Celem modernizacji wiaduktu była poprawa bezpieczeństwa, ponieważ obiekt znajdował się w złym stanie technicznym oraz poprawa komfortu jazdy w ruchu tranzytowym jak i lokalnym. W ramach inwestycji wybudowano 3 nowe wiadukty w odstępach pół metrowych (jeden tramwajowy i dwa drogowe), o polepszonych parametrach, wzmocniono fundamenty za pomocą 176 specjalnych pali, zwiększono nośność nawierzchni do 115 kN na oś oraz dostosowano nośność wiaduktu do klasy A (50 ton). Ośmioprzęsłowy wiadukt tramwajowy został oddany do użytku, zgodnie z planem, 1 maja 2007 roku. W celu zminimalizowania szumów komunikacyjnych wiadukt tramwajowy został oddzielony ekranami akustycznymi o wysokości 1,3m. Ekrany akustyczne tej samej wysokości zostały ustawione również zamiast poręczy na zewnętrznych stronach obiektu, a te na przedłużeniu wiaduktu w stronę Wildy sięgają na wysokość trzech metrów. Płyta torowiska oraz chodniki, zostały zabezpieczone izolacją żywiczną. Żywotność wiaduktu Dolna Wilda została obliczona, na podstawie użytych do budowy materiałów, na 150 lat.
Inwestorem projektu jest ZDM Poznań a wykonawcą modernizacji było wyłonione w przetargu konsorcjum, w skład którego weszli FEROCO SA oraz Hydrobudowa 9 Przedsiębiorstwo Inżynieryjno – Budowlane sp. z o.o. Projekt jest w 75% finansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Transport. Całkowity koszt inwestycji to 28,5 mln zł.
Przeczytaj także:
S-5 Poznań - Wrocław na EURO 2012 (2007-10-04)
Remont wiaduktu w Poznaniu (2007-09-14)
Powstaje most nad Cybiną (2007-09-06)
Więcej o budowach dróg i utrudnieniach
Ostatnie komentarze z Forum mojeauto.pl:
Dodaj swój komentarz +