mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Raport o stanie megainwestycji w świętokrzyskim

Raport o stanie megainwestycji w świętokrzyskim

GDDKiA podsumowała okres letni w realizacji trzech największych inwestycji drogowych regionu świętokrzyskiego tj. obwodnicy Kielc S7, wylotu wschodniego S74, obwodnicy Jedrzejowa DK78 . Aktualnie realizowane są inwestycje za blisko 1,2 miliarda złotych.

Raport o stanie megainwestycji w świętokrzyskim
Wylot Wschodni S74 – wkrótce finisz

W ostatniej dekadzie listopada planowane jest zakończenie prac budowlanych przy wylocie wschodnim z Kielc drogi ekspresowej S74. Do ułożenia zostały jeszcze warstwy nawierzchni m.in. na niektórych obiektach mostowych, w tunelu pod aleją Solidarności oraz na drogach dojazdowych. Kontynuowane będą prace przy  montażu ekranów dźwiękochłonnych, układaniu chodników, krawężników, montażu oświetlenia, kanalizacji, odwodnieniach, nasadzeniach , barierach, dylatacjach, oznakowaniu poziomym i pionowym oraz inne prace wykończeniowe. Montowane będą między innymi windy przy kładce dla pieszych nad ulicą Świętokrzyską. Zgodnie z umową wykonawca powinien zakończyć prace pod koniec listopada. Wtedy złożony zostanie wniosek do Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego o dopuszczenie nowej drogi do użytkowania. Po uzyskaniu takiej decyzji trasa zostanie udostępniona kierowcom.

Wschodni wylot drogi ekspresowej S74 z Kielc do Cedzyny  w kierunku Lublina i Rzeszowa będzie miał blisko 7 kilometrów (w granicach miasta - 2,7 km, poza granicami Kielc – 4,2 km). Przedsięwzięcie zakładało budowę dwupoziomowego węzła z tunelem biegnącym w ciągu kieleckiej ulicy Świętokrzyskiej czyli w ciągu drogi 74 pod Aleją Solidarności czyli pod drogą krajową 73. W ramach inwestycji powstała nowa dwujezdniowa droga będąca przedłużeniem ulicy Świętokrzyskiej w  kierunku Cedzyny oraz szereg dróg lokalnych stanowiących połączenie nowej trasy ekspresowej z istniejącym układem komunikacyjnym  Kielc i  gmin, na terenie których realizowana jest inwestycja. Cały wylot wschodni ma parametry drogi ekspresowej, dlatego nie ma na tym odcinku jednopoziomowych skrzyżowań. W ramach inwestycji powstała kładka dla pieszych nad ulicą Świętokrzyską na wysokości osiedla Bocianek, wiadukt nad drogą 74 łączący ulicę Żniwną z Akademią Świętokrzyską, wiadukt w ciągu drogi 74 nad drogą powiatową do Woli Kopcowej, wiadukt w ciągu drogi gminnej stanowiącej dojazd do pól nad drogą 74, most na rzece Lubrzance i rondo w Cedzynie w miejscu włączenia nowego wylotu do istniejącej drogi 74. Inwestycja GDDKiA kosztuje 285 milionów złotych. Jej realizacja zaczęła się w 2009 roku.

Obwodnica Kielc S7 – widać drugą jezdnię

W  listopadzie planowane są pierwsze przełożenia ruchu na fragmenty nowej zachodniej jezdni kieleckiej obwodnicy. Wykonawca planuje ułożenie warstwy wiążącej nawierzchni na odcinkach o łącznej długości ponad 10 kilometrów do końca tego roku. Po przełożeniu ruchu przystąpi do frezowania i wzmacniania jezdni wschodniej. Na fragmentach nowej zachodniej jezdni widać już czarne warstwy podbudowy. Na pozostałych odcinkach trwają prace ziemne oraz prace przy wzmocnieniach nasypów. W ramach obwodnicy powstaną 34 obiekty inżynierskie. Aktualnie widać konstrukcje 31 obiektów.  Kilka obiektów jest już zabetonowanych. Przy realizacji największej inwestycji drogowej w historii regionu świętokrzyskiego pracuje ponad 700 osób. Najwięcej w obrębie węzła Kostomłoty, gdzie powstaje aż 12 obiektów inżynierskich.

Budowa obwodnicy Kielc na pełnych parametrach dwujezdniowej drogi ekspresowej to największa do tej pory inwestycja drogowa regionu świętokrzyskiego. W ramach nowej inwestycji droga biegnąca od węzła Kielce Północ do węzła Chęciny zyska drugą jezdnię po zachodniej stronie tej już istniejącej na odcinku 22,7 km. Przebudowane zostaną również węzły w Jaworzni, Chęcinach i Kostomłotach (Niewachlowie). Ten ostatni, największy,  tzw. zespolony będzie pierwszym, jedynym w regionie świętokrzyskim węzłem na skrzyżowaniu dwóch dróg ekspresowych 7 i 74. W ramach inwestycji powstanie między innymi 18 wiaduktów, 9 mostów, 2 miejsca obsługi podróżnych, 4 przejścia dla pieszych i 3 samodzielne przejścia dla zwierząt dużych. Roboty budowlane kosztują 642 mln złotych. Inwestycja która rozpoczęła się w 2010 roku,  ma potrwać do jesieni 2012 roku.  

Północna obwodnica Jędrzejowa DK78 – półmetek zgodnie z harmonogramem


Widać zarys północnej obwodnicy Jędrzejowa i konstrukcje wszystkich 9 obiektów inżynierskich budowanych w ramach tej inwestycji. Na całym odcinku nowej drogi prowadzone są prace przy stabilizacji i podbudowie nawierzchni. Zabetonowane zostały płyty trzech wiaduktów. Gotowe są dwa przejazdy gospodarcze. Widać już oryginalny kształt i pomarańczowo-popielaty kolor konstrukcji kładki dla pieszych, która tworzy zarówno łuk pionowy, jak i poziomy. Prace przebiegają zgodnie z harmonogramem, a w przypadku obiektów mostowych odnotowywane jest wyprzedzenie.

Północna obwodnica Jędrzejowa w ciągu drogi krajowej 78 Szczekociny – Jędrzejów – Chmielnik będzie miała dwie jezdnie i parametry GP (drogi głównej o ruchu przyspieszonym). Trasa o długości blisko 8 kilometrów połączy  miejscowość Prząsław z węzłem kieleckim na istniejącej już wschodniej obwodnicy Jędrzejowa w ciągu drogi ekspresowej S7. W ramach inwestycji przewidziano obiekty zapewniające bezkolizyjny ruch, między innymi: wiadukt nad drogą powiatową Prząsław – Tyniec, wiadukt nad obwodnicą w ciągu drogi powiatowej Jędrzejów – Lasków,  kładka dla pieszych nad obwodnicą w miejscowości Wilanów, węzeł na skrzyżowaniu obwodnicy z nowym przebiegiem drogi wojewódzkiej 728, wiadukt w ciągu obwodnicy nad istniejącą drogą wojewódzką 728 Jędrzejów – Grójec, wiadukt w ciągu obwodnicy nad linią kolejową Warszawa – Kraków, wiadukt nad obwodnicą w ciągu ulicy Kieleckiej  jako część węzła zespolonego na skrzyżowaniu drogi ekspresowej S7 i drogi krajowej 78. Lata realizacji inwestycji 2010-2012, koszt robót budowlanych 186 mln złotych.  

Podobne wiadomości:

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

S3 i S6 - kolejne płatne odcinki dróg

Polskie drogi 2016-09-21

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

~astrolog 2011-10-19

Ciesze sie, ze naprawde duzo robia, ale jest pewien niedosyt. Wstrzymano odcinek S7 od Skarzyska do granicy woj. i nic zupelnie nie wiadomo o odc. od Jedrzejowa do granicy z woj. Malopolskim. Ten docinek sypie sie jak diabli, jezdzi sie po nim coraz gorzej. Wiadomo, ze go nie robia, po szkoda pieniedzy na krotki czas, ale taki stan zawieszenia jest fatalny.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport