mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Raport z budowy DK1 w Tychach

Raport z budowy DK1 w Tychach

W minionym roku na 150 tysiącach metrów kwadratowych powierzchni modernizowanego odcinka drogi krajowej jedynki w Tychach ułożono ponad 72 tysiące ton mas asfaltowych. W efekcie, kierowcy na całej długości remontowanej ul. Beskidzkiej jeżdżą już po nowym asfalcie. Co więcej, zakres rzeczowy dla trzeciego kamienia milowego został osiągnięty.

Raport z budowy DK1 w Tychach
Podbudową bitumiczną, która jest pierwszą warstwą układanego asfaltu, przykryto 105 tys. m2, co stanowi ok. 70 proc. całego zakresu remontowanego w Tychach odcinka DK1 i DK86. Warstwą wiążącą, czyli drugą warstwą asfaltu wyłożono 95 tys. m2 drogi, co stanowi ok. 65 proc. zakresu projektu. Sytuacja na budowie wróciła do normy, a postęp prac jest duży. Ich wykonawca - spółka Polimex Mostostal S. A. - zrealizował zakres rzeczowy, jaki został określony dla trzeciego kamienia milowego inwestycji. To, czy spółka zrealizowała też zakresowy finansowy projektu, okaże się na przełomie stycznia i lutego, bowiem tyle trwa czas rozliczeniowy - zaznaczają drogowcy.

Jedno z najważniejszych założeń 2013 roku na budowie tyskiej "jedynki" stało się faktem: na całej długości remontowanego odcinka kierowcy jeżdżą po nowym asfalcie. Co prawda w dalszym ciągu ruch odbywa się jedną nitka w obu kierunkach, a w dwóch miejscach pas trzeba zmienić na przeciwny, ale nie ma już dziur i kolein, głównych problemów z którymi wcześniej borykali się kierowcy.

Na przeważającym zakresie inwestycji nowy asfalt leży już po obu stronach drogi, kolejne zmiany organizacji ruchu zaplanowano jednak na wiosnę. Rozdzielenie ruchu będzie możliwe dopiero, gdy zakończą się prace przy powstających wzdłuż modernizowanego odcinka obiektach. Na niektórych fragmentach ul. Beskidzkiej trzeba dokończyć budowę dróg rozprowadzających lub łącznic.

Oprócz wymiany nawierzchni, przebudowa ul. Beskidzkiej obejmuje też modernizację przylegających do drogi obiektów. Dotychczas zmodernizowano lub gruntownie przebudowano większość z nich. Gotowa jest cała konstrukcja nowej estakady jaka powstaje przy al. Niepodległości. Teraz trwa wznoszenie specjalnych nasypów, które połączą obiekt z drogą. Zakończono także betonowanie płyty wiaduktu nad torami PKP, a na ukończeniu jest budowa przejścia podziemnego w rejonie ul. Edukacji. W połowie gotowe są wiadukt nad al. Piłsudskiego, most nad Potokiem Tyskim i przejście podziemne w rejonie ul. Przemysłowej. Ponadto po obu stronach drogi zakończono już remont mostu nad rzeką Gostynką oraz budowę konstrukcji przejścia podziemnego przy ul Targiela. Co więcej, na odcinku od granicy lasu w kierunku węzła z ekspresową drogą S1 (rejon salonu samochodowego) stanęły pierwsze latarnie. Łącznie cały wyremontowany fragmentu ul. Beskidzkiej oświetlać będzie około 500 latarni.

Podobne wiadomości:

Droga S1 – trzy odcinki do 2022 roku

Droga S1 – trzy odcinki do 2022 roku

Polskie drogi 2016-12-06

Autostrada A4 w Katowicach: ruszyły prace

Autostrada A4 w Katowicach: ruszyły prace

Polskie drogi 2016-08-08

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport