mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Powstaje nowy odcinek S19 na Lubelszczyźnie

Powstaje nowy odcinek S19 na Lubelszczyźnie

Symboliczne wbicie pierwszej łopaty przez przedstawicieli władz województwa lubelskiego i samorządów lokalnych, inwestora i wykonawcy, przypieczętowało start robót budowlanych obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej leżącej w ciągu przyszłej drogi ekspresowej S19 (prowadzącej od granicy polsko-białoruskiej w Kuźnicy przez Białystok, Lublin i Rzeszów do granicy polsko-słowackiej w Barwinku). Koszt budowy blisko 8-kilometrowego, jednojezdniowego odcinka wraz z przygotowaniem dokumentacji, wykupem gruntu i nadzorem wyniesie 264,9 mln zł. Kierowcy z nowej trasy skorzystają w kwietniu 2012 roku.

Powstaje nowy odcinek S19 na Lubelszczyźnie
Wykonawcą prac jest firma Strabag Sp. z o.o. Nadzór inwestorski sprawować będzie konsorcjum firm: Scott Wilson i Promost.169 364 376,48 zł – na taką kwotę Strabag wycenił budowę trasy o długości 7,87 km z dwoma mostami (na Wieprzu o długości 220 metrów, na Tyśmienicy o długości  ok. 124 m) i dwoma węzłami. To dużo poniżej kosztorysu inwestorskiego, który zakładał wydanie na budowę trasy 314,6 mln zł. Inwestycja będzie finansowana ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Droga obwodowa S19 rozpocznie się w miejscowości Annówka a zakończy w Bykowszczyźnie. Obwodnica biegnie po wschodniej stronie miasta Kock oraz miejscowości Wola Skromowska. W ramach inwestycji zmieniony zostanie bieg dróg powiatowych, które przejdą nad obwodnicą wiaduktami lub pod mostem na Wieprzu. Powstaną drogi dojazdowe, kanalizacja deszczowa wraz z urządzeniami oczyszczającymi, oświetlenie węzłów. Obiekty inżynierskie przechodzące nad trasą obwodnicy powstaną w układzie docelowym, tak by w przyszłości można było dobudować drugą nitkę drogi ekspresowej.

Około 75 proc. kosztów całego przedsięwzięcia zostanie sfinansowane z pieniędzy unijnych. Czas realizacji zadania ustalono na 32 miesiące od daty podpisania umowy, czyli od 4 sierpnia 2009 r. Prace ruszyły 4 września, a zgodnie z kontraktem kierowcy nową trasą pojadą 4 kwietnia 2012 r.

- Obwodnica Kocka i Woli Skromowskiej będzie drugim fragmentem przyszłej S19 na Lubelszczyźnie – mówi Janusz Wójtowicz, dyrektor lubelskiego oddziału GDDKiA. – Przypomnijmy, że przed rokiem oddaliśmy do użytku obwodnicę Międzyrzeca Podlaskiego. Nowy odcinek poprawi bezpieczeństwo pozwalając ominąć ciasne ulice Kocka i niebezpieczne skrzyżowanie z drogą krajową nr 48.

Podobne wiadomości:

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

Polskie drogi 2016-09-21

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

~dpl1000 2009-10-16

A ty Piotr jestes głupszy niz ustawa przewiduje.Napisalem Ci, ze uzytkownicy przyszlej S19 niech sie ciesza, ze powstaje ona wogole,nawet w profilu jednojezdniowym,bo zadne,powtarzam zadne pomiary i prognozy nie stawiaja jej w gronie priorytetow,a z Twojej inteligentnej jak cholera wypowiedzi dowiaduje sie,ze lepiej juz zostawic zwykła krajowke,bo jednojezdniowa ekspresówka to pewna smiec.Na tym forum powinni wypowiadac sie ludzie,ktorzy maja troche rozumu i podstawowa umiejetnosc zdroworozsadkowego myslenia,a Ty piszesz czlowieku takie fanaberie,ze nie wiadomo czy sie smac czy plakac. Ps.módl sie,i to długo...

~bla 2009-10-16

Taa, jednojezdniowe ekspresówki to normalnie pola śmierci, rzeczowa wypowiedź, nie ma co.

~Piotr 2009-10-15

~dpl1000 Ty jednak jesteś niereformowalnym idiotą! Pracuj, tak jak pracujesz, pisz takie kometarze jak piszesz i podróżuj po takikich drogach jakie budujesz i jakie są i będę u nas budowane. A i idz najlepiej od zaraz do szkoły, bedziesz wtedy właściwie dobierał słowo Nieuk, oczwiście jeśli wcześniej uda Ci się ujść z zyciem na Toich jednojezdniowych S-ch.

~dpl1000 2009-10-15

Piotrze,jako ze nie zdolales obalic zadnego z argumentow przeczacych Twojemu zdaniu,a ja Twoich postów wypelnionych bredniami nie umiem komentowac na spokojnie, powiem Ci tylko tyle,idz sie dalej modlic....chyba wiesz o co..

~bla 2009-10-14

Radzę ci Piotr uważać na opinie OIGDu, bo oni bardzo lubią politykę, przynajmniej na tyle na ile pomaga im to wspierać ich własne interesy. Standardy są te same, ale akurat jest dość naturalne, że pojawiają się różnice przy remontach, przebudowach czy budowach dróg w różnych częściach kraju, szczególnie w kategoriach niższych niż drogi krajowe. To wynika wprost z przyjętego modelu zarządzania drogami. Powiedzmy sobie szczerze, mniejsi zarządcy słabo sobie radzą z nadzorem, był o tym raport NIKu. Co do jakości dróg krajowych to kwestia kontroli z góry i tyle. Nie wiem zupełnie dlaczego piszesz, że "remont DK na w jednej części kraju, ni jak się ma remontu, czy budowy od podstaw drogi tej samej kategorii w innej". Pisanie, że u nas to jest kompletne dno jest jednak grubą przesadą. To jak wyglądają krajówki to skutek funkcjonowania w samej GDDKiA różnych koncepcji realizowanych w różnym zakresie przez odziały. Pamiętać musisz też, na terenie powiatów grodzkich, zarządzają one wszystkimi drogami, także krajowymi z wyłączeniem autostrad i dróg ekspresowych. Więc jak oceniasz drogi po których jeździsz to miej to wszystko na uwadze.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport