mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Przetarg na budowę ekspresowej wylotówki z Warszawy

Przetarg na budowę ekspresowej wylotówki z Warszawy

Początek końca korkowego koszmaru wielu kierowców oraz mieszkańców podwarszawskich Janek, Raszyna i Sękocina coraz bliżej. Oferty na budowę nowej wylotówki z Warszawy otwarte. Nowa droga ma być gotowa na przełomie 2015/2016 roku.
 

Przetarg na budowę ekspresowej wylotówki z Warszawy
Od 60 do 80 % wartości kosztorysu inwestorskiego zaproponowali oferenci na kontynuację projektowania i budowę odcinka drogi ekspresowej S8.  Ofertę z najniższą ceną na  kontynuację projektowania i budowę odcinka drogi ekspresowej S8 od rejonu węzła „Opacz” do węzła „Paszków” i powiązania z drogą krajową Nr 7 w miejscowości Magdalenka złożyła firma Strabag Sp. z o.o. Oferta opiewa na kwotę blisko 566 mln zł brutto. Najwyższą ofertę złożyło konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Robót Mostowych „Mosty-Łódź”, Bunte Polska Sp. z o.o., Johann Bunte (Niemcy) oraz Mirbud S.A. Ta oferta opiewa na ponad 759 mln zł. GDDKiA przeznaczyła na realizację zadania ponad 945 mln zł brutto.

Wybór wykonawcy, który będzie kontynuował projektowanie oraz wybuduje zamiejski odcinek trasy S8 Salomea-Wolica, dokonywany jest w trybie przetargu ograniczonego polegającego na zaproszeniu do udziału w dalszym postępowaniu oferentów wybranych w drodze prekwalifikacji. Obecnie trwa kolejny etap przetargu - ocena ofert pod względem finansowym, formalno-prawnym i merytorycznym - informuje GDDKiA.

Komentuj:

~p_brz 2013-03-08

Cóż mogę powiedzieć, chyba tylko tyle, nic dodać nic ując.

~warszawiak 2013-03-07

Do naszych decydentów drogowych byłoby to podobne. Nie wpadliby przecież na to, że przy ukończonej A3/S3 od morza do Czech i tunelu w Świnoujściu można by było zarobić na tranzycie; wielu wybrałoby wtedy drogę przez Polskę przede wszystkim dzięki konkurencyjnym cenom paliw. Ale czy to nich w ogóle dociera?

~p_brz 2013-03-06

W tedy już z pełną świadomością nasi możnowładcy mogliby pisać o nieopłacalności budowy autostrady A3, z powodu małego nasilenia ruchu :)

~p_brz 2013-03-06

A Eurotunel pod kanałem La Manche? Pierwszą sztychówkę wbito w ziemię w roku 1987 po stronie angielskiej. Po trzech latach dwóch inżynierów podało sobie dłoń po przebiciu ostatniej warstwy skał. W maju 1994 roku nastąpiło otwarcie a po miesiącu odbył się pierwszy przejazd. W sumie trzy tunele po 50 km każdy. Tunele przebiegają od 45 do 70 m pod poziomem morza. Dzieło sztuki pod względem inżynieryjnym i logistycznym. Wspomniałeś o planach tunelu w Świnoujściu, rozwiązało by to problem przeprawy promowej raz na zawsze oraz w pełni można by było wykorzystać przejazd do naszego Świnoujścia przez Berlin :) Pozdrawiam

~warszawiak 2013-03-06

@ p_brz: Oczywiście. Za przykład podam jeszcze most i tunel pomiędzy Szwecją i Danią, który istnieje już od kilkunastu lat, tunele podmorskie (m.in. na Nord Cap) w Norwegii, górskie tunele w Alpach itp. A u nas? Ile to już lat nie mogą wybudować tunelu w Świnoujściu? Pozdrawiam.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport