mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Raport z budowy DK1 w Tychach

Raport z budowy DK1 w Tychach

W minionym roku na 150 tysiącach metrów kwadratowych powierzchni modernizowanego odcinka drogi krajowej jedynki w Tychach ułożono ponad 72 tysiące ton mas asfaltowych. W efekcie, kierowcy na całej długości remontowanej ul. Beskidzkiej jeżdżą już po nowym asfalcie. Co więcej, zakres rzeczowy dla trzeciego kamienia milowego został osiągnięty.

Raport z budowy DK1 w Tychach
Podbudową bitumiczną, która jest pierwszą warstwą układanego asfaltu, przykryto 105 tys. m2, co stanowi ok. 70 proc. całego zakresu remontowanego w Tychach odcinka DK1 i DK86. Warstwą wiążącą, czyli drugą warstwą asfaltu wyłożono 95 tys. m2 drogi, co stanowi ok. 65 proc. zakresu projektu. Sytuacja na budowie wróciła do normy, a postęp prac jest duży. Ich wykonawca - spółka Polimex Mostostal S. A. - zrealizował zakres rzeczowy, jaki został określony dla trzeciego kamienia milowego inwestycji. To, czy spółka zrealizowała też zakresowy finansowy projektu, okaże się na przełomie stycznia i lutego, bowiem tyle trwa czas rozliczeniowy - zaznaczają drogowcy.

Jedno z najważniejszych założeń 2013 roku na budowie tyskiej "jedynki" stało się faktem: na całej długości remontowanego odcinka kierowcy jeżdżą po nowym asfalcie. Co prawda w dalszym ciągu ruch odbywa się jedną nitka w obu kierunkach, a w dwóch miejscach pas trzeba zmienić na przeciwny, ale nie ma już dziur i kolein, głównych problemów z którymi wcześniej borykali się kierowcy.

Na przeważającym zakresie inwestycji nowy asfalt leży już po obu stronach drogi, kolejne zmiany organizacji ruchu zaplanowano jednak na wiosnę. Rozdzielenie ruchu będzie możliwe dopiero, gdy zakończą się prace przy powstających wzdłuż modernizowanego odcinka obiektach. Na niektórych fragmentach ul. Beskidzkiej trzeba dokończyć budowę dróg rozprowadzających lub łącznic.

Oprócz wymiany nawierzchni, przebudowa ul. Beskidzkiej obejmuje też modernizację przylegających do drogi obiektów. Dotychczas zmodernizowano lub gruntownie przebudowano większość z nich. Gotowa jest cała konstrukcja nowej estakady jaka powstaje przy al. Niepodległości. Teraz trwa wznoszenie specjalnych nasypów, które połączą obiekt z drogą. Zakończono także betonowanie płyty wiaduktu nad torami PKP, a na ukończeniu jest budowa przejścia podziemnego w rejonie ul. Edukacji. W połowie gotowe są wiadukt nad al. Piłsudskiego, most nad Potokiem Tyskim i przejście podziemne w rejonie ul. Przemysłowej. Ponadto po obu stronach drogi zakończono już remont mostu nad rzeką Gostynką oraz budowę konstrukcji przejścia podziemnego przy ul Targiela. Co więcej, na odcinku od granicy lasu w kierunku węzła z ekspresową drogą S1 (rejon salonu samochodowego) stanęły pierwsze latarnie. Łącznie cały wyremontowany fragmentu ul. Beskidzkiej oświetlać będzie około 500 latarni.

Podobne wiadomości:

Rusza wymiana nawierzchni na A4 - będą korki

Rusza wymiana nawierzchni na A4 - będą korki

Polskie drogi 2017-09-07

A1 Częstochowa - Pyrzowice już w połowie realizacji

A1 Częstochowa - Pyrzowice już w połowie...

Polskie drogi 2017-07-26

Wykonawca jednego z czterech budowanych obecnie odcinków autostrady A1 Częstochowa - Pyrzowice zadeklarował zrealizowanie 50 proc. prac. Kierowcy pojadą tamtędy najwcześniej w 2019 roku.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Tankowanie wodoru - 100 stacji w przyszłym roku
Tankowanie wodoru - 100 stacji w przyszłym roku
Wodór to paliwo przyszłości. Producenci samochodów coraz częściej interesują się nowoczesną technologią, ale nadal brakuje odpowiedniej infrastruktury do tankowania. Niemcy planują wybudować w przyszłym roku nawet 100 takich placówek.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic