mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Próbne obciążenie mostu na A4

Próbne obciążenie mostu na A4

23 maja br. rozpoczęto próbne obciążenie mostu autostradowego na odcinku autostrady A4 węzeł Rzeszów Centralny – węzeł Rzeszów Wschód. Próby mają na celu sprawdzenie czy rzeczywiste, zmierzone ugięcia konstrukcji są zgodne z wartościami zawartymi w projektach.

Próbne obciążenie mostu na A4
Próbne obciążenie wykonywane jest przy użyciu 16 samochodów ciężarowych, z których każdy załadowany piaskiem lub innym materiałem balastowym waży 38 ton. Ładunek wymaga specjalnego załadowania, tak aby uzyskać odpowiednie naciski na osie pojazdów. Przy wykorzystaniu wszystkich 16 pojazdów nacisk wynosi 600 ton. Pomiarów dokonuje instytut badawczy Politechniki Rzeszowskiej.

Budowa mostu, który poddawany jest próbnemu obciążeniu, rozpoczęła się w marcu 2010 r. w m. Nowa Wieś, w ramach budowanej autostrady A4. Most ma 512 m długości. Przeszkody, które pokonuje, to rzeki Wisłok i Mrowla oraz DK19. To pierwszy tak duży obiekt mostowy w tym rejonie. Co również specyficzne dla tej konstrukcji, zastosowane zostały tu jedne z najdłuższych w kraju przęseł, mające długość około 60 m. Ponadto przeprawa wyróżnia się tym, że jest jedną z największych w Polsce, na których zastosowano technologię tzw. nasuwania podłużnego, polegającego na wcześniejszym przygotowaniu poszczególnych elementów ustroju nośnego, a następnie nasuwaniu ich na filary. Metoda ta nie jest bardzo powszechna w Polsce, dlatego przebieg tej części prac był szczególnie interesujący tak dla specjalistów jak i laików.

Operacja nasuwania 60-metrowych przęseł z 42-metrowymi awanbekami (dziobami montażowymi) odbywała się poprzez przesuwanie ich po podporach z kierunku zachodniego na wschód. Nasuwanie podłużne dało możliwość przygotowania ustroju nośnego w miejscu, gdzie było to bezpieczne i wygodne. Taka organizacja działań sprzyjała też szybszemu przebiegowi prac. Gotowe elementy konstrukcji były przesuwane z tego samego miejsca na podpory. Uniknięcie konieczności budowy rusztowań dla całego obiektu umożliwiło prowadzenie prac budowlanych bez konieczności zamykania zlokalizowanej poniżej DK19 a ruch pojazdów odbywał się bez większych utrudnień.

Most, który powstał na tym odcinku A4 tworzą znajdujące się obok siebie dwa obiekty, które będą prowadzić ruch w przeciwnych kierunkach. Tworzą go dwie nitki o długości 512 m i szerokości 19,10 m (w tym jezdnia – 3 x 3,75 m, pas włączenia/wyłączenia - 3,50 m, opaska - 0,80 m). Na ustrój nośny składają się dwie niezależne dziewięcioprzęsłowe belki ciągłe o przekroju skrzynkowym betonowym sprężonym kablami.

Wykonawcą robót na tym odcinku A4 jest Mostostal Warszawa, który współpracował na budowie z firmą Mosty Gdańsk- projektantem technologii nasuwania. Nasuwanie całego ustroju niosącego zostało zakończone w lipcu 2011r.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A4
Audi A4
Cena podstawowa już od: 132 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Rusza wymiana nawierzchni na A4 - będą korki

Rusza wymiana nawierzchni na A4 - będą korki

Polskie drogi 2017-09-07

Nowe stacje ładowania na autostradach A1 i A2

Nowe stacje ładowania na autostradach A1 i A2

Polskie drogi 2017-09-06

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Nowe radiowozy polskiej policji - BMW 330i
Nowe radiowozy polskiej policji - BMW 330i
Polska drogówka się zbroi - flota BMW 330i xDrive trafi pod koniec listopada na ulice. Krajowa Izba Odwoławcza odrzuciła odwołania pozostałych oferentów, którzy proponowali takie modele jak Volkswagen Passat czy Skoda Superb.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic