mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Poznań: Koniec remontu wiaduktów

Poznań: Koniec remontu wiaduktów

Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu poinformował o zakończeniu ostatnich prac na dwóch remontowanych wiaduktach, Franowo i Górczyńskim Zachodnim. Wiadukt Franowo został już oddany do użytku, natomiast Górczyńskim pierwsi kierowcy przejadą już w najbliższy piątek.

Poznań: Koniec remontu wiaduktów
Koniec prac związanych z modernizacją wiaduktów Franowo i Górczyński Zachodni to powód do radości dla kierowców. Doczekali się oni wreszcie zakończenia unijnego projektu, dotyczącego przebudowy obiektów inżynierskich w ciągu dróg krajowych nr 5 i 11 w Poznaniu, który obejmował remont: Mostu Przemysła I, Wiaduktu Dolna Wilda, Wiaduktu Górczyńskiego Zachodniego i Wiaduktu Franowo.

31 maja bieżącego roku oddany do użytku został Wiadukt Franowo. Estakada położona w ciągu ulicy Krzywoustego i drogi krajowej nr 11 jest bardzo ważna dla ruchu. Łączy poznańskie dzielnice Szczepankowo, Krzesiny, a także pobliskie miejscowości jak Kórnik, Środa, Śrem z centrum Poznania. Tędy jeżdżą pojazdy tranzytem do Ostrowa Wlkpolskiego i dalej na Górny Śląsk. Wiadukt przeprowadza ruch kołowy nad torowiskiem stacji PKP Poznań – Franowo, jednej z największych stacji rozrządowych w Polsce. Modernizacja rozpoczęła się w lutym 2007 roku. Przez cały okres remontu, na obiekcie odbywał się ruch pojazdów.  Najpierw zmodernizowana została nitka zachodnia (ruch w obie strony odbywał się po nitce wschodniej), a od 7 grudnia 2007 roku rozpoczęły się prace na nitce wschodniej (ruch kołowy przeniesiono na nitkę zachodnią). Remont wiaduktu nie wpłynął także na ograniczenie funkcjonowania stacji PKP Poznań – Franowo.

Kolejną dobrą wiadomością dla kierowców jest zakończenie prac na wiadukcie Górczyńskim Zachodnim. 28 maja 2008 roku Instytut Badawczy Dróg i Mostów oddział w Kielcach przeprowadzał próbne obciążenia obiektu. Dziewięć ciężarówek (każda ważyła 32 tony) sprawdzało wytrzymałość wiaduktu. Próby wypadły pomyślnie, dlatego też już w najbliższy piątek 6 czerwca pierwsi kierowcy będą mogli przejechać przebudowanym wiaduktem.

Realizacja projektu przebudowy obiektów inżynierskich w ciągu dróg krajowych nr 5 i 11 w Poznaniu była możliwa dzięki wsparciu środków unijnych. Całkowita wartość projektu wynosi ponad 189,5 mln zł, z czego koszty kwalifikowalne to ponad 106 mln zł (75% kwoty pochodziło z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego). Celem projektu była poprawa bezpieczeństwa i komfortu jazdy w ciągu dróg krajowych nr 5 i 11. Mając na uwadze fakt, iż Poznań jest celem tranzytu krajowego, jak i zagranicznego, przebudowa obiektów wchodzących w zakres projektu i zapewnienie nośności o wartości 115 kN na oś ma usprawnić ruch pojazdów.

Podobne wiadomości:

Autostrada A2 - trzeci pas w przyszłym roku

Autostrada A2 - trzeci pas w przyszłym roku

Polskie drogi 2017-10-16

Obwodnica Bełchatowa ruszyła!

Obwodnica Bełchatowa ruszyła!

Polskie drogi 2016-12-23

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
MUSI BYĆ COOL
MUSI BYĆ COOL
Ten nowoczesny samochód miejski, dzięki nadmuchanej karoserii, nietypowym reflektorom, innowacyjnym panelom Airbump i dziesiątkom dostępnych wersji kolorystycznych sprawił, że kierowca wreszcie może wyrazić swoją osobowość.