mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Projekt dla obwodnicy północnej Trójmiasta

Projekt dla obwodnicy północnej Trójmiasta

Władze woj. pomorskiego i lokalnych samorządów podpisały porozumienie w sprawie przygotowania dokumentacji projektowej dla budowy Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej. Budowa północnej obwodnicy ma na celu stworzenie alternatywnego połączenia drogowego dla obciążonej drogi krajowej nr 6.

Projekt dla obwodnicy północnej Trójmiasta

Droga nr 6 stanowi główną arterię komunikacyjną dla miasta Gdyni, Rumii i Redy, a także trasy tranzytowej dla kierowców udających się w północne rejony województwa pomorskiego. Zakładany standard dla Obwodnicy Północnej to kategoria drogi o ruchu przyspieszonym, a jej długość to ok. 14,3 km. Prognozowane średnie natężenie ruchu na obwodnicy w roku 2015 ma się wahać w granicach od 34.000 do 69.000 pojazdów na dobę.

Szacunkowy koszt realizacji Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej na odcinku od Obwodnicy Trójmiasta (ul. Morska) do Redy wyniesie:

a) ok. 870 mln zł (dla wersji estakady na odcinku m. Gdynia),
b) ok. 1020 mln zł (dla wersji wykop/tunel na odcinku m. Gdynia).

Szacunkowa wartość została określona na podstawie wskaźników kosztów przyjętych przy podobnych opracowaniach. W kosztach ujęto: koszt robót ziemnych, nawierzchni drogowej, obiektów inżynierskich, odwodnienie i przebudowy urządzeń infrastruktury technicznej. Termin oszacowania wartości kosztów realizacji: kwiecień 2006 r

Wybudowanie Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej przyniesie efekty w postaci: poprawy sprawności i efektywności funkcjonowania głównego układu ulicznego Gdyni, Rumii i Redy, poprzez zmniejszenie korków, skrócenie czasu podróży oraz redukcję uciążliwości ruchu tranzytowego w centralnych obszarach tych miast. Dzięki obwodnicy usprawniony zostanie także dojazd do terenów rekreacyjnych Półwyspu Helskiego i Pobrzeża Gdańskiego, usprawnieniu ulegnie połączenie północno-zachodnich obszarów województwa pomorskiego z Aglomeracją Trójmiejską, a także rozwinięty zostanie układ dróg krajowych i wojewódzkich w obszarze Aglomeracji Trójmiasta, usprawnione zostanie połączenie Gdyni oraz miast i gmin powiatów puckiego i wejherowskiego z układem dróg krajowych, w tym z autostradą A-1, dając możliwość lepszego rozwoju gospodarczego obszarów północnych województwa pomorskiego.

Przeczytaj także:

Południowa Obwodnica Gdańska (2007-02-01)

Którędy pójdzie Trasa Lęborska? (2007-04-05)

 

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A1
Audi A1
Cena podstawowa już od: 77 100 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.
Mazda 6
Mazda 6
Cena podstawowa już od: 89 700 PLN brutto
Dostępne nadwozia: kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Polskie drogi 2016-12-06

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Polskie drogi 2016-09-15

Komentuj:

~obserwator 2009-09-03

~osskaa nie wiem, jak to jest, ale najbardziej racjonalne głosy, zawsze zostają niezauważone lub odrzucone. Może to rzeczywiście jakieś kompleksy? A może poprostu czyiś interes...?

~Miś 2008-02-19

Z punktu widzenia mieszkańców 3miasta najważniejsze znaczenie ma właśnie ta obwodnica -OPAT. Euro 2012 to jedna imprez a my tu żyjemy cały czas. Nasze miasta rozjeżdżają tiry z rozbudowujących sie terminali kontenerowych. To najważniejsza inwestycja dla tego regionu!

~Roman 2007-06-07

To interesujące ,ale nikt nie wspomina o projekcie budowy S-6 wzdłuż wybrzeża. Może to jakieś kompleksy od czasw przedwojennego ultimatum Niemiec w sprawie korytarza .

~osskaa 2007-05-28

Jaki TUNEL? Przecież PółnObwTr będzie przedłużeniem obecnej Obwodnicy Zachodniej, która jest tak wyprofilowana, że pomiędzy jezdniami jest miejsce na estakadę nad ul. Morską, która będzie ciągnąć się nad torami i później już normalną trasą będzie prowadzić obok miejscowości Dębogórze-Wyb. aż do tzw. Starej Obwodnicy Redy. Dalej to już nie wiem. Po co i jak tam tunel, to nie mam pojęcia?!? Poza tym co w takim razie z Trasą Lęborską, która w kontekście dostępności Trójmiasta do Europy, a także EURO2012 jest ważniejsza? Przecież S6 byłaby najkrótszą drogą dla kibiców z krajów Beneluksu, Skandynawii i płn. Niemiec do Gdańska i potem na południe. Dodatkowo powstałaby tzw. Autostrada Słońca łącząca Szczecin, całe Pomorze i Mazury, czyli droga rozwijająca niedoinwestowaną północną część Polski. POT jest ważna, ale są drogi ważniejsze w Pomorskiem!!!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport