mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Projekt DW 241

Projekt DW 241

Trwają prace nad projektem przebudowy DW nr 241 z Tucholi do Sępólna Krajeńskiego. Trasa zostanie poszerzona do 7 metrów. Na terenie Powiatu Tucholskiego powstanie też ścieżka rowerowa. Niezbędna będzie przebudowa wiaduktu w Brzuchowie - informuje ZDW w Bydgoszczy.

Projekt DW 241
Prace nad projektem rozpoczęły się w styczniu. Projektanci muszą między innymi ocenić bezpieczeństwo ruchu na istniejącej drodze oraz zbadać konstrukcję istniejącej nawierzchni i podłoża gruntowego. - Najważniejsze jest jednak opracowanie projektów budowlanych i wykonawczych, a także opracowanie dokumentacji przetargowej wraz z kosztorysem inwestorskim. W ten sposób w połowie przyszłego roku będziemy dysponować całą niezbędną dokumentację by inwestycja mogła się fizycznie rozpocząć – tłumaczy dyrektor ZDW w Bydgoszczy, Mirosław Kielnik.

Zadanie obejmuje opracowanie projektu dla całego odcinka DW nr 241, czyli od  skrzyżowania z DW nr 240 w Tucholi do rogatek Sępólna Krajeńskiego,  gdzie w 2010 roku zakończył się pierwszy etap przebudowy tej trasy. Jezdnia po przebudowie zostanie wzmocniona i poszerzona do 7 metrów. Wzdłuż niej powstanie też pobocze. Projektanci w czasie swoich prac muszą uwzględnić projekt budowy ścieżki rowerowej opracowany przez Starostwo Powiatowe w Tucholi. W czasie prac nad DW nr 241 niezbędna będzie także przebudowa wiaduktu w Brzuchowie, tak by zmieściła się na nim jezdnia i ciąg pieszo-rowerowy. Poza tym zmodernizowany zostanie most na Kamionce w Pamiętowie. Natomiast most na ul. XXX w Tucholi zostanie przebudowany na przepust. W miejscowości Skarpa wytyczone będzie miejsca do ważenia pojazdów i kontroli prędkości. Natomiast w Pamiętowie zaprojektowana zostanie drogowa stacja meteorologiczna wraz z kamerami. W miejscowościach Skarpa(od kościoła do końca wsi) oraz Mały Mędromierz (na terenie zabudowanym) dobudowane zostaną chodniki. Na całej trasie powstanie ponad 20 nowych zatok autobusowych.

- Dokumentacja, którą będziemy dysponować w połowie przyszłego roku, zachowa ważność przez 3 lata. W tym czasie na pewno rozpoczniemy pracę na tych trasach. Prawdopodobnie nie wszędzie uda się nam od razu realizować inwestycje na całej długości wytypowanych odcinków. Jednak musimy choćby rozpocząć prace związane z ich przygotowaniem - dodaje Mirosław Kielnik.

Podobne wiadomości:

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

Polskie drogi 2016-08-26

Ruszyła budowa obwodnicy Oświęcimia

Ruszyła budowa obwodnicy Oświęcimia

Polskie drogi 2016-07-15

Komentuj:

~"IDEALNE" MIEJSCE NA WAGĘ 2011-09-28

GRATULUJĘ zaprojektowania miejsca na wagę w jedynej miejscowości którą można ominąć z obu stron , mało tego w jednym z przypadków nadrabia się najwyżej 500metrów. POPROSTU GENIALNIE a wystarczyło przy projektowaniu wziąć mapę do ręki, albo nie brać czegość innego ....

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport