mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Porozumienie dotyczące prac na odcinku C autostrady A2

Porozumienie dotyczące prac na odcinku C autostrady A2

Dolnośląskie Surowce Skalne, w celu przyśpieszenia prac przy budowie odcinka C autostrady A2 od Strykowa do Konotopy zdecydowały o przekazaniu prac o wartości 155 mln zł netto partnerowi z konsorcjum, firmie Boegl a Krysl.

Porozumienie dotyczące prac na odcinku C autostrady A2
Udział DSS w kontrakcie wartym 615 mln zł netto będzie wynosił wg nowego podziału ok. 50 proc.
- Ustaliliśmy, że nasz konsorcjant - Boegl a Krysl przejmie od nas część prac, w tym postawienie ekranów akustycznych oraz elementów bezpieczeństwa ruchu. Dzięki temu będziemy mogli skupić się na sprawnej realizacji dostaw kruszyw oraz produkcji i układaniu kolejnych warstw bitumicznych - kluczowych elementów warunkujących dotrzymanie warunku przejezdności autostrady przed Euro 2012. Po przejęciu wybranych prac przez naszego konsorcjanta, udział DSS w projekcie będzie wynosił ok. 50% - mówi Małgorzata Then, p.o. Prezes Dolnośląskich Surowców Skalnych. - Świadomość celu jakim jest terminowe zakończenie budowy autostrady A2 jest sprawą największej wagi dla obu naszych firm – dodaje.

Kontrakt na budowę odcinka C autostrady A2 jest realizowany na odcinku o długości ok. 20 km, na terenie gmin Wiskitki, Baranów i Jaktorów z węzłem Wiskitki. Konsorcjum zobowiązało się do zapewnienia przejezdności trasy do 31 maja br. i realizacji kontraktu do 15 października br.

Podobne wiadomości:

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Polskie drogi 2016-09-15

Droga S7 - Szydłowiec, Wodzisław - zmiana ruchu

Droga S7 - Szydłowiec, Wodzisław - zmiana...

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

~warszawiak 2012-02-02

@raiders z ciemnogrodu: Odcinek A1 Stryków-Tuszyn jest bardzo ważny i wielka szkoda, że jeszcze nie w budowie, ale najważniejszy jest odcinek A2 Konotopa-Stryków razem z tzw S2 przynajmniej od ul. Puławskiej w Warszawie do Konotopy. (tzw, bo w praktyce będzie to miejska autostrada A2, niczym /a nawet lepsza/ się nie różniąca od miejskiego odcinka autostrady A4 w Katowicach). Odcinek ten wreszcie połączy autostradowo Warszawę z Łodzią i z zachodnią Europą. Nie ma takiego drugiego panstwa na świecie, gdzie do jego stolicy i jednocześnie największego miasta, nie dochodzi żadna autostrada. Oczywiście piszę o państwach, które w ogóle jakieś autostrady posiadają.

~warszawiak 2012-02-02

@PaRi: Plan wybudowania paru tysięcy km autostrad i ekspresówek pojawił się jeszcze przed Euro 2012, a po przystąpieniu Polski do Unii, bo dotychczasowy bilans drogowy III RP był więcej niż kompromitujący. Pomimo tego, moim zdaniem, (jak napisałem w poprzednim swoim poście), gdyby nie Euro, to nie byłoby 60% obecnie budowanych, czy już wybudowanych dróg. Ale trudno czasami nie narzekać, jak pomimo tego, że obecnie są pieniądze, podpisane kontrakty, to ciągle nie są dotrzymywane terminy, ciągle ślimaczą się procedury, ciągle jacyś nawiedzeni ekoterroryści opóźniają budowy, słowem bardzo często jest znów coś nie zrobione z powodu kolejnego sratatata i idzie nieraz to wszystko, jak po grudzie. A to, że drogi powstają, to bardzo dobrze, ale naprawdę mogłoby to być dużo szybsze, rozumniejsze i sprawniejsze. Chodzi nie tylko o budowanie (też, ale nie to jest najważniejsze), ale przede wszystkim o procedury, koordynację i w ogóle o organizację.

~PaRi 2012-02-02

Kra, kra, kra.... jak Polska długa i szeroka. Nawet nie pamietacie jak jeszcze przed wyborem Polski na EURO2012 nikt nie myslał powaznie o takiej ilości nowych dróg!!! Kupcie sobie branzoledki i przekładajcie z reki na reke to sie może odzwyczaicie narzekać.

~raiders z ciemnogrodu 2012-02-01

to na pewno nie jest najważniejszy odcinek ! najważniejsze jest przebicie się przez łódż A1 !

~warszawiak 2012-02-01

@jumper: Drogi Kolego, nie mam takich marzeń, żeby przecinać wstęgę, zostawiam to oficjelom. Mam tylko nadzieję, że doczekam się wreszcie otwarcia tego odcinka, wtedy natychmiast z Warszawy do Łodzi i z powrotem się nim przejadę. Obawiam się tylko dwóch rzeczy, tego nowego tworu "przejezdności" (co to w ogóle będzie znaczyć ?), a potem kończenia budowy i, jak słusznie zauważyłeś, możliwych fuszerek ze względu na pośpiech. Ale może wszystko dobrze się skończy. Prawdą jest też, że (nie tylko na A2) przez wiele lat nic się nie działo, a teraz "na gwałtu rety, bo Euro2012", ale gdyby nie Euro, to moim zdaniem ok. 60% obecnie budowanych, czy już zbudowanych dróg nie powstałoby jeszcze przez wiele lat. Zresztą nie tylko dróg. Rzeczywiście wiele lat piszę na forum o tym najważniejszym odcinku najważniejszej polskiej autostrady, ale nie tylko, wiele też piszę o innych autosradach i ekspresówkach i ich zbudowanie bardzo mi leży na sercu. Powtórzę, co nieraz już pisałem: Polska, jak kania dżdżu potrzebuje autostrad i DWUJEZDNIOWYCH dróg ekspresowych.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport