mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Poznań: Ostatni etap przebudowy Głogowskiej

Poznań: Ostatni etap przebudowy Głogowskiej

Już w maju tego roku ma zakończyć się przebudowa ulicy Głogowskiej, stanowiącej odcinek drogi krajowej nr 5 przebiegającej przez Poznań. Aktualnie prace budowlane prowadzone są na odcinku od strumienia Junikowskiego do ulicy Rawickiej.

Poznań: Ostatni etap przebudowy Głogowskiej
W grudniu 2007 roku zakończyła się modernizacja odcinka ulicy Głogowskiej w Poznaniu od wiaduktu Górczyńskiego do ulicy Rawickiej, natomiast od maja 2008 roku kierowcy mają do dyspozycji odcinek od strumienia Junikowskiego do Autostrady A2. Do zakończenia przebudowy ulicy Głogowskiej pozostał ostatni, najtrudniejszy do realizacji fragment od strumienia Junikowskiego do ulicy Rawickiej. Prace na zlecenie Zarządu Dróg Miejskich w Poznaniu wykonuje firma Eurovia.

Gotowa jest już jedna jezdnia z dwoma pasami ruchu i pasem postojowym. Obecnie trwają roboty związane z budową jezdni wschodniej. Do wykonania pozostaje część podbudowy jezdni oraz warstwy asfaltobetonu. Na ukończeniu są także roboty związane z oddaniem do użytku bezkolizyjnego węzła Nowa Ostatnia. Jego najważniejszym elementem jest nowy wiadukt drogowy, który przejmie ruch z ulic Ostatniej i Kopaniny. W celu zapewnienia bezpieczeństwa oraz płynności ruchu, nie będzie możliwości bezpośredniego wjazdu i wyjazdu z tych ulic w ulicę Głogowską. Ruch będzie możliwy tylko przez węzeł Nowa Ostatnia. Do wykonania pozostaje ułożenie warstwy ścieralnej oraz prace wykończeniowe. Drogowcy z firmy Eurovia muszą również wykończyć zachodnią jezdnię ulicy Nowej Ostatniej.

Innym elementem, który poprawi płynność ruchu oraz bezpieczeństwo na ulicy Głogowskiej jest sieć dziewięciu dróg serwisowych (rozprowadzających). Drogi zostały zbudowane po nowych śladach, po obu stronach Głogowskiej oraz przebudowanej ulicy Ostatniej. Drogi rozprowadzające prowadzą na nowy wiadukt w celu zapewnienia bezkolizyjności.

Nowym obiektem inżynierskim jest również most nad strumieniem Junikowskim. Jest to łupinowa konstrukcja stalowa. Już teraz część nowego mostu jest wykorzystywana przez kierowców. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że drogowcy muszą też poszerzyć i umocnić koryto strumienia Junikowskiego. Obecnie prace koncentrują się w środkowym biegu strumienia i polegają na umacnianiu dna oraz skarp. Zakończono już prace związane z regulacją biegu dopływu strumienia Junikowskiego, czyli cieku Ceglanka, m.in. został zbudowany przepust pod ulicą Wykopy.

Bardzo ważnym elementem zadania była przebudowa wszystkich instalacji podziemnych, które znajdują się w pasie drogowym. Konieczna była przebudowa sieci energetycznej, gazowej, telekomunikacyjnej, kanalizacji deszczowej i sanitarnej. Szczególnej uwagi i precyzji wymagały prace przy przebudowie rurociągu tłocznego oraz magistrali wodociągowej zasilającej w wodę północną część Poznania. Wszystkie te prace zostały już zakończone.

Do wykonania pozostała budowa sygnalizacji świetlnych i przejść dla pieszych w rejonie węzła Nowa Ostatnia oraz przystanków autobusowych, a także dokończenie budowy ścieżki rowerowej. Planowany termin zakończenia przebudowy ulicy Głogowskiej to 30 maja 2009 roku.

Projekt przebudowy ulicy Głogowskiej w Poznaniu od autostrady A2 do węzła Górczyn, jest jedną z największych inwestycji drogowych w stolicy Wielkopolski. Projekt jest współfinansowany ze środków UE, z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Transport. Wartość inwestycji to ponad 157,6 mln zł.

Podobne wiadomości:

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Polskie drogi 2016-09-15

Rusza budowa S8 Przeszkoda – Paszków

Rusza budowa S8 Przeszkoda – Paszków

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

~werti 2009-02-20

Słuszna uwaga "kierowcy". Artykuł może jasny dla poznaniaków, ale nie dla przyjezdnych.

~romek 2009-02-17

Poznan ,Warszawa ,Katowice,Kraków o tych miastach duzo sie pisze.A co z Szczecinem,Koszalinem,Słupskiem,Gorzowem to tez jest Polska.A co z budowa dróg w tych rejonach.W rejonie nadmorskim buduje sie hotele 4 gwiazdkowe dla turystów głownie niemieckich.Szczególnie ulubili sobie rejon Kołobrzegu ,Po sezonie szwargocza tak głosno ze naszych w ogóle nie słychać widac sa w wiekszosci.Byłem na kocercie w Kołobrzeskiej Katedrze kilku z nich siedziało z czapkami na głowach,az koscielny musiał interweniować,Widac zniesmaczeni polska mowa na tych koncertach.Oni zawsze ponad wszystkimi.Co za prymitywny naród

~kierowca 2009-02-17

Dlaczego nie dajecie mapek, które bardzo pomagają w lokalizacji zmian opisywanych tekstem.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport