mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Przetarg na koncepcję Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej

Przetarg na koncepcję Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej

Rozpoczął się przetarg, w którym wyłoniony zostanie wykonawca koncepcji programowej Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej. Dokumentacja drogi, która ma odciążyć istniejącą już obwodnicę Trójmiasta, ma być gotowa za rok.

Przetarg na koncepcję Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej
Celem projektowanej obwodnicy jest usprawnienie sieci drogowej dla ruchu tranzytowego i wewnątrz aglomeracji Trójmiasta. Istniejąca tzw. Zachodnia Obwodnica Trójmiasta w ciągu drogi ekspresowej S6 nie jest w stanie bowiem przejąć całego ruchu bez generowania korków. Nowa droga ekspresowa wraz z obwodnicą Żukowa (o parametrach drogi głównej ruchu przyspieszonego) odciąży ją, a także zapewni dostępność komunikacyjną terenów leżących wzdłuż obecnych dróg krajowych 7 i 20 oraz odblokuje centra Żukowa i Chwaszczyna.

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej będzie drogą ekspresową dwujezdniową z rezerwą pod trzeci pas. Rozpocznie się w na węźle Chwaszczyno, wspólnym z drogą S6 tzw. Trasą Kaszubską (Lębork – Gdynia), prowadząc na wschód od drogi krajowej nr 20, w pobliżu Żukowa i dalej na południe od drogi krajowej nr 7 w kierunku węzła Gdańsk Południe (skrzyżowania S7 Południowej Obwodnicy Gdańska i S6 Obwodnicy Trójmiasta). Integralną częścią tej inwestycji będzie obwodnica Żukowa (o parametrach drogi GP).



Na trasie nowej drogi zaplanowano pięć węzłów: Chwaszczyno, będącym wspólnym węzłem z drogą S6 Lębork – Gdynia, Miszewo, Żukowo, Lublewo, Gdańsk Południe.

Podobne wiadomości:

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Polskie drogi 2016-12-06

Droga ekspresowa S61 – duże zainteresowanie budową

Droga ekspresowa S61 – duże zainteresowanie...

Polskie drogi 2016-07-15

Komentuj:

~warszawiak 2015-01-23

@Bartek: Hmm, wydaje mi się, że również mieszkańcy Gdańska (i Sopotu) poruszają się często po całym Trójmieście, a nie tylko po swojej miejscowości. Na pewno bardzo duża ich część wyjeżdża np. co weekend nad "pełne morze", wiec na budowie OPAT powinno im tak samo zależeć.

~bartek 2015-01-22

niestety trasa OPAT stoi pod dużym znakiem zapytania, kwestie finansowe oficjalnie, natomiast taka jest prawda, że ta trasa byłaby zbawienna dla mieszkańców Rumi, Redy czy Gdyni, ale dla takiego gdańszczanina już nie koniecznie. i stąd nie ma parcia ze strony władz Gdańska - dla nich faktycznie może i bardziej by się przydała OMT, ale to własnie przykład myślenia tylko o swoim czubku nosa

~warszawiak 2015-01-22

@gdańszczanin: Zacznę od tego, że rzeczywiście już poprawili; przedtem zamiast słowa "zachodnia" była "południowa". Nie zgodzę się, że Opat jest mniej ważna niż OMT; wlaśnie ta pierwsza rozładuje ruch wszystkich jadących m.in. na Hel, rozładuje też całkowicie korki na skrzyżowaniu ul. Morskiej z istniejącą obwodnicą S6 i rozwiąże problem korków na Morskiej i jej przedłużeniu do Rumii, czy Redy. Natomiast OMT jadącym m.in. na Hel da niewiele. Jeżeli chodzi o Łebę, to wystarczy Trasa Kaszubska. Uwierz mi: Trasa Kaszubska, OPAT i 3-ci pas na obecnej S6 na wiele lat rozwiązałyby problem. Na S86 Sosnowiec-Katowice jest bodaj dwa razy większy ruch, a korków nie ma.

~gdańszczanin 2015-01-22

@warszawiak, ja jeżdżę nią codziennie, z reguły w godzinach szczytowania :) i miejscami wleczemy się strasznie, czy trzeci pas pomoże...? w jakimś stopniu na pewno, ale czy całkowicie - tego nie jestem pewien. Zgadzam się natomiast, że priorytet to Trasa kaszebska. Nie zgadzam się natomiast że OPAT jest ważniejsza niż OMT. ta pierwsza rozładuje ruch lokalnie w niektórych dzielnicach, ta druga przejmie ruch tranzytowy, w tym warszawiaków jadących na urlopy na Hel czy do Łeby @bongo, chyba już poprawione, bo jest mowa o zachodniej obwodnicy S6, a nie pamiętam jak było wcześniej

~warszawiak 2015-01-22

Z Bongo całkowicie się zgadzam; przyznam się, że mając cały czas na myśli obwodnicę zachodnią S6, a nie południową S7, pominąłem ten błąd. Natomiast nie mogę zgodzić się z Gdańszczaninem; wielokrotnie jeżdżę tamtędy i (pomijając wypadki, czy stłuczki) nie zauważam aż takich korków, a jak są, to przed końcem obwodnicy w Gdyni przy skrzyżowaniu z ul. Morską. Sprawę tę rozwiązałoby wybudowanie OPAT-u i dobudowa 3-ciego pasa, a także Trasa Kaszubska. Natomiast budowa obwodnicy....obwodnicy jest w tej chwili bez sensu, OPAT jest dużo, dużo ważniejsza. Pragnę podkreślić, że wymieniam inwestycje bardziej przydatne w tym samym regionie, a nie w "mojej okolicy".

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport