mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Powstają obwodnice Mroczy i Nakła

Powstają obwodnice Mroczy i Nakła

Na finiszu jest budowa obwodnicy Mroczy - na jej połączeniu z drogami wojewódzkimi powstają trzy ronda. Prace prowadzone są też dla obwodnicy Nakła nad Notecią. Obie obwodnice powstają w ciągu DW241.

Powstają obwodnice Mroczy i Nakła
Obwodnica Mroczy o długości ponad 4 km przebiega przez wschodnie obrzeża miejscowości. Projekt wiązał się między innymi ze wzmocnieniem nawierzchni drogi wojewódzkiej nr 243 w rejonie skrzyżowania z obwodnicą. Przy nowej trasie powstanie też miejsce do ważenia pojazdów i parking z miejscem piknikowym. Skarpy i zakręty są zabezpieczone barierami ochronnymi i balustradami. Wzdłuż całej obwodnicy będzie przebiegać ścieżka rowerowa.

Budowa rond na przecięciu się obwodnicy Mroczy z drogami wojewódzkimi nr 241 oraz nr 243 wiąże się między innymi z czasowymi przewężeniami oraz ograniczeniami prędkości. Ruchem w tych miejscach steruje sygnalizacja świetlna. Toczą się tam ostatnie prace brukarskie oraz przygotowania do położenia nowej nawierzchni na dojazdach do rond. W najbliższych tygodniach będą one podłączane do istniejącego układu drogowego. Otwarcie obwodnicy planowane jest w czerwcu, po uzyskaniu przez miasto wszystkich niezbędnych pozwoleń.

Trwa także budowa obwodnicy Nakła nad Notecią. Wsparcie z RPO WK-P wynosi 26 milionów złotych. Powstaje obwodnica, która pozwoli kierowcom jadącym tranzytem omijać ciasne centrum. W ramach tego zadania budowany jest nowy wiadukt nad torami kolejowymi o długości 67m oraz nowy wiadukt nad ul. Rudki o długości 15,8 m. Wartość  całego zadania wynosi 52 mln.

Podobne wiadomości:

MON zainwestuje w polskie drogi

MON zainwestuje w polskie drogi

Polskie drogi 2017-01-04

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
W pogoni za wydajnością
W pogoni za wydajnością
Coraz bardziej zaawansowane układy wtryskowe, poza zwiększaniem mocy silników, optymalizują proces spalania obniżając zużycie paliwa i zmniejszając emisję spalin.