeniu przetargu! I dlaczego tak długi czas przewidywany jest (i zakontraktowany) do otwarcia trasy: sierpień 2020 r.? Nawet przy umowie "zaprojektuj i zbuduj" to bardzo długo. Niepokojący jest też brak rozstrzygnięcia przetargu na węzeł "Lubelska"; bez niego przecież POW od węzła "Patriotów" z całą estakadą będzie kończyć się w polu i cały ten odcinek (od ul. Patriotów) nawet ukończony nie będzie zdatny do użytku. Już nieraz tak bywało, a obecnie występuje na S8 od gotowego węzła "Łódź Płd" do węzła "Rzgów". Najlepiej byłoby, gdyby już podpisane były umowy (oprócz POW oczywiście) na węzeł "Lubelska", na A2 Lubelska-Mińsk Maz. i S17 od węzla " Lubelska" do węzła "Zakręt" przynajmniej i w druga stronę do obwodnicy Garwolina. To wszystko powinno być skończone jednocześnie. No cóż, pisałem już na tym portalu, że pomarzyć dobra rzecz, a marzenia czasem się spełniają...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport