mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Przybędzie prawie 100 km ekspresówek na Podlasiu

Przybędzie prawie 100 km ekspresówek na Podlasiu

Rząd przyjął rozporządzenie zmieniające rozporządzenie w sprawie sieci autostrad i dróg ekspresowych. Dzięki niemu Podlasie zyska około 100 km nowych dróg ekspresowych.

Przybędzie prawie 100 km ekspresówek na Podlasiu
Przyjęcie rozporządzenia Rady Ministrów kończy prace dotyczące wyznaczenia optymalnego wariantu przebiegu trasy Via Baltica w Polsce, zapoczątkowane w 2005 roku. Tym samym Polska wypełniła zobowiązania nałożone przez Stały Komitet Konwencji Berneńskiej przy Radzie Europy, na mocy Konwencji o ochronie gatunków dzikiej flory i fauny europejskiej oraz siedlisk.

Zmiany rozporządzenia zostały poprzedzone szczegółowymi analizami i konsultacjami społecznymi, które zostały następnie zebrane w ramach raportu Strategia rozwoju I Pan-Europejskiego Korytarza Transportowego. Część I: korytarz drogowy. Wyniki raportu obejmowały również porównanie wariantów pod kątem środowiskowym.
 
Zmiany polegają na:
- zmianie trasy Via Baltica, która przebiegać będzie po śladzie: Budzisko - Suwałki - Raczki - Ełk - Szczuczyn - Stawiski - Łomża – Ostrów Mazowiecka - Wyszków – Radzymin – Warszawa,
- zakończeniu drogi ekspresowej S8 na węźle Choroszcz (od Białegostoku na północ do początku obwodnicy Augustowa droga stanie się jednojezdniową drogą klasy GP,
- zmianie przebiegu drogi S19 na terenie województwa podlaskiego, co pozwoli ominąć obszary cenne przyrodniczo.
 
Dzięki zaproponowanemu w rozporządzeniu nowemu układowi dróg szybkiego ruchu Podlasie zyska ok. 100 km nowych dróg ekspresowych. Zaproponowane zmiany w układzie dróg ekspresowych na terenie województwa podlaskiego mają pozwolić na zachowanie integralności obszarów Natura 2000 – „Puszcza Knyszyńska i „Ostoja Knyszyńska” poprzez zdjęcie ruchu ciężkiego z istniejących dróg krajowych nr 8 i nr 19, przebiegających przez te obszary i fragmentujących je.
 

Podobne wiadomości:

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Co z trasą S6 na Pomorzu?

Polskie drogi 2016-12-06

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja benzynowa

S8 Łódź - Wieluń - działa pierwsza stacja...

Polskie drogi 2016-12-06

Komentuj:

~miodzio 2009-10-27

panowie, jak się już tak mądrzycie to przynajmniej wg zasad języka polskiego, piszemy "tys." a nie "tyś" oraz Baltiki zamiast Baltici....

~Alfista 2009-10-27

Przywrócenie pierwotnego przebiegu Via Baltici jest bardzo sensowne i oczekiwane od dłuższego czasu. Natomiast to co zrobiono z S19 to woła o pomstę do nieba. Takie jej wygięcie jest absurdalne, a nawet nie"ekologiczne" (znaczny wzrost emisji CO2, wskutek znacznego wydłużenia trasy). Nikt przy zdrowych zmysłach nie wyjedzie z Białegostoku na zachód po to by jechać na wschód!!!

~easy rider 2009-10-22

do Adj: napisałem, że poprzednia wersja też nie była dobra. Miałem na myśli właśnie przebieg Via Baltiki, która w obecnym wariancie ma przebieg prawie optymalny. Natomiast chodzi mi o kretynizm jakiego dopuszczono się z Via Karpatią i z S8. Co za cymbał wymyślił przebieg Via Karpatii po obecnie forsowanym śladzie? Przcież to debilizm, który powinno się wystawić w muzeum kretynizmów razem ze słynną krzywizną bananów rodem z unii europejskiej, czy tłumaczeniami zapłakanej posłanki Sawickiej. Obecnie tenże durny rząd pracuje nad pakietem ułatwień dotyczących mieszkańców terenów przygranicznych. Po wprowadzeniu w życie ustawy o tzw. małym ruchu granicznym raptownie wzrośnie ilośc odprawianych samochodów o dopuszczalnej ładowności do 3,5 t. pomiędzy Polską, a Białorusią i Ukrainą. Co do tego nie ma chyba żadnych wątpliwości. Via Carpatia ma natomiast w najnowszym projekcie omijać Białystok szerokim łukiem od północy i doprowadzać ruch do miasta od północnego zachodu. Wyobraź teraz sobie kierowców z Białegostoku(300 tyś) i Grodna(300 tyś) miast oddalonych od siebie o 80 km, którzy mając obecną drogę DK 19, wiodącą prosto z jednej aglomeracji do drugiej wybiora tę nieszczęsną S19 i jadą dookoła, to mniej więcej tak, jakby autostradę A2 pomiędzy Łodzią, a Warszawą puścić przez Płock lub A4 z Krakowa do Katowic przez Kęty i Oświęcim. Chyba, żeby zaorać obecną DK19 i DK8, wówczas dopiero zapełni się ta widmo-trasa. Za nasze pieniądze rząd próbuje wcisnąć nam kolejnego knota, tym razem o standarcie drogi ekspresowej, z którego będzie korzystać 1500 samochodów na dobę. Wszystko po to, aby pokazać ekologom i unitom jak bardzo dbamy o puszczę knyszyńską. Panowie podadzą sobie ręce w błyskach fleszy, a zwierzęta i ludzie będą ginąć w podbiałostokich lasach na zatłoczonych, wąskich drogach jak to dzieje się obecnie. Jedynym rozsądnym rozwiązaniem w woj. Podlaskim jest pozostawienie S8 i S19 w korytarzach zarezerwowanych w poprzednim opracowaniu i dodanie korytarza drogowego Via Baltika. Gó..otwórcom mówię stanowczo nie !

~AdJ 2009-10-22

@easy rider: Rozumiem, że wolisz jeździć z W-wy do przejścia w Budzisku ekspresówką dłuższą niż krótszą, bo więcej kilometrów na papierze ładniej wygląda na papierze?
I dla niewtajemniczonych: Via Karpatia po dotarciu do B-stoku je ma jechać na Augustów, tylko na Sokółkę. Obecna trasa 19.

~Miller 2009-10-22

To ja się pytam KIEDY???

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport