mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Raport z budowy południowej obwodnicy Radomia

Raport z budowy południowej obwodnicy Radomia

Budowa południowej obwodnicy Radomia jest coraz bardziej zaawansowana. Praktycznie na całej długości przyszłej trasy dobrze już widać, którędy będą przebiegały i jak będą wyglądały poszczególne jezdnie. Zaawansowana jest też budowa obiektów mostowych - informuje Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu.

Raport z budowy południowej obwodnicy Radomia
U zbiegu obwodnicy Radomia z aleją Grzecznarowskiego na razie ruch dwukierunkowy odbywa się po jednej jezdni. W ubiegłym tygodniu drogowcy zaczęli jednak kłaść ostatnią warstwę nawierzchni bitumicznej na przebudowanym odcinku po stronie Centrum Handlowego M1. Oznacza to, że już niebawem zostanie wprowadzona w tym rejonie stała organizacja ruchu. Coraz bliżej jest również do dopuszczenia możliwości przejazdu fragmentem obwodnicy pomiędzy aleją Grzecznarowskiego a ulicą Wyścigową.

Ulice Wyścigowa i Armii Krajowej wraz z pętlą autobusową oraz przedłużenie ulicy Witkacego między Wyścigową i Grzebieniową już od kilku tygodni służą kierowcom, pieszym i rowerzystom. Nadal nie można przejeżdżać odcinkiem między Grzebieniową i Milenijną. Dojazd wzdłuż obwodnicy do ulicy Witkacego będzie jednak niebawem możliwy, bo przed weekendem drogowcy rozpoczęli układanie masy bitumicznej.

Tymczasem w wykopie, w którym ma biec obwodnica, trwa profilowanie skarp oraz utwardzanie podłoża. W pobliżu pętli autobusowej na Prędocinku konieczne było wzmocnienie podmokłego gruntu kruszywem. Roboty były możliwe dopiero po wybudowaniu kanału pod ulicą Witkacego, odprowadzającego wodę z koryta obwodnicy. Likwidacji uległa grobla, którą do tej pory piesi przechodzili z Malczewa na Prędocinek. Wykonawca inwestycji nie zapomniał jednak o przechodniach i wyznaczył dla nich zastępczy ciąg w pobliżu budowanej kładki.

Na wiadukcie u zbiegu Wiejskiej i Godowskiej niedawno położono ostatnią warstwę masy bitumicznej, tak zwaną ścieralną. Dzięki temu było możliwe przeprowadzenie prób obciążeniowych tej konstrukcji. W ubiegłym tygodniu na obiekt wjechało kilka wywrotek. Specjalistyczne urządzenia mierzyły w tym czasie, czy ugięcie płyty nie przekracza norm przewidzianych przez projektantów. Wyniki badań wraz z dokumentacją obiektu trafią do Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego, który ma od 30 do 90 dni na dopuszczenie konstrukcji do użytku.

Pomiędzy tym wiaduktem a torami kolejowymi ułożono już prawie wszystkie krawężniki. Drogowcy przystąpili tam do układania pierwszych warstw asfaltu. Przy ulicy Warsztatowej widać już zarys przyszłego ronda. Prace ziemne trwają także w pobliżu skrzyżowania z ulicą Potkanowską oraz wzdłuż ulicy Żelaznej. Niemal gotowe jest rondo turbinowe na planowanym połączeniu obwodnicy południowej z krajową "siódemką".
Tematy w artykule: mazowieckie

Podobne wiadomości:

S7 z Warszawy do Grójca już w realizacji

S7 z Warszawy do Grójca już w realizacji

Polskie drogi 2017-08-17

Autostrada A2 rusza na wschód

Autostrada A2 rusza na wschód

Polskie drogi 2017-07-26

Komentuj:

KittRoad 2013-11-27

To mi wygląda na przyczepę po prostu. Jak zobaczyłem temat to pierwsze co mi przyszło do głowy to naczepy takie jak na pickupy się kupuje. Można sobie mieszkać i jeździć. Ewentualnie kempingową przyczepę, czy nawet wóz kempingowy. Choć przyczepa jest bardziej praktyczna, zawsze można ją odczepić i jechać samochodem. Słyszałem że do przyczep najlepiej sprawdzają się pickupy. Resory piórowe na tyle i jest i ładowność dobra i sporo można ciągnąć przyczepą.

KittRoad 2013-11-27

Dla mnie też to zagadka jest. Nie chce nikomu dopiekać, ale może miały być 3 drogi? :).... Po takich autostradach fajnie śmiga się pickupem, albo SUVem. Jest to poczucie, że człowiek jest wyżej od innych kierowców. Boimy się jedynie tirowców na szosie.

~Jotgie 2013-11-26

Obwodnica będzie tyle, że będzie się kończyć marnym rondem, korkami, i wąskim wylotem na Lublin (także łącznie z wiaduktem WZDŁUŻ DK12). O co tu chodzi?!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Studenci Skody zbudowali elektryczne buggy
Studenci Skody zbudowali elektryczne buggy
Co roku uczniowie szkoły zawodowej prowadzonej przez Skode budują swój pierwszy pojazd. Tym razem po trzech udanych projektach z ostatnich lat stworzyli elektryczne buggy o nazwie Skoda Element.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech