mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Przebudowa DK1 w Tychach dopiero w październiku

Przebudowa DK1 w Tychach dopiero w październiku

Przebudowa DK nr 1 w Tychach, jedna z największych inwestycji drogowych na Śląsku rozpocznie się nie w maju a dopiero w październiku. Wszystko przez konieczność wprowadzenia zmian w unijnym wniosku o dofinansowanie. Remont tyskiego odcinka DK1 będzie kosztował niespełna  300 mln złotych. Ponad 253 mln  Tychy otrzymały z Funduszu Spójności. Harmonogram inwestycji zakładał, że prace budowlane potrwają do końca 2013 roku.

Przebudowa DK1 w Tychach dopiero w październiku
Przebudowa 6,4 km krajowej "jedynki" w Tychach opóźni się o kilka miesięcy. Dopiero 10 marca magistrat ogłosił przetarg na wykonawcę, który zostanie rozstrzygnięty w maju. Następnie wyniki przetargu musi jeszcze zatwierdzić Urząd Zamówień Publicznych. Powodem są zmiany we wniosku o unijne dofinansowanie, a dokładnie chodziło o zmianę sformułowania „remont tyskiego odcinka DK 1, od salonu Toyoty aż do granicy z Kobiórem” (pojawia się nazwa prywatnej firmy) oraz o  jeden ze stawów, który miał znajdować się na trasie remontu, już nie istnieje, bo po prostu wysechł – informuje Gazeta Wyborcza.

Remont tyskiego odcinka DK1 będzie kosztował niespełna  300 mln złotych. Ponad 253 mln  Tychy otrzymały z Funduszu Spójności resztę, czyli 46 mln złotych będzie musiało wyłożyć miasto. Projekt przewiduje kompleksową przebudowę drogi krajowej nr 1 na odcinku prawie 6,5 kilometra, od wyjazdu z lasu czułowskiego do granicy miasta z Kobiórem. Zakłada on przede wszystkim budowę bezkolizyjnych skrzyżowań, oddzielenie ruchu lokalnego od tranzytowego oraz budowę kilku podziemnych przejść dla pieszych, a nawet ścieżek rowerowych. Największe zmiany pojawią się na  skrzyżowaniu DK 1 z aleją Niepodległości (na wysokości straży pożarnej). Dziś na tym skrzyżowaniu jest sygnalizacja świetlna, która w godzinach szczytu powoduje ogromne zatory. Projekt przebudowy trasy przewiduje budowę dwupoziomowego skrzyżowania - górą poprowadzony zostanie ruch tranzytowy, a dołem lokalny. Utworzone pod wiaduktem rondo ułatwi mieszkańcom miasta wyjazd, jak również  przejazd z drugiej strony ul. Beskidzkiej do centrum miasta.

Zmian należy się również spodziewać na skrzyżowaniu prowadzącym na tereny przemysłowe, gdzie znajduje się tyska podstrefa Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Kierowcy będą tam mogli wyjeżdżać nie tylko w kierunku Bielska-Białej, jak jest obecnie, ale również w stronę Katowic. Na całym remontowanym odcinku zamontowane zostaną też bariery i ekrany dźwiękochłonne. Oprócz wymiany nawierzchni na całym 6,5 kilometrowym odcinku przewiduje się również wzmocnienie podbudowy. Podziemne przejścia dla pieszych i rowerzystów powstaną w rejonie ulic Targiela, Edukacji i Modrzejewskiego oraz w rejonie ulicy Przemysłowej. Poza tym projekt przebudowy DK1 zakłada budowę dwóch miejsc ważenia samochodów ciężarowych oraz rozbiórkę istniejącego wiaduktu kolejowego i budowę w jego miejsce dwóch nowych.

Podobne wiadomości:

A1 Częstochowa - Pyrzowice już w połowie realizacji

A1 Częstochowa - Pyrzowice już w połowie...

Polskie drogi 2017-07-26

Wykonawca jednego z czterech budowanych obecnie odcinków autostrady A1 Częstochowa - Pyrzowice zadeklarował zrealizowanie 50 proc. prac. Kierowcy pojadą tamtędy najwcześniej w 2019 roku.

A1 Tuszyn - Częstochowa - niebawem ruszy przetarg

A1 Tuszyn - Częstochowa - niebawem ruszy...

Polskie drogi 2017-06-19

Komentuj:

~erin 2011-03-28

DK1, S1, A1 i to wszystko na Śląsku. Powinni zrobić jakiś porządek z numerami dróg w tym rejonie.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Octavia III 2017 - zachowaj twarz
Skoda Octavia III 2017 - zachowaj twarz
Odświeżona Skoda Octavia Scout ma teraz większy prześwit i lepszą przyczepność. Wybraliśmy się nią poza asfaltowe drogi.
Mini Countryman Mini Countryman