mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Pomysł na ekspresową Szczecin - Koszalin

Pomysł na ekspresową Szczecin - Koszalin

Biuro projektowe ze Szczecina przygotowało projekt w którym planowana droga ekspresowa S6 na trasie Szczecin - Kołobrzeg tuż za Płotami mogłaby skręcić na północny wschód, dotrzeć do Kołobrzegu i tam połączyć się z przyszłą ekspresową trasą S11 wiodącą do Koszalina.

Pomysł na ekspresową Szczecin - Koszalin

Droga między Szczecinem a Koszalinem wydłużyłaby się o 7 km ale jednocześnie można by uniknąć budowy kilku obwodnic na starej trasie DK nr 6. W dodatku obecne połączenie Koszalin - Kołobrzeg (droga krajowa nr 11) jest obciążone tylko latem i poza sezonem wakacyjnym szeroka ekspresówka nie jest tam potrzebna. Połączenie S6 i S11 w jedną drogę gwarantuje lepsze wykorzystanie trasy przez cały rok. Dodatkowo zaproponowany nowy przebieg S6 mniej koliduje z obszarami chronionymi.

W połowie lutego nowa koncepcja zostanie przedstawiona władzom Kołobrzegu i Koszalina. Rząd umieścił budowę S6 i S11 wśród dróg, które mają być budowane w latach 2007-13.


Przeczytaj także:

Plany dla ekspresowej "11" na wybrzeżu (2006-11-29)

Trasa Lęborska - ekspresowa szóstka (2006-11-28)

Inwestycje na "szóstce" (2005-12-12)

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Mazda 6
Mazda 6
Cena podstawowa już od: 89 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

S7 z Warszawy do Grójca już w realizacji

S7 z Warszawy do Grójca już w realizacji

Polskie drogi 2017-08-17

Via Baltica - wielu chętnych na budowę odcinka

Via Baltica - wielu chętnych na budowę...

Polskie drogi 2017-08-11

Komentuj:

~obserwator 2010-06-28

Jak widać plany planami i można je zmienić po tym, jak się coś obiecało... :)

~Leszek 2007-03-17

Droga ze Szczecina do Elbląga i dalej jest prawie na całej trasie wytyczona Nie trzeba wykupywać gruntów, bo są już przygotowane pod drogę.

~Leszek 2007-03-17

Dlaczego nie wykorzystuje się dotychczasowych planów, tylko na siłę próbuje się tworzyć kierunki tras (np. S6 przez Kołobrzeg- Koszalin). Najlepszym rozwiązaniem jest trasa "Pomorska" wytyczona i przygotowana jeszcze przed II wojną prowadząca ze Szczecina do Elbląga i dalej do Królewca, która mogłaby być łącznikiem północnym krajów nadbałtyckich z Europą Zachodnią. Trasa ta połączyłaby oba Pomorza (Zachodnie i Wschodnie), umożliwiłaby rozwój turystyczno - gospodarczy regionu.

~Leszek 2007-03-17

Dlaczego nie wykorzystuje się dotychczasowych planów, tylko na siłę prubuje się tworzyć kierunki tras (np. S6 przez Kołobrzeg- Koszalin). Najlepszym rozwiązaniem jest trasa "Pomorska" wytyczona i przygotowana jeszcze przed II wojną prowadząca ze Szczecina do Elbląga i dalej do Królewca, która mogłaby być łącznikiem północym krajów nadbałtyckich z Europą Zachodnią. Trasa ta połączyłaby oba Pomorza (Zachodnie i Wschodnie), umożliwiłaby rozwój turystyczno - gospodarczy regionu.

~osskaa 2007-02-05

c.d. -Od strony Gdańska ma powstać tzw. Trasa Lęborska, a wtedy zostanie jedynie ok. 115km DK6, którą można modernizować w późniejszym okresie tj. po 2013 roku. Brak połączenia Trójmiasta z Zachodnią Europą jest karygodnym zaniedbaniem drogowych planistów. Teraz do Berlina z Gdańska będzie się można dostać albo przez Łódź, albo przez Poznań, co jest bez sensu. S6 dwujezdniowa na całym odcinku to trzecia równoleżnikowa klamra o podobnnym znaczeniu co S8!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Kolejny fragment drogi S3 otwarty
Kolejny fragment drogi S3 otwarty
Od wczoraj uległa zmianie organizacja ruchu na budowanym odcinku drogi ekspresowej S3 pomiędzy węzłami Lubin Południe a Legnica Północ. Kierowcy mogą już korzystać z nowego odcinka o długości 6 km.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech