mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Prace nad S10

Prace nad S10

W celu aktualizacji obowiązującego Studium Techniczno-Ekonomicznego z 2001 roku GDDKiA zleciła przygotowanie opracowań o charakterze studialnym: Studium Korytarzowego, Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego i pozostałych materiałów umożliwiających wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji inwestycji dla drogi ekspresowej S10 na odcinku Wyrzysk-Bydgoszcz-Toruń-Blinno w granicach całego województwa kujawsko-pomorskiego.

Prace nad S10
Zgodnie z przyjętym harmonogramem projektu wykonano dotychczas Studium Korytarzowe, obecnie trwają prace nad Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowym (STEŚ) i Raportem oddziaływania na środowisko dla drogi ekspresowej S10, które zakończą się złożeniem wniosku i uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Zakończenie prac nad STEŚ, Raportem środowiskowym i złożenie wniosku o decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla całej inwestycji w granicach województwa planowane jest w 2014 roku.

Na etapie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego przeprowadzane zostały konsultacje społeczne wymagane wewnętrznymi zarządzeniami GDDKiA. Miały one na celu prezentacje zamierzeń i wariantów przebiegu trasy wraz z rozwiązaniami technicznymi we właściwej szczegółowości dla tego etapu projektowania oraz wskazanie jak łagodzone będą ewentualne niekorzystne zmiany w otoczeniu. W ramach przeprowadzonych konsultacji społecznych mieszkańcy gmin, przez które projektowane są warianty przebiegu drogi ekspresowej mogli złożyć wnioski przede wszystkim dotyczące szczegółowych rozwiązań technicznych (dróg serwisowych w obrębie danej działki, dodatkowych przejazdów gospodarczych itp.), które są obecnie poddawane szczegółowej analizie przez Biuro projektowe.

Potwierdzeniem skuteczności przeprowadzonych konsultacji jest niewątpliwie bardzo duża ilość wniosków od mieszkańców poszczególnych gmin. Są one teraz dokładnie analizowane przez projektanta a inwestorowi (GDDKiA) pozwolą podjąć decyzje o ewentualnych korektach samego projektu.
Tematy w artykule: inwestycje drogowe

Podobne wiadomości:

Najważniejsze inwestycje drogowe 2016

Najważniejsze inwestycje drogowe 2016

Polskie drogi 2016-01-05

Drogowe inwestycje w 2015 roku

Drogowe inwestycje w 2015 roku

Polskie drogi 2015-04-22

Komentuj:

~warszawiak 2013-08-07

@p_brz: Zgadzam się. Dodam tylko, że węzeł w Modlinie nie przesądza, czy S10 odbijałaby od razu na Płock w Zakroczymiu, czy prowadziłaby razem z S7 do Płońska i tam obijałaby na Płock. W 1-szym wariancie skorzystalyby Czerwińsk i Wyszogród, w drugim inwestycja byłaby tańsza z powodu zdublowania S7 i S10 na odcinku Płońsk-Zakroczym.

~warszawiak 2013-08-07

@kocur: Mylisz się. Artykuł nie jest wcale o innym odcinku. Cytuję: "...i pozostałych materiałów umożliwiających wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji inwestycji dla drogi ekspresowej S10 na odcinku Wyrzysk-Bydgoszcz-Toruń-Blinno..." Koniec cytatu. Miescowość Blinno leży jadąc od Torunia do Warszawy przez DK10 za Lipnem i za Skępem, a przed Sierpcem. Jeżeli tamtędy będzie wytyczona S10, to Włoclawek i Płock zostaną jej na 100% pozbawione. Wystarczy spojrzeć na mapę.

~kocur 2013-08-06

warszawiak > piszesz "Uważam, że wytyczanie trasy S10 z Warszawy (Płońska) do Torunia w okolicy dzisiejszej DK10 jest bez sensu.". ale kto mówi o wytyczaniu S10 na tym odcinku? artykuł jest o innym odcinku. a ekspresowego odcinka toruń-płońsk nie doczekasz się do 2050 roku. więc to już zmartwienie twoich dzieci.

~p_brz 2013-08-06

Dobrze kombinujesz, przy okazji załatwiłoby połączenie Płocka, bądź, co bądź, ważnego ośrodka przemysłowego z resztą dróg A i S.Posunął bym się jeszcze dalej i zaczął drogę S10 od węzła w Modlinie. Stworzenie w końcu ważnego węzła lotniczego (wcale się nie śmieje) i możliwość wyjechania od punktu lotniska od razu w wielu kierunkach, mogłoby pomóc tej inwestycji.

~warszawiak 2013-08-02

Uważam, że wytyczanie trasy S10 z Warszawy (Płońska) do Torunia w okolicy dzisiejszej DK10 jest bez sensu. S10 powinna odbijać od przyszłej S7 na wysokości Płońska lub Zakroczymia, dalej kierować się na Płock, dalej na Włocławek i w okolicy Włocławka dołączyć do autostrady A1. Od Czerniewic S10 zawsze będzie odbijać od A1 na Bydgoszcz i Szczecin. Pozwoli to bezkolizyjnie skomunikować bezpośrednio Płock i Włocławek ze sobą, a oba te miasta z Warszawą.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport