mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Rośnie estakada na obwodnicy Wyrzyska

Rośnie estakada na obwodnicy Wyrzyska

Budowana obwodnica Wyrzyska będzie liczyć  prawie 8 km. Mniej więcej w połowie budowanej obwodnicy na odcinku 600 m, trasa przebiega przez tereny leśne i przekracza dolinę rzeki Łobżonki, gdzie różnice wysokości terenu dochodzą do 25 m. Tam też powstaje najciekawszy a zarazem najtrudniejszy obiekt – estakada nad doliną rzeki Łobżonki.

Rośnie estakada na obwodnicy Wyrzyska

Na budowanym odcinku obwodnicy zlokalizowanych jest 6 obiektów mostowych. Dwa z nich to obiekty w ciągu obwodnicy (estakada i wiadukt), a cztery to wiadukty nad obwodnicą. Najciekawszy a zarazem najtrudniejszy obiekt do wykonania to estakada nad doliną rzeki Łobżonki. Konstrukcja zaprojektowana została jako 5-przęsłowa stalowa skrzynka, zespolona z żelbetową płytą pomostu o schemacie statycznym belki ciągłej. Całkowita długość estakady wynosi prawie 247 m, natomiast szerokość całkowita ustroju niosącego wynosi 12,40m. Na estakadzie zaprojektowano jezdnię o szerokości10,60m(w świetle krawężników) i jednostronny chodnik dla obsługi o szerokości 0,90m. Szerokość estakady wraz z kapami chodnikowymi wynosi 13,10m.


Z uwagi na ukształtowanie terenu w dolinie rzeki Łobżonki, warunki gruntowo-wodne jak również bliskość cennego środowiskowo terenu i ograniczenia terenu dla maszyn i elementów konstrukcji, zdecydowano się na scalenie stalowej części konstrukcji estakady przed doliną na podporach montażowych a następnie nasunięcie jej na podpory docelowe. Zaletą przyjętej metody montażu jest szybkość realizacji oraz możliwość uzyskania wymaganych dokładności przy ustawianiu elementów konstrukcji przed ich scalaniem – informuje Andrzej Ziółkowski Naczelnik Wydziału Mostów z GDDKiA O/Poznań.

 

 


Podobne wiadomości:

Znamy wykonawcę części trasy Via Carpatia

Znamy wykonawcę części trasy Via Carpatia

Polskie drogi 2017-08-24

S7 z Warszawy do Grójca już w realizacji

S7 z Warszawy do Grójca już w realizacji

Polskie drogi 2017-08-17

Komentuj:

~marin 2009-06-15

Owszem, estakady są w Polsce potrzebne, w wielu miejscach. Nieporozumieniem jest natomiast, że NIE POWSTAJĄ ONE np. w Warszawie i to w najbardziej potrzebujących tego miejscach ! Gł. w centrum. Np. na rondzie "Radosław - Babka", do którego prowadzą gigantyczne korki. To niezrozumiałe jak można w ogóle tak zakorkować duże miasto, a raczej jak można do tej pory nie pomóc w odkorkowaniu miasta !

~romek 2009-06-15

Zabrakło wyobrazni .Za 5 lat znowu beda sie rozstawiac i nasuwac .teren ulgnie kolejnej degradacji.Trasa od Piły do bydgoszczy jakos nie ma szcescia dla dobrych rozwiazań 9obwodnica Nakła 4 jednopoziomowe skrzyzowania)

~bob budowniczy 2009-06-12

droga jak droga - zawsze mozna drugi pas dobudowac... ale most z dwoma pasami to juz tragedia... nie wiem kto wpada na takie pomysły....

~ingamr 2009-06-12

W Katowicach się buduje drogi pełno mostów i nikt o tym nie rozmawia, więc nie wiem z czego ten podziw że gdzieś jest most mnie się to wydaje normalne.

~osskaa 2009-06-12

Oczywiście idioci robią to jako jednojezdniową trasę!! Za 10lat będą dobudowywać drugą nitkę S10. Kretyni!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Elektryczne MINI we Frankfurcie
Elektryczne MINI we Frankfurcie
Już za kilka tygodni we Frankfurcie zobaczymy pierwsze MINI z napędem elektrycznym. Koncepcyjny model rozpoczyna nowy rozdział w historii brytyjskiego producenta.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic