mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Pomysł na ekspresową Szczecin - Koszalin

Pomysł na ekspresową Szczecin - Koszalin

Biuro projektowe ze Szczecina przygotowało projekt w którym planowana droga ekspresowa S6 na trasie Szczecin - Kołobrzeg tuż za Płotami mogłaby skręcić na północny wschód, dotrzeć do Kołobrzegu i tam połączyć się z przyszłą ekspresową trasą S11 wiodącą do Koszalina.

Pomysł na ekspresową Szczecin - Koszalin

Droga między Szczecinem a Koszalinem wydłużyłaby się o 7 km ale jednocześnie można by uniknąć budowy kilku obwodnic na starej trasie DK nr 6. W dodatku obecne połączenie Koszalin - Kołobrzeg (droga krajowa nr 11) jest obciążone tylko latem i poza sezonem wakacyjnym szeroka ekspresówka nie jest tam potrzebna. Połączenie S6 i S11 w jedną drogę gwarantuje lepsze wykorzystanie trasy przez cały rok. Dodatkowo zaproponowany nowy przebieg S6 mniej koliduje z obszarami chronionymi.

W połowie lutego nowa koncepcja zostanie przedstawiona władzom Kołobrzegu i Koszalina. Rząd umieścił budowę S6 i S11 wśród dróg, które mają być budowane w latach 2007-13.


Przeczytaj także:

Plany dla ekspresowej "11" na wybrzeżu (2006-11-29)

Trasa Lęborska - ekspresowa szóstka (2006-11-28)

Inwestycje na "szóstce" (2005-12-12)

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mazda 6
Mazda 6
Cena podstawowa już od: 88 700 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Uwaga na utrudnienia na węźle Swadzim

Uwaga na utrudnienia na węźle Swadzim

Polskie drogi 2014-11-26

Drogowcy przygotowani do zimy

Drogowcy przygotowani do zimy

Polskie drogi 2014-11-26

Komentuj:

~obserwator 2010-06-28

Jak widać plany planami i można je zmienić po tym, jak się coś obiecało... :)

~Leszek 2007-03-17

Droga ze Szczecina do Elbląga i dalej jest prawie na całej trasie wytyczona Nie trzeba wykupywać gruntów, bo są już przygotowane pod drogę.

~Leszek 2007-03-17

Dlaczego nie wykorzystuje się dotychczasowych planów, tylko na siłę próbuje się tworzyć kierunki tras (np. S6 przez Kołobrzeg- Koszalin). Najlepszym rozwiązaniem jest trasa "Pomorska" wytyczona i przygotowana jeszcze przed II wojną prowadząca ze Szczecina do Elbląga i dalej do Królewca, która mogłaby być łącznikiem północnym krajów nadbałtyckich z Europą Zachodnią. Trasa ta połączyłaby oba Pomorza (Zachodnie i Wschodnie), umożliwiłaby rozwój turystyczno - gospodarczy regionu.

~Leszek 2007-03-17

Dlaczego nie wykorzystuje się dotychczasowych planów, tylko na siłę prubuje się tworzyć kierunki tras (np. S6 przez Kołobrzeg- Koszalin). Najlepszym rozwiązaniem jest trasa "Pomorska" wytyczona i przygotowana jeszcze przed II wojną prowadząca ze Szczecina do Elbląga i dalej do Królewca, która mogłaby być łącznikiem północym krajów nadbałtyckich z Europą Zachodnią. Trasa ta połączyłaby oba Pomorza (Zachodnie i Wschodnie), umożliwiłaby rozwój turystyczno - gospodarczy regionu.

~osskaa 2007-02-05

c.d. -Od strony Gdańska ma powstać tzw. Trasa Lęborska, a wtedy zostanie jedynie ok. 115km DK6, którą można modernizować w późniejszym okresie tj. po 2013 roku. Brak połączenia Trójmiasta z Zachodnią Europą jest karygodnym zaniedbaniem drogowych planistów. Teraz do Berlina z Gdańska będzie się można dostać albo przez Łódź, albo przez Poznań, co jest bez sensu. S6 dwujezdniowa na całym odcinku to trzecia równoleżnikowa klamra o podobnnym znaczeniu co S8!