mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Program likwidacji miejsc niebezpiecznych

Program likwidacji miejsc niebezpiecznych

Dobiegła końca pierwsza, pilotażowa edycja programu likwidacji miejsc niebezpiecznych na drogach prowadzonego przez Ministerstwo Transportu. Akcja odbyła się w latach 2005/2006, kiedy zostało zrealizowanych czterdzieści dziewięć niewielkich zadań poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego na terenie czternastu województw.

Całkowita wartość zrealizowanych zadań wyniosła przeszło 9,2 miliona złotych. Ministerstwo Transportu przeznaczyło na dofinansowanie zadań ponad 4 miliony złotych z pożyczki Banku Światowego.

Większość zadań była zorientowana na poprawę bezpieczeństwa pieszych. Środki poprawy bezpieczeństwa obejmowały budowę azyli, brakujących fragmentów chodników i ścieżek rowerowych, zatok autobusowych, fizyczną separację ruchu, kanalizację skrzyżowań, ronda, instalację sygnalizacji świetlnej, miejscowe uszorstnienia nawierzchni, korekty geometrii skrzyżowań, zabezpieczenie poboczy itp.

Mimo trudnych do spełnienia kryteriów i niewielkich środków dostępnych na dofinansowanie do pierwszej edycji zakwalifikowały się zadania z czternastu województw. Najwięcej zadań, bo aż 7, zostało zrealizowanych w województwie dolnośląskim; w województwach podlaskim i warmińsko-mazurskim wdrożono po jednym zadaniu.


Przeczytaj także:

Więcej na remonty i przygotowania mniej na budowę (2006-08-23)

Finansowanie bezpieczeństwa (2006-04-20)

Coraz większy ruch na drogach (2006-04-04)

Program poprawy bezpieczeństwa na drogach (2006-02-10)

 

 


 

Tematy w artykule: projekty drogowe

Podobne wiadomości:

Węzeł Żnin powstanie szybciej niż zakładano

Węzeł Żnin powstanie szybciej niż zakładano

Polskie drogi 2014-11-03

W 2018 roku pojedziemy obwodnicą Kłodzka

W 2018 roku pojedziemy obwodnicą Kłodzka

Polskie drogi 2014-10-30

Komentuj:

~Darek 2006-10-03

W ramach tego programu "zmodernizowano" bardzo niebezpieczne skrzyżowanie na obwodnicy Lublińca.NIe zbudowano jednak tam ronda ,tak jak oczekiwali mieszkańcy, tylko zamontowano światła.W czasie, kiedy światła jeszcze nie funkcjonowały miał miejsce kolejny śmiertelny wypadek. Dlaczego budowa "bezobsługowych "rond w Polsce to jeszcze wyjątki.W Wielkiej Brytanii z której właśnie wróciłem,wszystki skrzyżowania to ronda- te największe dla bezpieczeństwa regulowane sa dodatkowo światłami.

~Darek 2006-10-03

W ramach tego programu "zmodernizowano" bardzo niebezpieczne skrzyżowanie na obwodnicy Lublińca.NIe zbudowano jednak tam ronda ,tak jak oczekiwali mieszkańcy, tylko zamontowano światła.W czasie, kiedy światła jeszcze nie funkcjonowały miał miejsce kolejny śmiertelny wypadek. Dlaczego budowa "bezobsługowych "rond w Polsce to jeszcze wyjątki.W Wielkiej Brytanii z której właśnie wróciłem,wszystki skrzyżowania to ronda- te największe dla bezpieczeństwa regulowane sa dodatkowo światłami.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport