mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Ponad 206 mln na budowę Trasy Uniwersyteckiej w Bydgoszczy

Ponad 206 mln na budowę Trasy Uniwersyteckiej w Bydgoszczy

Konsorcjum złożone z trzech firm wybuduje Trasę Uniwersytecką z mostem Lecha Kaczyńskiego w Bydgoszczy. Trasa biec będzie od skrzyżowania ulicy Ogińskiego z ul. Powstańców Wlkp., z estakadą nad ul. Jagiellońską i z nowym mostem przez Brdę aż do ul. Wojska Polskiego. Koszt budowy wyniesie 206,6 mln zł. Na budowę Trasy Uniwersyteckiej z mostem przez Brdę miasto otrzymało dofinansowanie ze środków unijnych w wysokości 92,7 mln zł.

Ponad 206 mln na budowę Trasy Uniwersyteckiej w Bydgoszczy
Przetarg na budowę liczącej 1,6 km trasy wygrało konsorcjum, którego liderem jest Przedsiębiorstwo Robót Mostowych MOSTY-ŁÓDŹ SA, a partnerami: Firma GOTOWSKI Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe Sp. z o.o. z Bydgoszczy oraz Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o. z Kobylarni k/Brzozy.

Teraz jest czas na odwołania od wyników przetargu. Następnie dokumentacja przetargowa zostanie dostarczono do Urzędu Zamówień Publicznych w celu przeprowadzeni kontroli. Jeżeli UZP nie będzie miał uwag, to nastąpi podpisanie umowy z wykonawcą.

Trasa przebiegać będzie w większości na obiektach inżynieryjnych (na estakadzie i moście przez Brdę). Będzie to ulica dwujezdniowa (po dwa pasy ruchu w każdą stronę). Oprócz węzłów końcowych, ważnym elementem projektowanej trasy będzie węzeł typu karo, w pobliżu dworca PKS, który umożliwi zjazd i wjazd na trasę z ul. Jagiellońskiej. Głównym elementem projektowanego mostu przez Brdę jest pomost podwieszony do stalowej konstrukcji pylonu, o kształcie przenikających się podków, za pomocą lin występujących po obu stronach pomostu. Jezdnia znajdować się będzie ok. 11-14 m nad powierzchnią terenu.Na trasie zaprojektowano cztery zatoki autobusowe.

Podobne wiadomości:

Nowy most w Warszawie za trzy lata

Nowy most w Warszawie za trzy lata

Polskie drogi 2017-05-30

MON zainwestuje w polskie drogi

MON zainwestuje w polskie drogi

Polskie drogi 2017-01-04

Komentuj:

~romek 2010-08-19

Konstrukcja wyjatkowo nieładna dwie podkowy o wysokosci ok 70m wykonana z rur grubosciennych które zostana zespawane w sztywny pylon Na pylonie zamocowane zostana - zawieszone liny wspierajace cała konstrukcję.Zastanawiam sie dlaczego wybrano taki sposób budowy mostu przez wąska Brdę ok 28m Potezene rury wprowadza w skromnym otoczeniu rzeczki Brdy duze zamieszanie czy nie mozna było wybrac tanszej konstrukcji z belkami stalowymi wspartymi na prostych filarach. Podobne rozwazanie dla kladki pieszej koło Opery Bydgoskiej bylo mocno krytykowane przez lokalnych architektów.Kto tu maczał palce czyzby otoczenie obecnego Prazydenta Miasta Bydgoszczy - krytykowany za próbę wbudowania w Stary Rynek kuriozalnej zabudowy w postaci szkalnego akwarium tkz pierzeii zachodniej .Prezydent to stary dziennikarz chyba gazetowy dlaczego popiera tak dziwne rozwiazania ktore maja przynośic tani poklask czyzby zjednanie sobie tanim pijarem wyborców PO.

~Gdańszczanin 2010-08-18

Na pewno nie Twoim B_ranie! To jest forum drogowe- WON Z POLITYKĄ Z TEJ STRONY!!!!

~Pieszy 2010-08-17

Chyba jakaś literówka? Czyim imieniem będzie most nazwany...?

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Favorit - minęło 30 lat od premiery
Skoda Favorit - minęło 30 lat od premiery
W połowie roku 1982 roku projekt nowoczesnej, przednionapędowej Skody otrzymał zielone światło od ministerstwa oraz bardzo szybki termin wdrożenia do produkcji wieloseryjnej na początek sezonu 1985. W ten sposób powstała popularna Skoda Favorit.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech