mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Rośnie estakada na obwodnicy Wyrzyska

Rośnie estakada na obwodnicy Wyrzyska

Budowana obwodnica Wyrzyska będzie liczyć  prawie 8 km. Mniej więcej w połowie budowanej obwodnicy na odcinku 600 m, trasa przebiega przez tereny leśne i przekracza dolinę rzeki Łobżonki, gdzie różnice wysokości terenu dochodzą do 25 m. Tam też powstaje najciekawszy a zarazem najtrudniejszy obiekt – estakada nad doliną rzeki Łobżonki.

Rośnie estakada na obwodnicy Wyrzyska

Na budowanym odcinku obwodnicy zlokalizowanych jest 6 obiektów mostowych. Dwa z nich to obiekty w ciągu obwodnicy (estakada i wiadukt), a cztery to wiadukty nad obwodnicą. Najciekawszy a zarazem najtrudniejszy obiekt do wykonania to estakada nad doliną rzeki Łobżonki. Konstrukcja zaprojektowana została jako 5-przęsłowa stalowa skrzynka, zespolona z żelbetową płytą pomostu o schemacie statycznym belki ciągłej. Całkowita długość estakady wynosi prawie 247 m, natomiast szerokość całkowita ustroju niosącego wynosi 12,40m. Na estakadzie zaprojektowano jezdnię o szerokości10,60m(w świetle krawężników) i jednostronny chodnik dla obsługi o szerokości 0,90m. Szerokość estakady wraz z kapami chodnikowymi wynosi 13,10m.


Z uwagi na ukształtowanie terenu w dolinie rzeki Łobżonki, warunki gruntowo-wodne jak również bliskość cennego środowiskowo terenu i ograniczenia terenu dla maszyn i elementów konstrukcji, zdecydowano się na scalenie stalowej części konstrukcji estakady przed doliną na podporach montażowych a następnie nasunięcie jej na podpory docelowe. Zaletą przyjętej metody montażu jest szybkość realizacji oraz możliwość uzyskania wymaganych dokładności przy ustawianiu elementów konstrukcji przed ich scalaniem – informuje Andrzej Ziółkowski Naczelnik Wydziału Mostów z GDDKiA O/Poznań.

 

 


Podobne wiadomości:

Droga S19 - ruszają pierwsze prace

Droga S19 - ruszają pierwsze prace

Polskie drogi 2017-12-01

Peugeoty 107 i 207 – kryzysowy narzeczony?

auto motor i sport 0000-00-00

Coś za coś. Gdyby wszyscy przesiedli się do małych aut, mniejsze byłyby korki, koszty eksploatacji i dziura ozonowa. Co na to praktyka - sprawdzamy na przykładzie dwóch Peugeotów: 107 i 207.

Komentuj:

~marin 2009-06-15

Owszem, estakady są w Polsce potrzebne, w wielu miejscach. Nieporozumieniem jest natomiast, że NIE POWSTAJĄ ONE np. w Warszawie i to w najbardziej potrzebujących tego miejscach ! Gł. w centrum. Np. na rondzie "Radosław - Babka", do którego prowadzą gigantyczne korki. To niezrozumiałe jak można w ogóle tak zakorkować duże miasto, a raczej jak można do tej pory nie pomóc w odkorkowaniu miasta !

~romek 2009-06-15

Zabrakło wyobrazni .Za 5 lat znowu beda sie rozstawiac i nasuwac .teren ulgnie kolejnej degradacji.Trasa od Piły do bydgoszczy jakos nie ma szcescia dla dobrych rozwiazań 9obwodnica Nakła 4 jednopoziomowe skrzyzowania)

~bob budowniczy 2009-06-12

droga jak droga - zawsze mozna drugi pas dobudowac... ale most z dwoma pasami to juz tragedia... nie wiem kto wpada na takie pomysły....

~ingamr 2009-06-12

W Katowicach się buduje drogi pełno mostów i nikt o tym nie rozmawia, więc nie wiem z czego ten podziw że gdzieś jest most mnie się to wydaje normalne.

~osskaa 2009-06-12

Oczywiście idioci robią to jako jednojezdniową trasę!! Za 10lat będą dobudowywać drugą nitkę S10. Kretyni!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.