mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Rośnie estakada na obwodnicy Wyrzyska

Rośnie estakada na obwodnicy Wyrzyska

Budowana obwodnica Wyrzyska będzie liczyć  prawie 8 km. Mniej więcej w połowie budowanej obwodnicy na odcinku 600 m, trasa przebiega przez tereny leśne i przekracza dolinę rzeki Łobżonki, gdzie różnice wysokości terenu dochodzą do 25 m. Tam też powstaje najciekawszy a zarazem najtrudniejszy obiekt – estakada nad doliną rzeki Łobżonki.

Rośnie estakada na obwodnicy Wyrzyska

Na budowanym odcinku obwodnicy zlokalizowanych jest 6 obiektów mostowych. Dwa z nich to obiekty w ciągu obwodnicy (estakada i wiadukt), a cztery to wiadukty nad obwodnicą. Najciekawszy a zarazem najtrudniejszy obiekt do wykonania to estakada nad doliną rzeki Łobżonki. Konstrukcja zaprojektowana została jako 5-przęsłowa stalowa skrzynka, zespolona z żelbetową płytą pomostu o schemacie statycznym belki ciągłej. Całkowita długość estakady wynosi prawie 247 m, natomiast szerokość całkowita ustroju niosącego wynosi 12,40m. Na estakadzie zaprojektowano jezdnię o szerokości10,60m(w świetle krawężników) i jednostronny chodnik dla obsługi o szerokości 0,90m. Szerokość estakady wraz z kapami chodnikowymi wynosi 13,10m.


Z uwagi na ukształtowanie terenu w dolinie rzeki Łobżonki, warunki gruntowo-wodne jak również bliskość cennego środowiskowo terenu i ograniczenia terenu dla maszyn i elementów konstrukcji, zdecydowano się na scalenie stalowej części konstrukcji estakady przed doliną na podporach montażowych a następnie nasunięcie jej na podpory docelowe. Zaletą przyjętej metody montażu jest szybkość realizacji oraz możliwość uzyskania wymaganych dokładności przy ustawianiu elementów konstrukcji przed ich scalaniem – informuje Andrzej Ziółkowski Naczelnik Wydziału Mostów z GDDKiA O/Poznań.

 

 


Podobne wiadomości:

Północna obwodnica Krakowa gotowa w 2022 roku - ruszyły prace

Północna obwodnica Krakowa gotowa w 2022 roku...

Polskie drogi 2017-01-16

S16 Borki - Mrągowo - jest rozstrzygnięcie przetargu

S16 Borki - Mrągowo - jest rozstrzygnięcie...

Polskie drogi 2017-01-16

Komentuj:

~marin 2009-06-15

Owszem, estakady są w Polsce potrzebne, w wielu miejscach. Nieporozumieniem jest natomiast, że NIE POWSTAJĄ ONE np. w Warszawie i to w najbardziej potrzebujących tego miejscach ! Gł. w centrum. Np. na rondzie "Radosław - Babka", do którego prowadzą gigantyczne korki. To niezrozumiałe jak można w ogóle tak zakorkować duże miasto, a raczej jak można do tej pory nie pomóc w odkorkowaniu miasta !

~romek 2009-06-15

Zabrakło wyobrazni .Za 5 lat znowu beda sie rozstawiac i nasuwac .teren ulgnie kolejnej degradacji.Trasa od Piły do bydgoszczy jakos nie ma szcescia dla dobrych rozwiazań 9obwodnica Nakła 4 jednopoziomowe skrzyzowania)

~bob budowniczy 2009-06-12

droga jak droga - zawsze mozna drugi pas dobudowac... ale most z dwoma pasami to juz tragedia... nie wiem kto wpada na takie pomysły....

~ingamr 2009-06-12

W Katowicach się buduje drogi pełno mostów i nikt o tym nie rozmawia, więc nie wiem z czego ten podziw że gdzieś jest most mnie się to wydaje normalne.

~osskaa 2009-06-12

Oczywiście idioci robią to jako jednojezdniową trasę!! Za 10lat będą dobudowywać drugą nitkę S10. Kretyni!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
W pogoni za wydajnością
W pogoni za wydajnością
Coraz bardziej zaawansowane układy wtryskowe, poza zwiększaniem mocy silników, optymalizują proces spalania obniżając zużycie paliwa i zmniejszając emisję spalin.