mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Powolna ekspresowa "siódemka"

Powolna ekspresowa "siódemka"

W ciągu najbliższych lat poza miejskimi inwestycjami najważniejsza dla Krakowa będzie szybka budowa wschodniego obejścia miasta. Sytuacja przy budowie poszczególnych odcinków nie jest jednak optymistyczna.

Powolna ekspresowa

Ekspresowa trasa S7 od Słomnik do Wieliczki zdjęłaby z krakowskich ulic ogromną liczbę samochodów i ciężarówek. Jeśli poza fragmentem "siódemki" wewnątrz Krakowa nie powstanie szybko odnoga na północ, strumień aut nadal będzie przelewał się przez centrum. W najlepszym razie jadący od Kielc skierują się ulicami Komorowskiego, Andersa i Ptaszyckiego do S7, łączącej Igołomską z autostradą. Nie lepiej będzie wyglądał zjazd z S7 do Wieliczki. Wszystkie auta będą musiały wjechać w zapchaną już dziś ul. Wielicką z autostrady A4. Dlatego niepozorny dwukilometrowy kawałek drogi od węzła w Bieżanowie jest równie istotną inwestycją.  Niestety, nie zapowiada się, by któryś z wymienionych odcinków ekspresówki łączącej Kielce z krakowską obwodnicą i A4 powstał w ciągu najbliższych ośmiu lat – czytamy w krakowskiej Gazecie Wyborczej.

Okazuje się, że brakuje inwestora dla dwóch kilometrów między Wieliczką a węzłem Bieżanowskim. Według GDDKiA odcinek ten podlega pod sieć dróg krajowych, a zarząd dróg wojewódzkich uważa, że to lokalna sprawa Krakowa i Wieliczki. Na razie więc znany jest jedynie orientacyjny przebieg trasy.

Nieciekawie przedstawia się też sytuacja na północy. Początkowo rząd obiecywał, że szybka trasa do Warszawy powstanie na Euro 2012. Dziś wiadomo, że będzie dobrze, gdy budowa odcinka między Krakowem a Jędrzejowem ruszy wiosną 2013 roku. Powodem takich przesunięć w harmonogramie prac są badania archeologiczne, konieczne na tym odcinku w niemal 150 miejscach. Małopolski konserwator zabytków ostrzega, że jeśli za badania nie zabierze się kilkanaście ekip, zamiast dwu lat mogą potrwać nawet cztery – informuje „GW”.Najwcześniej na początku 2010 roku zostanie wydane zezwolenie na realizację inwestycji, obecnie trwa przygotowywanie dokumentacji. - Dopiero wtedy będzie znany dokładny przebieg drogi. Będziemy mogli więc dokończyć skupowanie gruntów i zamawiać badania archeologiczne – poinformowała „GW” GDDKiA.

W Krakowie trwają prace między węzłem Bieżanowskim a Rybitwami. Według harmonogramu powinny zakończyć się w 2011 roku. Wciąż jednak nie można rozpocząć prac między Rybitwami a ul. Igołomską, bo drogowcy nie mogą sobie poradzić ze zdobyciem ostatecznych pozwoleń. Jest szansa, że do końca roku wybrany będzie wykonawca; wtedy latem 2012 wschodnia obwodnica Krakowa powinna zacząć działać.


Budowa ekspresowej siódemki w Krakowie

 


Podobne wiadomości:

S7 z Warszawy do Grójca już w realizacji

S7 z Warszawy do Grójca już w realizacji

Polskie drogi 2017-08-17

Via Baltica - wielu chętnych na budowę odcinka

Via Baltica - wielu chętnych na budowę...

Polskie drogi 2017-08-11

Komentuj:

~lajkonik 2009-06-16

Z takimi urzednikami ta obwodnica nie bedzie gotowa nawet za 20 lat! Prosty przykład:dlaczego jak był remontowany plac Matejki to nie zrobiono odrazu ulicy Warszawskiej moze radni miasta nie wiedza ze Warszawska dochodzi do placu Matejki?Dzieki takim urzedasom stoimy w korkach po raz drugi.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Volvo XC60 - czas na wersję Polestar
Volvo XC60 - czas na wersję Polestar
Volvo XC60 to jedna z najważniejszych premier tego sezonu. Szwedzki producent przygotował kolejną, mocniejszą odmianę najpopularniejszego modelu sygnowaną logo Polestar.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech