mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Rok 2009 na drogach krajowych Warmii i Mazur

Rok 2009 na drogach krajowych Warmii i Mazur

W 2009 roku w województwie warmińsko-mazurskim roboty drogowe toczyły się na ponad 169 km dróg krajowych, a łączna wartość wszystkich realizowanych w tym roku kontraktów wyniosła blisko 2,7 mld zł. W 2010 roku prace drogowe będą realizowane na ponad 260 km dróg krajowych, z czego 130 km to kontynuacja zadań rozpoczętych w tym roku.

Rok 2009 na drogach krajowych Warmii i Mazur

Duże zadania inwestycyjne objęły w 2009 r. budowę i przebudowę dróg krajowych na odcinkach o długości  78,1 km i o łącznej wartości kontraktów  2,5 mld zł. Oprócz tego prowadzone były remonty nawierzchni na długości ok. 91 km i wartości 175 mln zł.

W 2009 roku oddział GDDKiA w Olsztynie podpisał umowy na budowę i remonty  115 km dróg krajowych. Zakończono tym samym 21 postępowań przetargowych na budowę i remonty dróg na kwotę prawie 1,5 mld zł.

W grudniu 2009 r. rozstrzygnięto przetarg na budowę 36,5 km drogi S-7 Pasłęk – Miłomłyn o wartości 1,06 mld zł. Podpisanie umowy na budowę tego odcinka siódemki nastąpi w styczniu 2010 r.

Pod koniec roku 2009 ogłoszono 6 przetargów na budowę odcinków dróg krajowych o łącznej długości 70  km. Ich rozstrzygnięcie będzie miało miejsce już w 2010 r.

Zadania realizowane w roku 2009


Inwestycje

W 2009 roku olsztyński oddział GDDKiA realizował duże zadania inwestycyjne na odcinkach o łącznej długości  78,1 km i o łącznej wartości kontraktów  2,5 mld zł:

• Kontynuacja dużych zadań z lat 2007/08 – 40,3 km - 1 189 mln zł

- DK 16 - przebudowa drogi na odcinku Barczewo-Biskupiec - 18,4 km – 342 mln zł   (zak. - 11.2010)    
- S-7 - budowa drogi na odc. Elbląg-Pasłęk – 14  km – 662 mln zł (zak. - 06.2011)
- DK 65 - budowa obwodnicy Gołdapi – 5,6 km – 125 mln zł (zak. - 10.2010)
- DK 58/63 - budowa nowego przebiegu dróg 58 i 63 w Piszu – 2,3 km (rozpoczęta w 2007) – 60 mln zł (zak.  - 06.2009)

• Rozpoczęcie nowych inwestycji - 37,8 km - 1 312 mln zł     

- S-7 (w systemie „Zaprojektuj i zbuduj”) – Olsztynek – Nidzica wraz z obwodnicą Olsztynka w ciągu drogi nr 51 – 31, 3 km  -  1 178  mln zł                        

- 59 - zachodnia obwodnica Mrągowa  – 6,5 km  - 134 mln zł

Remonty

W 2009 r. prowadzone były remonty nawierzchni na łącznej długości ok. 91 km
i wartości 175 mln zł z czego rozpoczęto  w 2009 r.  74 km za 113 mln zł

 
Przetargi ogłoszone w roku 2009

- S-7 - Pasłęk – Miłomłyn -    36,5 km  - (podpisanie umowy - 01.2010)
- S-7 - Miłomłyn – Ostróda Północ – 9,2 km
- S-7 - Ostróda Południe - Olsztynek - 20,1 km
- S-7 – Nidzica – Napierki – 20,3 km
- DK 16 –  obwodnica Ełku – 4,8 km
- DK 16 -  Biskupiec - Borki Wlk. -  8,2 km
- DK 65 –  obwodnica Olecka -  7,6 km

Inwestycje planowane do rozpoczęcia w 2010 r.
 
- S- 7 - Pasłęk – Miłomłyn - 36,5 km        
- S- 7 - Miłomłyn – Olsztynek wraz z obwodnicą Ostródy w ciągu dk 16 - 53 km
- S- 7 - Nidzica - Napierki - 20,3 km    
- DK 16 - Biskupiec - Borki Wlk. – 8,2 km        
- DK 16 - obwodnica Ełku - 4,8 km    
- DK 65 - obwodnica Olecka - 7,6 km    
 
Remonty nawierzchni - kontynuacje z 2009 r. - 54 km    

W 2010 roku w województwie warmińsko-mazurskim roboty drogowe będą się toczyły  na ponad 260 km dróg krajowych, z czego 130 km to kontynuacja zadań rozpoczętych w 2009 r.


Podobne wiadomości:

Znamy wykonawcę części trasy Via Carpatia

Znamy wykonawcę części trasy Via Carpatia

Polskie drogi 2017-08-24

S7 z Warszawy do Grójca już w realizacji

S7 z Warszawy do Grójca już w realizacji

Polskie drogi 2017-08-17

Komentuj:

~osskaa 2009-12-29

Rzadko przychodzi mi chwalić drogową administrację, ale patrząc na zapóźnienie drogowe Warmii i Mazur oraz na inne regiony to Olsztyński GDDKiA wygląda na najbardziej efektywny ze wszystkich 16 oddziałów. Kluczowa S7 praktycznie cała powinna być gotowa na EURO2012, DK16 będzie porządnie zmodernizowana od Olsztyna do Mrągowa Pozostałe krajówki mimo że wąskie i kręte będą równe i nowe Pamiętajmy też o dużych fragmentach sieci dróg wojewódzkich, które z roku na rok wyraźnie się poprawiają... Mam nadzieję, że po 2012 Olsztyńska Dyrekcja będzie miała siły i środki na realną budowę S15/S16 oraz S51. Patrząc na planowaną sieć dróg szybkiego ruchu w Polsce uderza wręcz brak odcinka Grudziądz-Ostróda-Olsztyn-Suwałki.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Octavia 1.5 TSI już w salonach
Skoda Octavia 1.5 TSI już w salonach
Skoda Octavia jest najchętniej kupowanym modelem w Polsce. Teraz do jej oferty dołącza wersja napędzana silnikiem 1.5 TSI.