mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Propozycje cenowe dla warszawskiej S8

Propozycje cenowe dla warszawskiej S8

GDDKiA przedstawiła oferty, które wpłynęły w przetargu na „Projekt i budowę drogi ekspresowej S8 od węzła "Marki" (bez węzła) do węzła "Radzymin Płd.". Obwodnica Marek jest częścią obwodnicy Warszawy, która docelowo będzie mieć długość ponad 80 km.

Propozycje cenowe dla warszawskiej S8

Konsorcjum firm z Salini Polska Sp. z o.o. na czele, złożyło najtańszą ofertą na budowę I odcinka obwodnicy Marek w ciągu przyszłej drogi ekspresowej S8. Dokończenie projektowania i realizacje prac firma wyceniła na 331,6 mln zł.

Natomiast na budowę II odcinka obwodnicy, najtańszą ofertę złożyło konsorcjum, którego liderem jest Astaldi S.p.A., z ceną 405,8 mln zł.

Z kolei najwyższa oferta na zadanie I opiewająca na kwotę 559,1 mln zł należy do spółki Metrostav a.s. a na II zadanie najwyższą ofertę złożyło konsorcjum z firmą Intercor Sp. z o.o. na czele z ofertą na kwotę 620,5 mln zł.

Inwestycja, będąca częścią warszawskiego ringu - drogi ekspresowej S8, została podzielona na dwa odcinki realizacyjne: pierwszy - od węzła „Marki" (bez węzła) do węzła „Kobyłka" o długości 8,1 km i drugi odcinek od węzła „Kobyłka" (bez węzła) do węzła „Radzymin" - o długości 7,2 km.

- Wykonawca wybierany jest w drodze przetargu ograniczonego - do złożenia ofert zostali zaproszeni tylko Ci oferenci, którzy pomyślnie przeszli pierwszy etap jakim była ocena tego, czy chętny do realizacji inwestycji spełniają warunki niezbędne do wzięcia udziału w postępowaniu. Do składania ofert cenowych na realizację zadania I zostało zaproszonych 18 wykonawców na 19 chętnych, a na zadanie II 20 wykonawców przy 21, którzy ubiegali się o możliwość uczestniczenia w przetargu. W trakcie postępowania oferenci zadali około tysiąca pytań dotyczących m.in. konstrukcji nawierzchni, nawierzchni na ścieżkach rowerowych, zaprojektowania ekranów akustycznych, kanałów technologicznych, wycinki drzew. Kolejnym etapem przetargu będzie weryfikacja ofert pod względem finansowym, formalno-prawnym i merytorycznym. Kryterium oceny oferty jest cena - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Zakończenie budowy I odcinka inwestycji planowane jest na maj 2017 roku, II – na wrzesień 2017 roku (przy czym ostatnie cztery miesiące ma potrwać remont starego przebiegu drogi nr 8).

Obwodnica Marek jest częścią obwodnicy Warszawy, która docelowo będzie mieć długość ponad 80 km. Do tej pory powstało już ok. 40 proc. docelowego ringu czyli 37,5 km. W budowie jest kolejne 4,6 km. Na wybór wykonawcy następnych ok. 18,5 km trasy obwodowej Warszawy (S2 Puławska – Lubelska) trwa postepowanie przetargowe. Na ostatni odcinek obwodnicy – 19 km fragment drogi S17, będącym Wschodnią Obwodnicą Warszawy przygotowywana jest dokumentacja projektowa.


Podobne wiadomości:

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Polskie drogi 2016-12-06

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja benzynowa

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja...

Polskie drogi 2016-12-06

Komentuj:

~lobo 2014-06-06

Jest częścią WOW - krótki odcinek Marki - Drewnica

~jumper 2014-06-06

Ja nie rozumiem tego. Od kiedy ktoś gdzieś palnął o wschodniej obwodnicy Wawy a dla każdego oznacza ona co innego - pojawia się coraz więcej knotów jak w powyższym artykule. Wylotówka na Białystok S8 na odcinku Marki - Radzymin nie jest częścią przyszłego RINGU wokół stolicy! Nie ma nawet DŚU dla tego Ringu po wschodniej stronie Warszawy...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport