mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Rośnie Trasa Uniwersytecka w Bydgoszczy

Rośnie Trasa Uniwersytecka w Bydgoszczy

W Bydgoszczy trwa największa od lat drogowa inwestycja w mieście, budowa Trasy Uniwersyteckiej z nową przeprawą przez Brdę. Dwujezdniowa czteropasmowa ulica, położona w znacznej części na estakadach i moście, która odciąży obecny układ komunikacyjny centrum, powstaje dzięki środkom Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Zostanie uruchomiona w 2013 roku.

Rośnie Trasa Uniwersytecka w Bydgoszczy
Bydgoska Trasa Uniwersytecka to 1600-metrowe przedłużenie ulicy Ogińskiego na odcinku od ulicy Powstańców Wielkopolskich do ulicy Wojska Polskiego na Wzgórzu Wolności, biegnące nad ulicą Jagiellońską, dworcem PKS, Brdą i ulicą Toruńską. Poza powstaniem mostu z siedemdziesięciometrowym pylonem, projekt zakłada między innymi dwupoziomowe skrzyżowanie z ulicą Jagiellońską, kładkę dla pieszych i rowerzystów na wysokości ulicy Słowiańskiej oraz ekrany akustyczne i rozwiązania terenów zielonych. Koszt przedsięwzięcia to  213 milionów złotych, wsparcie z RPO WK-P wynosi 93 miliony złotych.  

Budowa rozpoczęła się w ubiegłym roku. Obecnie prace trwają na kilku odcinkach trasy. Udało się już wybudować większość podpór pod estakadę po południowej stronie Brdy, gotowe są też fundamenty pod pylon mostu i znaczna część podziemnych instalacji; trwają roboty na skrzyżowaniach z istniejącym systemem komunikacyjnym oraz prace związane z powstawaniem stalowych konstrukcji pylonu mostu i kładki widokowej. Planowane zakończenie inwestycji to grudzień 2013, ale pojawiają się też sygnały o możliwym wcześniejszym finale.

Podobne wiadomości:

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Polskie drogi 2016-09-15

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

~tomek 2012-02-05

Nie podzielam zdania romka. Przeprawa przez rzekę z pieknym krzyżującym się pylonem idealnie komponuje się w przestrzeni XX i XXI wiecznej zabudowy( kamienice budowane byly na początku XXw. , dworzec PKS lata 70 XXw. z liftingiem w XXIw. i wybudowanym ostatnio CH FOCUS)

~romek 2011-11-03

Ostatnio w Bydgoszczy krytycznie wypowiada sie na temat przyjetej koncepcji tego mostu.Najistotniejsze ze przeidziano tylko sama przeprawe przez Brde natomiast nie rozwiazano bezkolizyjnych dojazdów po obu stronach trasy .Powodowac to bedzie liczne zatory w tym miejscu.Ponadto most powstawal za rządów byłego juz prezydenta Dabrowicza który posiadajac wykształcenie humanistyczne brał sie za rozwiazywanie waznych kwesti miasta nie słuchajac zupełnie głosów krytyki.Koncepcja architektoniczna okropnych rur tkz pylonów w otoczeniu XIX wiecznej zabudowy jest wyrazem lekcewazenia dobrego smaku i braku dobrego wychowania.Podobne rozwiazania stalowe funduje sie od czasu kiedy firma Gotowski mocno zadomowiła sie na rynku bydgoskim .Chyba jest to ich 5 realiazacja z koszmarnymi kratownicami kraszonymi czerwiona farbą które udają rafinerie w czasach rozkwitu.Zelbetowa konstrukacja jest najlepszym rozwiazaniem dla waskiej i zwartej zabudowy starej czesci Bydgoszczy.Prosze równiez pomyslec o rewitalizacji starej czesci kanału bydgoskiego któremu mozna było przywrócic stary wyglad a tak zabudowano w niecce chodniki betonowe którymi po dnie kanału maja przemieszcac sie robieni w balona mieszkancy

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport