mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Przetarg na drogę S5 Korzeńsko - Wrocław ogłoszony

Przetarg na drogę S5 Korzeńsko - Wrocław ogłoszony

Ruszył przetarg ograniczony na zaprojektowanie i wybudowanie drogi ekspresowej S5 Poznań- Wrocław na odcinku Korzeńsko (bez węzła) – węzeł Wrocław Północ o długości 48 km.

Przetarg na drogę S5 Korzeńsko - Wrocław ogłoszony
Inwestycja została podzielona na trzy zadania - trzy pododcinki. - Postępowanie przetargowe będzie dwuetapowe. Pierwszy etap to składanie wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Na tym etapie oceniane będzie doświadczenie oraz potencjał techniczny i ekonomiczny wykonawców. Termin składania ofert w pierwszym etapie to 6 sierpnia 2013 roku. Zakwalifikowani do drugiego etapu wykonawcy zostaną zaproszeni do złożenia ofert cenowych. Wymagany termin zakończenia zadania to 33 miesiące od daty podpisania umowy. Zamawiający przyjął trzy kryteria oceny ofert. Oprócz ceny, jednym z kryteriów jest termin wykonania. Oznacza to, że wykonawca na etapie składania ofert będzie mógł zaproponować wykonanie zamówienia w terminie krótszym niż maksymalny, jednak nie krótszym niż 30 miesięcy. Do czasu realizacji nie wlicza się okresów zimowych. Trzecim kryterium oceny ofert jest okres gwarancji - informuje GDDKiA.

Inwestycja polegać będzie na budowie odcinek drogi ekspresowej S5 Korzeńsko (bez węzła) – węzeł Wrocław Północ jest to fragment planowanej drogi ekspresowej S5 Nowe Marzy – Bydgoszcz – Poznań – Wrocław. Realizacja tej drogi zapewni powiązanie województwa dolnośląskiego z krajowym układem drogowym województwa wielkopolskiego i Polski północnej a także – poprzez Autostradową Obwodnicę Wrocławia (AOW) z południowym i zachodnim rejonem województwa dolnośląskiego i przejściami drogowymi na granicach z Czechami i Niemcami. Planowany odcinek drogi zapewni poprawę warunków przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego pomiędzy Rawiczem, Trzebnicą i Wrocławiem oraz umożliwi aktywizację terenów położonych wzdłuż projektowanej drogi ekspresowej.

Na projektowanym odcinku drogi ekspresowej S5 przewiduje się budowę następujących obiektów:

     Mosty w ciągu S-5 – 12 szt.
     Wiadukty w ciągu S-5 – 14 szt.
     Wiadukty nad S-5 – 21 szt.
     Przepusty pod drogą główną – 67 szt.

 

W ramach budowy drogi ekspresowej S-5 zaprojektowane zostało powiązanie z istniejącą siecią drogową poprzez następujące węzły:

     węzeł „Żmigródek” (skrzyżowanie z istniejącą drogą krajową nr 5)
     węzeł „Żmigród” (skrzyżowanie z istniejącą drogą wojewódzką nr 339)
     węzeł „Krościna” (skrzyżowanie z istniejącą drogą powiatową nr 1350D)
     węzeł „Prusice” (skrzyżowanie z istniejącą drogą powiatową nr 1346D)
     węzeł „Trzebnica” (skrzyżowanie z istniejącą drogą wojewódzką nr 340)
     węzeł „Kryniczno” (skrzyżowanie z istniejącą drogą krajową nr 5)
     węzeł „Wrocław Północ” (połączenie z układem komunikacyjnym miasta)

 

Na odcinku drogi ekspresowej S5 zlokalizowane będą dwie pary miejsc obsługi podróżnych:

    MOP III „Morzęcino Wschód”
    MOP II „Morzęcino Zachód”
    MOP II „Wisznia Mała Wschód”
    MOP III „Wisznia Mała Zachód”

 

Planuje się zrealizowanie Obwodu Utrzymania Drogi w obszarze węzła „Krościna” na terenie gminy Prusice, który będzie utrzymywał około 50 km dwujezdniowej drogi z węzłami drogowymi, drogami serwisowymi, drogami i obiektami krzyżującymi się z drogą ekspresową w obrębie pasa drogowego.

 

Podobne wiadomości:

Droga ekspresowa S61 – duże zainteresowanie budową

Droga ekspresowa S61 – duże zainteresowanie...

Polskie drogi 2016-07-15

S5 Poznań-Wrocław - podpisano ostatnią umowę

S5 Poznań-Wrocław - podpisano ostatnią umowę

Polskie drogi 2016-05-18

Komentuj:

~warszawiak 2013-07-09

@jumper: Popieram. 30 miesięcy bez zim to byłoby dużo, gdyby to były kontrakty tylko na wybudowanie drogi. Ale to będą kontrakty typu "projektuj i buduj", a wykonanie takowych w krótszym terminie byłoby baaardzo trudne lub nawet niemożliwe. Oby tylko przetargi nie ciągnęły się w nieskończoność.

~jumper 2013-07-09

do : obserwator : żeby durnie nie prześcigali się w przetargach, że ten wybuduje tą drogę w 15 miesięcy, a iiny palnie, że w 12 postawi drogę... Wreszcie ktoś pomyślał. Podobnie było z kryterium niskiej ceny - ale bez ograniczenia z dołu. I sobie pisali w ofertach, że wybudują za 60-70 % kosztorysu inwestorskiego a potem jakoś to będzie [Chińczycy na A2, macedończycy na A4, Irlandczycy na A1]. Teraz każdy wie, że nie ma co się wysilać skoro mniej niż 30 miesięcy wpisać nie można. Jest szansa, że budowane będzie bez fuszerek i pośpiechu. A fuszerki, pośpiech i zaniżanie ofert doprowadziło już do wielu opóźnień. Ciekawe co na to warszawiak ;-) Uważam, że mnie poprze !

~obserwator 2013-07-06

Dlaczego nie krószym niż 30 miesięcy?

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport