mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Referendum w/s obwodnicy Augustowa nieważne

Referendum w/s obwodnicy Augustowa nieważne

Według oficjalnych wyników w niedzielnym referendum w/s budowy obwodnicy Augustowa przez dolinę Rospudy wzięło udział ponad 21,5 procent obywateli uprawnionych do głosowania. Referendum nie jest więc ważne, ponieważ, aby mogło być wiążące, musiało wziąć w nim udział minimum 30 procent uprawnionych do głosowania obywateli.

Tym niemniej wśród tych, którzy zdecydowali się zająć swoje stanowisko w kwestii przebiegu obwodnicy Augustowa (tego dotyczyło pytanie referendalne) ponad 92,4 procent głosujących było na „TAK”, a ponad 7,5 procent wyraziło przeciwne zdanie. Najwyższą frekwencję zanotowano w Augustowie – 34,3 proc., najniższą zaś w Łomży (miasto) – 13,02 proc.

Najwięcej zwolenników utrzymania przebiegu obwodnicy było w powiecie augustowskim – na TAK głosowało tam 98,19 procent obywateli. Tam też było najmniej przeciwników obwodnicy – 1,8 proc głosujących odpowiedziało NIE. Najwięcej osób, które opowiedziały się przeciwko utrzymaniu aktualnej lokalizacji trasy omijającej Augustów było w Łomży (miasto) – 32,13 procent głosowało na NIE.

Referendum lokalne było finansowane przez samorząd województwa. Wstępnie szacuje się, że w Podlaskiem kosztowało ok. 2 mln zł.

Przeczytaj także:

Zakaz zalesiania w dolinie Rospudy (2007-04-20)

Ministrowie liczą na korzystny werdykt w/s Rospudy (2007-03-22)

 


Podobne wiadomości:

Mazowiecka S8 - są wykonawcy, rusza wycinka

Mazowiecka S8 - są wykonawcy, rusza wycinka

Polskie drogi 2015-12-07

S61 Szczuczyn – Raczki - ruszył przetarg

S61 Szczuczyn – Raczki - ruszył przetarg

Polskie drogi 2016-04-20

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.