mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Rośnie ruch w kujawsko-pomorskim

Rośnie ruch w kujawsko-pomorskim

Zakończyły się badania natężenia ruchu na drogach wojewódzkich na Kujawach i Pomorzu w ramach Generalnego Pomiaru Ruchu 2010. Najwięcej samochodów korzysta z DW nr 223 pod Bydgoszczą, DW nr 560 w Brodnicy oraz  DW nr 552 w Lubiczu.

Rośnie ruch w kujawsko-pomorskim
Wyniki nie są zaskoczeniem. Te same drogi otwierały zestawienie najbardziej obciążonych dróg przygotowane na podstawie pomiaru z 2005 roku. Największe potoki pojazdów generują miasta. Często ruch na odcinkach miejskich jest dwukrotnie większy niż poza miastem. Tak dzieje się między innymi w Brodnicy na DW nr 560.

- Największe natężenie ruchu ponownie zanotowaliśmy na DW nr 223 między Bydgoszczą a Białymi Błotami przy skrzyżowaniu z drogą prowadzącą na bydgoskie osiedle Miedzyń – mówi naczelnik Wydział Planowania i Rozwoju Sieci Drogowej, Ryszard Gilewski. – Przejeżdża tam blisko 23 tysiące pojazdów na dobę. Drugim newralgicznym miejscem jest wyjazd z Brodnicy w kierunku Rypina na DW nr 560. Tam natężenie ruchu wynosi 17 tysięcy pojazdów na dobę, ale nie można mówić o znaczącym wzroście.

13 tysięcy pojazdów na dobę  korzysta z DW nr 552, która jeszcze jest połączeniem mostu autostradowego A1 z krajową "jedynką" i „piętnastką”. Na tej drodze koncentruje się głównie ruch ciężarowy, bardzo uciążliwy dla okolicznych mieszkańców. Poza tym mocno obciążone są drogi wojewódzkie przecinające miasta: Żnin i Inowrocław, (DW nr 251), Tucholę (DW nr 240), Mogilno (DW nr 254) i Chełmżę (DW nr 551). - Pomiary są przeprowadzane co 5 lat i odbywają się one nie tylko na sieci dróg wojewódzkich. Równolegle prowadzi je również GDDKiA. Wyniki pozwalają nam lepiej planować inwestycje i remonty. Pomiar ruch był prowadzony w różnych miesiącach. W sumie przeprowadzono 6 pomiarów w 145 punktach - dodaje Ryszard Gilewski.

Podobne wiadomości:

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

Polskie drogi 2016-08-26

Ruszyła budowa obwodnicy Oświęcimia

Ruszyła budowa obwodnicy Oświęcimia

Polskie drogi 2016-07-15

Komentuj:

~Roman z Bydgoszczy 2011-05-08

Jedynym sensownym rozwiązaniem jest jak najszybsze rozpoczęcie budowy obwodnicy Bydgoszczy na odcinku Białe Błota - Pawłówek - Tryszczyn wg planów przygotowanych przez GDDKiA. Dodatkowe zjazdy z przyszłej S-10 / S-5 w Osówcu ( droga Bydgoszcz - Mrocza) , w Lisim Ogonie oraz duży węzeł - Pawłówek - podobny jak w Białych Błotach. Wybudowanie tej drogi jako 1-go odcinka obwodnicy pozwoli na odciążenie przebiegającej przez centrum Bydgoszczy drogi nr 25 Konin - Koszalin. Kto z mieszkańców centralnej Polski jadący na środkowe wybrzeże , pamięta co to znaczy przejazd przez Bydgoszcz w letnim sezonie?. Ponadto modernizując ul. Łochowską na odcinku Lisi Ogon - Miedzyń oraz nowy odcinek w kier. ul. Srebrnej ( strefa przemysłowa na Osowej Górze ) z mostem nad kanałem w rejonie śluzy ,można odciążyć ruch na węźle w centrum Osowej Góry. Dziwne jest że nikt dotychczas nie zainteresował się takim rozwiązaniem?.

~romek 2011-05-02

skrzyzowanie na Miedzyn wymaga gruntownej przebudowy .Nalezy zbudować skrzyzowanie dwupoziomowe z jednoczesnym udroznieniem ruchu w kierunku Miedzynia.Droga ta jest w wyjatkowo opłakalnym stanie . Została wybudowana z pieniedzy gminy Białe Błota jako tymczasowa na starej trasie szutrowej słaba podbudową.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
MUSI BYĆ COOL
MUSI BYĆ COOL
Ten nowoczesny samochód miejski, dzięki nadmuchanej karoserii, nietypowym reflektorom, innowacyjnym panelom Airbump i dziesiątkom dostępnych wersji kolorystycznych sprawił, że kierowca wreszcie może wyrazić swoją osobowość.