mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Przebudowa DK1 w Tychach dopiero w październiku

Przebudowa DK1 w Tychach dopiero w październiku

Przebudowa DK nr 1 w Tychach, jedna z największych inwestycji drogowych na Śląsku rozpocznie się nie w maju a dopiero w październiku. Wszystko przez konieczność wprowadzenia zmian w unijnym wniosku o dofinansowanie. Remont tyskiego odcinka DK1 będzie kosztował niespełna  300 mln złotych. Ponad 253 mln  Tychy otrzymały z Funduszu Spójności. Harmonogram inwestycji zakładał, że prace budowlane potrwają do końca 2013 roku.

Przebudowa DK1 w Tychach dopiero w październiku
Przebudowa 6,4 km krajowej "jedynki" w Tychach opóźni się o kilka miesięcy. Dopiero 10 marca magistrat ogłosił przetarg na wykonawcę, który zostanie rozstrzygnięty w maju. Następnie wyniki przetargu musi jeszcze zatwierdzić Urząd Zamówień Publicznych. Powodem są zmiany we wniosku o unijne dofinansowanie, a dokładnie chodziło o zmianę sformułowania „remont tyskiego odcinka DK 1, od salonu Toyoty aż do granicy z Kobiórem” (pojawia się nazwa prywatnej firmy) oraz o  jeden ze stawów, który miał znajdować się na trasie remontu, już nie istnieje, bo po prostu wysechł – informuje Gazeta Wyborcza.

Remont tyskiego odcinka DK1 będzie kosztował niespełna  300 mln złotych. Ponad 253 mln  Tychy otrzymały z Funduszu Spójności resztę, czyli 46 mln złotych będzie musiało wyłożyć miasto. Projekt przewiduje kompleksową przebudowę drogi krajowej nr 1 na odcinku prawie 6,5 kilometra, od wyjazdu z lasu czułowskiego do granicy miasta z Kobiórem. Zakłada on przede wszystkim budowę bezkolizyjnych skrzyżowań, oddzielenie ruchu lokalnego od tranzytowego oraz budowę kilku podziemnych przejść dla pieszych, a nawet ścieżek rowerowych. Największe zmiany pojawią się na  skrzyżowaniu DK 1 z aleją Niepodległości (na wysokości straży pożarnej). Dziś na tym skrzyżowaniu jest sygnalizacja świetlna, która w godzinach szczytu powoduje ogromne zatory. Projekt przebudowy trasy przewiduje budowę dwupoziomowego skrzyżowania - górą poprowadzony zostanie ruch tranzytowy, a dołem lokalny. Utworzone pod wiaduktem rondo ułatwi mieszkańcom miasta wyjazd, jak również  przejazd z drugiej strony ul. Beskidzkiej do centrum miasta.

Zmian należy się również spodziewać na skrzyżowaniu prowadzącym na tereny przemysłowe, gdzie znajduje się tyska podstrefa Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Kierowcy będą tam mogli wyjeżdżać nie tylko w kierunku Bielska-Białej, jak jest obecnie, ale również w stronę Katowic. Na całym remontowanym odcinku zamontowane zostaną też bariery i ekrany dźwiękochłonne. Oprócz wymiany nawierzchni na całym 6,5 kilometrowym odcinku przewiduje się również wzmocnienie podbudowy. Podziemne przejścia dla pieszych i rowerzystów powstaną w rejonie ulic Targiela, Edukacji i Modrzejewskiego oraz w rejonie ulicy Przemysłowej. Poza tym projekt przebudowy DK1 zakłada budowę dwóch miejsc ważenia samochodów ciężarowych oraz rozbiórkę istniejącego wiaduktu kolejowego i budowę w jego miejsce dwóch nowych.

Podobne wiadomości:

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Polskie drogi 2016-09-15

Rusza budowa S8 Przeszkoda – Paszków

Rusza budowa S8 Przeszkoda – Paszków

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

~erin 2011-03-28

DK1, S1, A1 i to wszystko na Śląsku. Powinni zrobić jakiś porządek z numerami dróg w tym rejonie.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport