mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Ponad 45 km A2 w 15 miesięcy!

Ponad 45 km A2 w 15 miesięcy!

Do końca listopada bieżącego roku dwa konsorcja wykonawcze muszą wybudować 45,6 km autostrady A2 na odcinku Konin-Dąbie. Prace ziemne są zaawansowane, trwają także roboty na wszystkich obiektach mostowych.

Ponad 45 km A2 w 15 miesięcy!

Budowany odcinek autostrady A2 Konin - Łódź o długości ponad 103 km stanowi część autostradowego projektu infrastrukturalnego Świecko - Nowy Tomyśl - Konin - Łódź - Warszawa - Terespol. Projektem od km 257+560 do km 303+145,32, tj. od wylotu z węzła Modła (koło Konina) do węzła Dąbie (granica województwa wielkopolskiego) administruje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Poznaniu. Na tym odcinku - o długości 45,54 km - autostrada będzie również dostępna przez węzeł Żdżary (przy którym zlokalizowano Obwód Utrzymania Autostrady) i węzeł Koło.

Realizowane są roboty w ramach dwóch kontraktów zawartych odrębnie dla odcinków Konin - Koło i Koło - Dąbie.
- Odcinek  Konin - Koło (około 27,5 km): Konsorcjum Strabag AG Germany/ Mota-Engil, Engenharia e Construcao, wartość kontraktu wynosi 82 889 342 euro;
- Odcinek Koło - Dąbie (około 18,2 km): Konsorcjum Strabag AG Germany / Mota-Engil, Engenharia e Construcao / Hermann Kirchner GmbH & Co.KG Bauunternehmung, wartość kontraktu wynosi 87 979 210 euro.

Przez okres piętnastu miesięcy dwa konsorcja wykonawcze muszą łącznie wybudować 45,6 km autostrady oraz wykonać 67,15 km dróg zbiorczych i 16,37 km dróg poprzecznych. Harmonogram obejmuje także 3 wiadukty autostradowe, 6 mostów autostradowych, 25 wiaduktów drogowych, 4 mosty drogowe, 4 przejazdy gospodarcze, 2 wiadukty ekologiczne (przejścia dla zwierząt), 1 kładkę dla pieszych, 6 miejsc obsługi podróżnych oraz 1 obwód utrzymania autostrady.

Roboty ziemne są już znacznie zaawansowane. "Według stanu na dzień 12.05.2005 r. wykonano ponad 2 893 000 m3 nasypów, co stanowi na odcinku Konin - Koło ok. 71% zaplanowanej ilości, a na odcinku Koło - Dąbie ok. 47 %.  Na odcinku Konin - Koło (odc. 1) wykonano ponad 1 623 530 m3 wykopów (83%), trwają prace przy wykonywaniu warstwy mrozoochronnej (63%), odwodnieniu przyszłej autostrady oraz wzmocnieniu podstawy korpusu drogowego.  Wykonanie robót ziemnych na odcinku Koło - Dąbie (odc. 2)  jest bardziej złożone ze względu na wysoki poziom wody gruntowej oraz występowanie gruntów słabonośnych, które należy wzmocnić. Częściowo rozpoczęto już wykonywanie konstrukcji nawierzchni autostradowej na obu odcinkach - podbudowy z gruntu stabilizowanego cementem (odc. 1: 10%, odc. 2: 3%) oraz z kruszywa stabilizowanego mechanicznie (odc. 1: 6%, odc. 2: 3%). Obecnie trwają roboty na wszystkich obiektach mostowych na obu odcinkach, choć w marcu, ze względu na częściowe zalanie placu budowy przez wiosenne wody roztopowe, roboty na niektórych obiektach mostowych musiały być wstrzymane" - informuje Piotr Chodorowski, zastępca dyrektora oddziału GDDKiA w Poznaniu.

Budowa A2 Konin - Dąbie finansowana jest z trzech źródeł. Około 82% kosztów budowy pokryje Unia Europejska w ramach Funduszu Spójności, pozostała część sfinansowana będzie z pożyczki Europejskiego Banku Inwestycyjnego oraz budżetu państwa.

Autostrada A2 jest najważniejszą arterią drogową łączącą Niemcy z Warszawą, która stanowi część sieci TEN - transeuropejskiej sieci korytarzy komunikacyjnych. Ma ona zostać przedłużona do granicy z Białorusią, umożliwiając tym samym ruch tranzytowy pomiędzy Europą Zachodnią, Białorusią i Rosją. Autostrada A2 jest częścią drogi europejskiej E-30 relacji Hanower - Berlin - Frankfurt nad Odrą - Poznań - Warszawa - Brześć - Mińsk - Moskwa.

 


Podobne wiadomości:

Wszystkie autostrady w Polsce będą płatne!

Wszystkie autostrady w Polsce będą płatne!

Polskie drogi 2016-12-21

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Polskie drogi 2016-09-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Wodorowy Lexus już za cztery lata
Wodorowy Lexus już za cztery lata
Brytyjskie źródła donoszą, powołując się na szefa europejskiego oddziału Lexusa, że już za cztery lata japoński producent zaoferuje klientom samochody elektryczne zasilane wodorowymi ogniwami paliwowymi.