mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Rośnie przeprawa przez Wartę

Rośnie przeprawa przez Wartę

W Koninie powstaje nowa przeprawa przez rzekę Wartę. Coraz więcej elementów konstrukcyjnych widać z daleka, bez konieczności wkraczania na plac budowy.

Rośnie przeprawa przez Wartę

Wykonawcy tych prac: Hydrobudowa-6 i Płockie Przedsiębiorstwo Robót Mostowych nadrobili opóźnienia, spowodowane wiosennym wylewem Warty. Estakada będzie wybudowana na całej szerokości międzywala.

Gotowe są już wszystkie podpory. Wykonawca przygotowuje stanowisko do budowy konstrukcji nośnej estakad. "Konstrukcja będzie wysuwana segmentami około 30-metrowymi. Budowa dwóch stanowisk jest już dość mocno zaawansowana po północnej i południowej stronie Warty. Z całą pewnością najważniejszą i najbardziej "widowiskową" częścią inwestycji będzie rozpoczęcie budowy konstrukcji mostu przez Wartę. Rozpoczęcie nasuwania konstrukcji mostu planowane jest na wrzesień. Wtedy będzie już widać "coś", w postaci kawałka mostu. Nasuwanie konstrukcji mostu rozpocznie się od estakady E-5, biegnącej od strony ronda, na skrzyżowaniu ulic Poznańskiej z Kleczewską, w kierunku Warty i estakady E-7 po południowej stronie rzeki" - informują inżynierowie nadzorujący budowę.

Zobacz galerię: Budowa przeprawy przez rzekę Wartę w Koninie

Coraz więcej elementów konstrukcyjnych przeprawy przez Wartę w Koninie widać z daleka, bez konieczności wkraczania na plac budowy. Coraz większe są także utrudnienia w poruszaniu się kierowców.  Szczególnie doświadczają tego ci, którzy chcą z ulicy Kleczewskiej  włączyć się do ruchu na ulicy Poznańskiej. Budowa ronda w tym miejscu nieco się przedłuży, bowiem wykonawcy mieli problemy z przełożeniem kolektora sanitarnego. "Ale  problemy są zlikwidowane - poinformował  Szymon Kapura (Scetauroute SA), inżynier projektu. Dzieło wykonano w porozumieniu z PWiK. W tej chwili budowane są mury oporowe. Myślę, że rondo będzie oddane do użytku w listopadzie, zgodnie z planem".

Na południowym odcinku budowy, od ulicy Nadrzecznej, przez skrzyżowanie z ulicami Zagórowską i Ametystową ekipy budowlane w wielu miejscach utwardzają podbudowę pod przyszłą drogę krajową numer 25.

Na kilku odcinkach już nie tylko tłuczeń jest wysypywany i wałowany, ale kładzione są pierwsze krawężniki. O ile jednak cała konińska inwestycja, mająca kosztować, przypomnijmy, 200 mln zł, jest realizowana w zasadzie zgodnie z harmonogramem, to zaczyna niepokoić cisza na budowie węzła łączącego  konińską drogę z ulicą Europejską, położoną już na terenie gminy Stare Miasto. Samorząd Konina buduje przeprawę przez Wartę i nowy odcinek drogi krajowej numer 25 tylko w granicach miasta. Dalszy jej ciąg, za Stare Miasto w kierunku autostrady A2, ma być dziełem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Potwierdza tę informacje  Szymon Kapura (Scetauroute SA), inżynier projektu: "Budowa tego węzła jest poza naszym kontraktem. Jego budowę, jak i tej części przez Stare Miasto w kierunku A2, będzie zlecała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Byłoby wielce nierozsądne, gdybyśmy zbudowali przeprawę do nikąd. Myślę, że Generalna zdąży".

Czas budowy węzła w gminie Stare Miasto ma być ściśle związany z budową konińskiej obwodnicy. Czas jednak płynie, a na stronach internetowych Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad  oraz jej poznańskiego oddziału nie ma informacji o ogłoszeniu przetargu na wykonawstwo węzła w gminie Stare Miasto, mającego połączyć konińska obwodnicę z A2. Jak poinformował Kazimierz Pałasz, prezydent Konina, poznański oddział Generalnej Dyrekcji zna dokładnie terminy wykonania konińskiego odcinka drogi krajowej 25. "Jeszcze na początku tego roku dyrektor poznańskiego oddziału GDDKiM potwierdził, że są przygotowani do budowy swego odcinka, a przede wszystkim mają zagwarantowane pieniądze na jego budowę".

Jak informuje UM Konin, czynione są starania by kolejny, północny odcinek obwodnicy Konina, biegnący  ulicą Kleczewski i dalej przez Posadę w rejon Malińca, został wpisany do Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Wielkopolskiego. Jeśli tak się stanie, samorząd będzie miał szansę na otrzymanie wsparcia z funduszy unijnych na kontynuowanie w latach następnych budowy zachodniej obwodnicy miasta.

Przeczytaj także:

Most na Warcie - byleby zgodnie z planem! (2006-04-27)

Rusza budowa w Koninie (2006-01-17)

Epokowa inwestycja w Koninie (2006-01-11)

Witamy nowe kilometry A2! (2006-07-26)

Gorzów rozkopany do wiosny? (2006-07-04)

Nowy wrocławski most (2006-03-20)

 


Podobne wiadomości:

S5 Poznań-Wrocław - podpisano ostatnią umowę

S5 Poznań-Wrocław - podpisano ostatnią umowę

Polskie drogi 2016-05-18

S5 Leszno Południe-Kaczkowo - podpisano umowę

S5 Leszno Południe-Kaczkowo - podpisano umowę

Polskie drogi 2016-05-10

Komentuj:

~po...dróżnik 2006-08-25

wszystko pięknie...ale jak zwykle problem bo obsuwe ma Generalna

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport