mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Rośnie most pod Wrocławiem

Rośnie most pod Wrocławiem

Rozpoczęta w ubiegłym roku budowa mostu na wrocławskiej Wyspie Rędzińskiej jest jedną z największych tego typu w Polsce. Most powstaje w ramach Autostradowej Obwodnicy Wrocławia.

Rośnie most pod Wrocławiem

Inwestycja powstaje w południowo-zachodniej stronie miasta. Już ruszają prace nad budową stopy pylonu. Ostateczną wysokość pylon osiągnie jesienią przyszłego roku. Pylon jest najbardziej spektakularnym elementem mostu. To dzięki niemu most nad Odrą będzie rekordzistą kraju wśród mostów podwieszonych do jednego pylonu. Również w tej kategorii mieści się w pierwszej dziesiątce największych podwieszonych mostów świata. Estakadę zaprojektowano jako dwie niezależne konstrukcje pod obie jezdnie Autostradowej Obwodnicy Wrocławia.

Most zaprojektowany został przez prof. dr hab. Jana Biliszczuka będzie liczył ponad 1,7 km i składał się z trzech części:

  • estakada lewobrzeżna nad Ślęzą, terenami zalewowymi Ślęzą i Odry; 11 przęseł, 611 mb; trzy pasy ruchu w każdym kierunku oraz pasy awaryjne,
  • most główny – podwieszony na stalowych wantach do pylonu o wysokości 122 m, szerokość w części podwieszonej 38,58 m; nad Odrą, Wyspą Rędzińską, śluzami stopnia wodnego Rędzin; 612 mb, 4 przęsła (w tym 2 podwieszone o długości 256 mb każde); trzy pasy ruchu w każdym kierunku oraz pasy awaryjne,
  • estakada prawobrzeżna nad terenami zalewowymi Odry; 9 przęseł, 521 mb; trzy pasy ruchu w każdym kierunku oraz pasy awaryjne.

Most przez Odrę w ciągu AOW to prawdziwy rekordzista, będzie on najdłuższym betonowym mostem podwieszanym (część podwieszona 2 x 256 m = 512 m) i najdłuższym mostem podwieszonym na jednym pylonie. Ponadto będzie posiadał najwyższy pylon i najdłuższe przęsło betonowe w Polsce. Będzie to także pierwszy monitorowany komputerowo most w kraju.

Autostradowa Obwodnica Wrocławia A8 będzie liczyć 35,4 km. Projektowana inwestycja przewiduje budowę autostradowej obwodnicy Wrocławia nowym śladem - poprowadzona jest północno-zachodnim obrzeżem miasta. Powstała autostrada będzie drogą dwujezdniową z dwoma pasami ruchu (docelowo 6 - dwie jezdnie po 3 pasy ruchu) o dopuszczalnym nacisk na oś: 115 kN. A8 zostanie poszerzona do trzech pasów ruchu w każdym kierunku na odcinku od włączenia z A4 (węzeł Nowa Wieś) do połączenia z trasą wylotową DK nr 5 w kierunku Poznania (węzeł Widawa). W pobliżu węzła Nowa Wieś Wrocławska wybudowane zostaną dodatkowe drogi i trzy wiadukty. Więcej niż piąta część tego odcinka przypada na mosty, estakady i wiadukty - w sumie jest ich 41.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Audi A8
Audi A8
Cena podstawowa już od: 376 500 PLN brutto
Dostępne nadwozia: sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Polskie drogi 2016-09-15

Autostrada A4 w Katowicach: ruszyły prace

Autostrada A4 w Katowicach: ruszyły prace

Polskie drogi 2016-08-08

Komentuj:

~duzy 2009-04-20

Żeby jeszcze na S5 i S8 coś się działo to byłbym w pełni szczęśliwy ale dobre i to:)

~Kuba 2009-04-18

Kierowco; toż to są budowane 3 pasy. Jakieś 70% obwodnicy będzie je miało (od DK5 do A4), między innymi powyższy most.

~kierowca 2009-04-17

Niech mi, prostemu człowiekowi, ktoś wyyłumaczy dlaczego od razu nie będą budowane 3 pasy !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. Może dla oszczędności zrezygnować z jednego i jeden w zupełności wystarczy ?

~bob budowniczy 2009-04-17

całośc jest w budowei

~asd 2009-04-17

A buduja juz reszte drogi czy tylko most? Kiedy jest planowane ukonczenie calej obwodnicy

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Volkswagen Gira - przyszłość podróży
Volkswagen Gira - przyszłość podróży
Volkswagen coraz śmielej kroczy ku nowoczesnym rozwiązaniom w swoich samochodach, właśnie  zaprezentował swój pomysł na wnętrze autonomicznego samochodu.