mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Propozycje cenowe dla warszawskiej S8

Propozycje cenowe dla warszawskiej S8

GDDKiA przedstawiła oferty, które wpłynęły w przetargu na „Projekt i budowę drogi ekspresowej S8 od węzła "Marki" (bez węzła) do węzła "Radzymin Płd.". Obwodnica Marek jest częścią obwodnicy Warszawy, która docelowo będzie mieć długość ponad 80 km.

Propozycje cenowe dla warszawskiej S8

Konsorcjum firm z Salini Polska Sp. z o.o. na czele, złożyło najtańszą ofertą na budowę I odcinka obwodnicy Marek w ciągu przyszłej drogi ekspresowej S8. Dokończenie projektowania i realizacje prac firma wyceniła na 331,6 mln zł.

Natomiast na budowę II odcinka obwodnicy, najtańszą ofertę złożyło konsorcjum, którego liderem jest Astaldi S.p.A., z ceną 405,8 mln zł.

Z kolei najwyższa oferta na zadanie I opiewająca na kwotę 559,1 mln zł należy do spółki Metrostav a.s. a na II zadanie najwyższą ofertę złożyło konsorcjum z firmą Intercor Sp. z o.o. na czele z ofertą na kwotę 620,5 mln zł.

Inwestycja, będąca częścią warszawskiego ringu - drogi ekspresowej S8, została podzielona na dwa odcinki realizacyjne: pierwszy - od węzła „Marki" (bez węzła) do węzła „Kobyłka" o długości 8,1 km i drugi odcinek od węzła „Kobyłka" (bez węzła) do węzła „Radzymin" - o długości 7,2 km.

- Wykonawca wybierany jest w drodze przetargu ograniczonego - do złożenia ofert zostali zaproszeni tylko Ci oferenci, którzy pomyślnie przeszli pierwszy etap jakim była ocena tego, czy chętny do realizacji inwestycji spełniają warunki niezbędne do wzięcia udziału w postępowaniu. Do składania ofert cenowych na realizację zadania I zostało zaproszonych 18 wykonawców na 19 chętnych, a na zadanie II 20 wykonawców przy 21, którzy ubiegali się o możliwość uczestniczenia w przetargu. W trakcie postępowania oferenci zadali około tysiąca pytań dotyczących m.in. konstrukcji nawierzchni, nawierzchni na ścieżkach rowerowych, zaprojektowania ekranów akustycznych, kanałów technologicznych, wycinki drzew. Kolejnym etapem przetargu będzie weryfikacja ofert pod względem finansowym, formalno-prawnym i merytorycznym. Kryterium oceny oferty jest cena - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Zakończenie budowy I odcinka inwestycji planowane jest na maj 2017 roku, II – na wrzesień 2017 roku (przy czym ostatnie cztery miesiące ma potrwać remont starego przebiegu drogi nr 8).

Obwodnica Marek jest częścią obwodnicy Warszawy, która docelowo będzie mieć długość ponad 80 km. Do tej pory powstało już ok. 40 proc. docelowego ringu czyli 37,5 km. W budowie jest kolejne 4,6 km. Na wybór wykonawcy następnych ok. 18,5 km trasy obwodowej Warszawy (S2 Puławska – Lubelska) trwa postepowanie przetargowe. Na ostatni odcinek obwodnicy – 19 km fragment drogi S17, będącym Wschodnią Obwodnicą Warszawy przygotowywana jest dokumentacja projektowa.


Podobne wiadomości:

S19 - trwają intensywne prace

S19 - trwają intensywne prace

Polskie drogi 2017-06-11

Rusza drugi etap przetargu na budowę fragmentu trasy Via Carpatia z Lublina do Kraśnika – poinformował pod koniec tygodnia wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit. W tym roku zostanie podpisana umowa na wykonanie prac, które potrwają 36 miesięcy.

Nowy most w Warszawie za trzy lata

Nowy most w Warszawie za trzy lata

Polskie drogi 2017-05-30

Komentuj:

~lobo 2014-06-06

Jest częścią WOW - krótki odcinek Marki - Drewnica

~jumper 2014-06-06

Ja nie rozumiem tego. Od kiedy ktoś gdzieś palnął o wschodniej obwodnicy Wawy a dla każdego oznacza ona co innego - pojawia się coraz więcej knotów jak w powyższym artykule. Wylotówka na Białystok S8 na odcinku Marki - Radzymin nie jest częścią przyszłego RINGU wokół stolicy! Nie ma nawet DŚU dla tego Ringu po wschodniej stronie Warszawy...

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Geely kupuje markę Proton
Geely kupuje markę Proton
Samochody marki Proton nie są znane w Europie, czego nie można powiedzieć o rynku azjatyckim. Dlatego nie powinien dziwić ruch chińskiego koncernu Gelly, który wszedł w posiadanie marki o sporym potencjale.