mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Rail Baltiki Warszawa – Helsinki

Rail Baltiki Warszawa – Helsinki

Najpóźniej w 2013 roku, pociągi z Warszawy do Suwałk będą mknąć z prędkością do 160 km/h. Odkładany przez wiele lat na półkę projekt budowy trasy kolejowej Rail Baltica w końcu zaczyna nabierać realnych kształtów. Kilka dni temu ministrowie transportu Polski i Litwy ustalili, w którym miejscu pociągi przekroczą granicę.

Wybrano Trakiszki, gdzie przez wiele lat funkcjonowało przejście kolejowe. Pociągi nie będą tu już przestawiane na szersze tory. Litwa dostosuje bowiem ich szerokość do standardów unijnych. Rail Baltica ma połączyć Warszawę z Helsinkami.

Inwestycja na polskim odcinku to wydatek ok. 1 mln euro. 75 proc. ma pochodzić z pieniędzy europejskich, reszta - z budżetu państwa. Trasa będzie przebiegać niemal tak samo, jak obecne połączenie ze stolicy do Suwałk, czyli przez Białystok, Sokółkę i Augustów.

Rozstrzygnięty został już przetarg na studium wykonalności pierwszej części z Warszawy do Sokółki. Początek modernizacji trasy z Sokółki do Suwałk nastąpi prawdopodobnie ok. 2010 r.

 

 

Tematy w artykule: Warszawa mazowieckie podlaskie kolej

Podobne wiadomości:

Nowe stacje ładowania na autostradach A1 i A2

Nowe stacje ładowania na autostradach A1 i A2

Polskie drogi 2017-09-06

S7 z Warszawy do Grójca już w realizacji

S7 z Warszawy do Grójca już w realizacji

Polskie drogi 2017-08-17

Komentuj:

~Wojtek 2007-08-12

To jak w końcu ma być? Przez Ełk czy przez obie puszcze?

~Kuba 2007-03-16

No raczej ze nie 1mln. Wiecej kosztuje kawa i ciastka dla projektantow...

~ja 2007-03-16

1 mln euro ??? chyba raczej chodzilo o 1 mld

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
MUSI BYĆ COOL
MUSI BYĆ COOL
Ten nowoczesny samochód miejski, dzięki nadmuchanej karoserii, nietypowym reflektorom, innowacyjnym panelom Airbump i dziesiątkom dostępnych wersji kolorystycznych sprawił, że kierowca wreszcie może wyrazić swoją osobowość.