mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Rewolucja w ruchu drogowym stolicy

Rewolucja w ruchu drogowym stolicy

Na przełomie roku Zarząd Dróg Miejskich w uzgodnieniu z Inżynierem Ruchu m.st. Warszawy planuje wprowadzenie rewolucyjnych zmian w organizacji ruchu, dzięki którym poprawi się codzienny dojazd do centrum stolicy dla setek tysięcy mieszkańców Warszawy i stołecznej aglomeracji.

Rewolucja w ruchu drogowym stolicy

Stan techniczny wielu dróg i mostów będzie wymagał podjęcia błyskawicznych działań remontowych ze strony ZDM. Projekt zmian w organizacji ruchu przewiduje wycofanie tirów z remontowanego ciągu Alej Jerozolimskich. Specjalistom opracowującym projekt udało się spełnić najważniejsze cele: wyprowadzenie tranzytu tirów poza Warszawę, zwiększenie przepustowości Alej Jerozolimskich i rozproszenie ruchu samochodów ciężarowych po kilku ciągach głównych dróg w Warszawie. Realizacja projektu stanowi etap eliminowania ruchu samochodów ciężarowych z szeroko rozumianego centrum Warszawy

Zarząd Dróg Miejskich uzgodnił z zarządcami ruchu trasy objazdowe dla TIR-ów. Część samochodów ciężarowych, które do tej pory przejeżdżały przez stolicę tranzytem w ogóle nie wjadą do miasta. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wyznaczyła trasy objazdowe tzw. Obwodnicą Tirową prowadzącą przez drogi nr 50 z Sochaczewa do Mińska Mazowieckiego oraz 62 z Sochaczewa przez Wyszogród i Zakroczym do Serocka. Na dojazdach do tej trasy zostaną ustawione tablice informacyjne.

Nowe trasy przygotowano dla tirów dojeżdżających do Warszawy. Samochody ciężarowe o wadze powyżej 16 ton, będą mogły bez ograniczeń terminowych korzystać z następujących ciągów ulic:

  • Wisłostrada na odcinku mostu Grota-Roweckiego do mostu Siekierkowskiego
  • Wał Miedzeszyński - Wybrzeże Szczecińskie - Wybrzeże Helskie (od mostu Siekierkowskiego do mostu Gdańskiego)
  • Trasa Siekierkowska - Witosa - Sikorskiego - Dolina Służewiecka - Rzymowskiego
  • Marynarska - Sasanki - Hynka
  • al. Prymasa Tysiąclecia - trasa Armii Krajowej do mostu Grota-Roweckiego

Zarząd Dróg Miejskich planuje również wprowadzić nowe wymagania wobec wykonawców najważniejszych remontów. Estakady Bielańskie będą remontowane tak, aby przez cały czas przebudowy był utrzymany ruch w obydwu kierunkach na pełnej szerokości jezdni. Przy budowie ronda na ulicy Wołoskiej objazdy mają zostać zlikwidowane.

Przeczytaj także:

Są pieniądze na Al. Jerozolimskie (2005-09-22)

Trasa Siekierkowska (2005-10-13)

Drogowy boom w Toruniu! (2005-11-17)

Wielkie inwestycje we Wrocławiu (2005-11-10)

Dofinansowania UE dla Poznania (2005-10-19)

Fundusze dla Krakowa (2005-09-23)


 

Tematy w artykule: Warszawa mazowieckie

Podobne wiadomości:

Drogowy boom w Toruniu!

Drogowy boom w Toruniu!

Polskie drogi 2005-11-17

Wielkie inwestycje we Wrocławiu

Wielkie inwestycje we Wrocławiu

Polskie drogi 2005-11-10

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport