mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Prace na gdańskim Podwalu Grodzkim

Prace na gdańskim Podwalu Grodzkim

15 lipca 2006 roku rozpoczęła się największa w ostatnich latach inwestycja drogowa w Gdańsku - przebudowa Podwala Grodzkiego i Wałów Jagiellońskich. Po trzech tygodniach trwania remontu prace idą zgodnie z harmonogramem - zapewnia UM Gdańsk. Wartość całkowita projektu to blisko 32,7 mln zł, z czego dofinansowanie z UE w ramach SPOT wynosi ponad 22,7 mln zł. Prace potrwają do grudnia 2007 roku.

Prace na gdańskim Podwalu Grodzkim

"Na przebudowywanym odcinku jest bardzo zły stan nawierzchni ulic, zagrażający bezpieczeństwu ruchu, a także zły stan techniczny obiektów inżynierskich - mostu nad kanałem Radni i tunelu wiodącego od Dworca Głównego do kompleksu City Forum. Wobec dużych kosztów realizacji tras obwodowych oraz czasu potrzebnego na ich budowę, w perspektywie najbliższych lat Podwale Grodzkie i Wały Jagiellońskie będą nadal zasadniczym fragmentem układu komunikacyjnego w Gdańsku. Przeprowadzenie remontu stało się więc koniecznością" - informuje Karol Polejowski z UM Gdańsk. W związku z rozpoczęciem inwestycji przez okres około 10 miesięcy obowiązują zmiany w organizacji ruchu kołowego w śródmieściu oraz w rozkładach jazdy komunikacji miejskiej.

Po trzech tygodniach stwierdzono następujące problemy w przebiegu prac: po zerwaniu nawierzchni i zdjęciu podłoża, w kilku miejscach stan faktyczny uzbrojenia odbiegał od tego co widnieje w zachowanej dokumentacji, w okolicach Kanału Radni natrafiono na resztki średniowiecznego murku, co wymaga interwencji Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków i jego decyzji, co do dalszych losów odkrycia, konstrukcja tunelu dla pieszych, który prowadzi do City Forum, jest niezgodna z danymi widniejącymi w zachowanej dokumentacji.

"Problemy te jednak nie wpływają na tempo prac, które jest zgodne z harmonogramem. W przypadku przebudowy drogi, większość prac wykonywana jest pod powierzchnią i istnieją określone zasady i kolejność wykonywania robót, stąd czasami wrażenie mniejszej aktywności pracujących tu robotników" - zapewnia Karol Polejowski.

Jest to pierwszy etap prac przy przebudowie ciągu komunikacyjnego Podwale Miejskie - Wały Jagiellońskie. Zakres prac obejmuje m.in. przebudowę ulic Podwale Grodzkie, Wały Jagiellońskie, Wały Piastowskie, Hucisko w tym budowę dróg rowerowych, wzmocnienie konstrukcji tunelu dla pieszych pod ul. Podwale Grodzkie, przebudowę mostu na kanale Raduni, przebudowę torowiska tramwajowego oraz uzbrojenia podziemnego.

Realizowany projekt zlokalizowany jest w samym centrum Gdańska. Remontowany odcinek jest fragmentem drogi krajowej nr 1 i leży w bezpośredniej bliskości drogi krajowej nr 7. Ulice Podwale Grodzkie i Wały Jagiellońskie to fragment głównej osi komunikacyjnej aglomeracji gdańskiej. Dziennie przejeżdża tędy ponad 80 tysięcy samochodów, nie wyłączając ruchu tranzytowego, prowadzącego do dzielnic przemysłowych oraz do portu po zachodniej stronie Martwej Wisły. 

Projekt jest jednym z zadań realizowanych przez Miasto Gdańsk w celu poprawy przejezdności układu komunikacyjnego oraz usprawnienia powiązań transportowych miasta. Inwestycja jest powiązana z realizowanymi i przygotowywanymi przez miasto projektami:

  • budowa trasy W-Z w Gdańsku (ponad 68,4 mln zł), odcinek Jabłoniowa Kartuska, uzyskano dofinansowanie w ramach ZPORR,
  • budowa trasy W- Z w Gdańsku, odcinek Kartuska Szczęśliwa, planowana aplikacja do ZPORR,
  • przebudowa ulicy Marynarki Polskiej w Gdańsku (prawie 49,5 mln zł), odcinek Reja Wyzwolenia, uzyskano dofinansowanie w ramach SPOT
  • przebudowa wiaduktu "Błędnik" w Gdańsku, projekt w trakcie realizacji, przedsięwzięcie jest finansowane przez miasto oraz uzyskało dofinansowanie z subwencji drogowej. 
  • przebudowa ulicy Słowackiego w Gdańsku, odcinek od górnej granicy lasu do ul. Budowlanych, realizacja w latach 2004-2005, przedsięwzięcie jest finansowane przez miasto oraz uzyskało dofinansowanie z subwencji rządowej.
  • przebudowa ulicy Spacerowej w Gdańsku, realizacja w latach 2004-2006, przedsięwzięcie jest finansowane przez miasto.

Ponadto, Inwestycja jest powiązana z projektami, które uzyskały dofinansowanie w ramach SPOT tj.: poprawa dostępu do Wolnego Obszaru Celnego w Porcie Gdańsk, rozbudowa infrastruktury nabrzeżowej i drogowej Terminalu Promowego Westerplatte, infrastruktura dostępu do Nabrzeża Przemysłowego.

Przeczytaj także:

Autostrada A1 będzie na czas (2006-07-03)

Przeprawa dla Kwidzyna (2006-06-14)

Kolejny fragment 'siódemki' (2006-05-24)

Nowe kilometry w Gdańsku (2006-02-02)

Wielkie inwestycje w Gdańsku (2006-01-10)

Zgoda buduje...drogi w Gdańsku (2006-11-21)

Ruszyła budowa terminalu w Gdańsku (2006-10-27)

 

 

 

 

 

 

Tematy w artykule: pomorskie Gdańsk drogi miejskie

Podobne wiadomości:

Tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku gotowy. Kiedy pojadą nim kierowcy?

Tunel pod Martwą Wisłą w Gdańsku gotowy....

Polskie drogi 2015-12-22

S6 z Ustronia sięgnie po Koszalin

S6 z Ustronia sięgnie po Koszalin

Polskie drogi 2015-11-04

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport