mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Pożyczka z EBI na A1

Pożyczka z EBI na A1

Polski rząd nadal może liczyć na 1,1 mld euro kredytu na budowę 180 km autostrady A1. GDDKiA zapewnia, że zrobi wszystko, żeby autostrada była przejezdna przed mistrzostwami Euro 2012.

Pożyczka z EBI na A1
Koncesję na budowę odcinka A1 ze Strykowa do Pyrzowic straciła Autostrada Południe, po tym jak nie zapewniła finansowania tego projektu. Teraz budowę autostrady przejmie GDDKiA. Ponad połowa pieniędzy na ten projekt ma pochodzić z pożyczki z Europejskiego Banku Inwestycyjnego. Marta Gajęcka, wiceprezes EBI powiedziała „Dziennikowi Gazecie Prawnej", że Polska nadal może liczyć na wsparcie w kwocie 1,1 mld euro kredytu.

Zarządca zdecydował się na podzielenie inwestycji na trzy części: 41-km odcinek ze Strykowa do Tuszyna, 82-km fragment do Częstochowy i 57-km z Częstochowy do Pyrzowic. Przygotowania i rozstrzygnięcie przetargów na budowę realizowaną w systemie tradycyjnym mają zabrać do ośmiu miesięcy.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A1
Audi A1
Cena podstawowa już od: 77 100 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.

Podobne wiadomości:

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja benzynowa

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja...

Polskie drogi 2016-12-06

Droga S1 – trzy odcinki do 2022 roku

Droga S1 – trzy odcinki do 2022 roku

Polskie drogi 2016-12-06

Komentuj:

~Alfista 2010-02-01

A1 na odcinku Piotrków - Częstochowa idzie po śladzie obecnej DK1. I z tym odcinkiem faktycznie nie ma co się śpieszyć. Jednak obserwując obecną sytuację wygląda na to, że wszystkie 3 odcinki będą budowane i oddawane mniej więcej równocześnie (w zależności który kiedy dokładnie wystartuje). O finansowanie nie ma co się obawiać jak niektórzy próbują wmawiać. 4mld kredytu z EBI zapewni realnie ok. 80% potrzebnych środków, trzeba będzie więc dorzucić coś koło 1mld, a to nie jest taki wielki problem (zwłaszcza dla tak DUŻEJ inwestycji). Pozostaje się cieszyć, że cała droga będzie oddawana gdzieś na przełomie 2012/2013 (realnie).

~p.s 2010-01-28

Zaraz zaraz ale A1 ma iś swoim osobnym torem alternatywnie do DK1...

~dpl1000 2010-01-26

Otóż realia troche sie zmieniaja,porownaj ilosc remontowanych i budowanych drog dzis i kiedys,to co jeszcze 5 lat temu,bylo fantazja dzis jest rzeczywistoscia,ale co tam i tak trzeba narzekac, ze jest zle...

~dajan55 2010-01-26

A ja uważam i mam 100 % pewność że jak nie zbuduje się od razu całości tylko z pominięciem " gierkówki" to tak już zostanie po wsze czasy ! Piszecie jakbyście się wczoraj urodzili - czy nie znacie realiów Polski ! Czas zmądrzeć !

~Marcin 2010-01-26

Też tak uważam. Aby obniżyć koszty GDDKiA mogłaby w ogóle zrezygnować z przebudowy odcinka od Częstochowy do Piotrkowa przynajmniej do 2012. Jeżdżę tą drogą co miesiąc i wydaje mi się, że może on poczekać. Jedzie się w miarę dobrze mimo tych 3 czy 4 skrzyżowań ze światłami. Najważniejsze zadanie to będzie doprowadzenie A1 z Tuszyna do Strykowa. Z Częstochowy na Śląsk obecną jedynką nawet da się jeszcze jakoś jechać w miarę przyzwoitych warunkach, gorzej w samej Częstochowie. Dlatego też nie warto się spinać żeby tylko ukończyć A1 od Częstochowy do Pyrzowic. Poza tym widać teraz jak to jest z tymi koncesjonariuszami. Gdy A1 miała budować Autostrada Południe to odcinek od Częstochowy do Pyrzowic mógł być gotowy dopiero w 2014 roku. Teraz nagle gdy odcinek buduje państwo to ma być przejezdny już w 2012 czyli ukończony najpóźniej w 2013. Czyżby szkody górnicze i inny "trudny" teren, którymi zakrywała się Autostrada Południe, nagle zniknęły?;) Swoją drogą cieszę się, że odcinek ten będzie budować państwo, w obecnej sytuacji będzie to bardziej korzystne dla nas. Pozdrawiam.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Mercedes A45 AMG - szerszy i mocniejszy
Mercedes A45 AMG - szerszy i mocniejszy
Wielkimi krokami nadchodzi nowe wcielenie Mercedesa Klasy A, a w międzyczasie inżynierowie z Affalterbach pracują nad jego najmocniejszym wydaniem. Kilka dni temu w okolicach Nurburgringu przyłapano zamaskowany egzemplarz, który mocno hałasował.