mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Projekt DW 241

Projekt DW 241

Trwają prace nad projektem przebudowy DW nr 241 z Tucholi do Sępólna Krajeńskiego. Trasa zostanie poszerzona do 7 metrów. Na terenie Powiatu Tucholskiego powstanie też ścieżka rowerowa. Niezbędna będzie przebudowa wiaduktu w Brzuchowie - informuje ZDW w Bydgoszczy.

Projekt DW 241
Prace nad projektem rozpoczęły się w styczniu. Projektanci muszą między innymi ocenić bezpieczeństwo ruchu na istniejącej drodze oraz zbadać konstrukcję istniejącej nawierzchni i podłoża gruntowego. - Najważniejsze jest jednak opracowanie projektów budowlanych i wykonawczych, a także opracowanie dokumentacji przetargowej wraz z kosztorysem inwestorskim. W ten sposób w połowie przyszłego roku będziemy dysponować całą niezbędną dokumentację by inwestycja mogła się fizycznie rozpocząć – tłumaczy dyrektor ZDW w Bydgoszczy, Mirosław Kielnik.

Zadanie obejmuje opracowanie projektu dla całego odcinka DW nr 241, czyli od  skrzyżowania z DW nr 240 w Tucholi do rogatek Sępólna Krajeńskiego,  gdzie w 2010 roku zakończył się pierwszy etap przebudowy tej trasy. Jezdnia po przebudowie zostanie wzmocniona i poszerzona do 7 metrów. Wzdłuż niej powstanie też pobocze. Projektanci w czasie swoich prac muszą uwzględnić projekt budowy ścieżki rowerowej opracowany przez Starostwo Powiatowe w Tucholi. W czasie prac nad DW nr 241 niezbędna będzie także przebudowa wiaduktu w Brzuchowie, tak by zmieściła się na nim jezdnia i ciąg pieszo-rowerowy. Poza tym zmodernizowany zostanie most na Kamionce w Pamiętowie. Natomiast most na ul. XXX w Tucholi zostanie przebudowany na przepust. W miejscowości Skarpa wytyczone będzie miejsca do ważenia pojazdów i kontroli prędkości. Natomiast w Pamiętowie zaprojektowana zostanie drogowa stacja meteorologiczna wraz z kamerami. W miejscowościach Skarpa(od kościoła do końca wsi) oraz Mały Mędromierz (na terenie zabudowanym) dobudowane zostaną chodniki. Na całej trasie powstanie ponad 20 nowych zatok autobusowych.

- Dokumentacja, którą będziemy dysponować w połowie przyszłego roku, zachowa ważność przez 3 lata. W tym czasie na pewno rozpoczniemy pracę na tych trasach. Prawdopodobnie nie wszędzie uda się nam od razu realizować inwestycje na całej długości wytypowanych odcinków. Jednak musimy choćby rozpocząć prace związane z ich przygotowaniem - dodaje Mirosław Kielnik.

Podobne wiadomości:

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

Polskie drogi 2016-08-26

Ruszyła budowa obwodnicy Oświęcimia

Ruszyła budowa obwodnicy Oświęcimia

Polskie drogi 2016-07-15

Komentuj:

~"IDEALNE" MIEJSCE NA WAGĘ 2011-09-28

GRATULUJĘ zaprojektowania miejsca na wagę w jedynej miejscowości którą można ominąć z obu stron , mało tego w jednym z przypadków nadrabia się najwyżej 500metrów. POPROSTU GENIALNIE a wystarczyło przy projektowaniu wziąć mapę do ręki, albo nie brać czegość innego ....

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
MUSI BYĆ COOL
MUSI BYĆ COOL
Ten nowoczesny samochód miejski, dzięki nadmuchanej karoserii, nietypowym reflektorom, innowacyjnym panelom Airbump i dziesiątkom dostępnych wersji kolorystycznych sprawił, że kierowca wreszcie może wyrazić swoją osobowość.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic