mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Rośnie ruch w kujawsko-pomorskim

Rośnie ruch w kujawsko-pomorskim

Zakończyły się badania natężenia ruchu na drogach wojewódzkich na Kujawach i Pomorzu w ramach Generalnego Pomiaru Ruchu 2010. Najwięcej samochodów korzysta z DW nr 223 pod Bydgoszczą, DW nr 560 w Brodnicy oraz  DW nr 552 w Lubiczu.

Rośnie ruch w kujawsko-pomorskim
Wyniki nie są zaskoczeniem. Te same drogi otwierały zestawienie najbardziej obciążonych dróg przygotowane na podstawie pomiaru z 2005 roku. Największe potoki pojazdów generują miasta. Często ruch na odcinkach miejskich jest dwukrotnie większy niż poza miastem. Tak dzieje się między innymi w Brodnicy na DW nr 560.

- Największe natężenie ruchu ponownie zanotowaliśmy na DW nr 223 między Bydgoszczą a Białymi Błotami przy skrzyżowaniu z drogą prowadzącą na bydgoskie osiedle Miedzyń – mówi naczelnik Wydział Planowania i Rozwoju Sieci Drogowej, Ryszard Gilewski. – Przejeżdża tam blisko 23 tysiące pojazdów na dobę. Drugim newralgicznym miejscem jest wyjazd z Brodnicy w kierunku Rypina na DW nr 560. Tam natężenie ruchu wynosi 17 tysięcy pojazdów na dobę, ale nie można mówić o znaczącym wzroście.

13 tysięcy pojazdów na dobę  korzysta z DW nr 552, która jeszcze jest połączeniem mostu autostradowego A1 z krajową "jedynką" i „piętnastką”. Na tej drodze koncentruje się głównie ruch ciężarowy, bardzo uciążliwy dla okolicznych mieszkańców. Poza tym mocno obciążone są drogi wojewódzkie przecinające miasta: Żnin i Inowrocław, (DW nr 251), Tucholę (DW nr 240), Mogilno (DW nr 254) i Chełmżę (DW nr 551). - Pomiary są przeprowadzane co 5 lat i odbywają się one nie tylko na sieci dróg wojewódzkich. Równolegle prowadzi je również GDDKiA. Wyniki pozwalają nam lepiej planować inwestycje i remonty. Pomiar ruch był prowadzony w różnych miesiącach. W sumie przeprowadzono 6 pomiarów w 145 punktach - dodaje Ryszard Gilewski.

Podobne wiadomości:

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

S10 Bydgoszcz – Toruń: ponowny przetarg

Polskie drogi 2016-08-26

Ruszyła budowa obwodnicy Oświęcimia

Ruszyła budowa obwodnicy Oświęcimia

Polskie drogi 2016-07-15

Komentuj:

~Roman z Bydgoszczy 2011-05-08

Jedynym sensownym rozwiązaniem jest jak najszybsze rozpoczęcie budowy obwodnicy Bydgoszczy na odcinku Białe Błota - Pawłówek - Tryszczyn wg planów przygotowanych przez GDDKiA. Dodatkowe zjazdy z przyszłej S-10 / S-5 w Osówcu ( droga Bydgoszcz - Mrocza) , w Lisim Ogonie oraz duży węzeł - Pawłówek - podobny jak w Białych Błotach. Wybudowanie tej drogi jako 1-go odcinka obwodnicy pozwoli na odciążenie przebiegającej przez centrum Bydgoszczy drogi nr 25 Konin - Koszalin. Kto z mieszkańców centralnej Polski jadący na środkowe wybrzeże , pamięta co to znaczy przejazd przez Bydgoszcz w letnim sezonie?. Ponadto modernizując ul. Łochowską na odcinku Lisi Ogon - Miedzyń oraz nowy odcinek w kier. ul. Srebrnej ( strefa przemysłowa na Osowej Górze ) z mostem nad kanałem w rejonie śluzy ,można odciążyć ruch na węźle w centrum Osowej Góry. Dziwne jest że nikt dotychczas nie zainteresował się takim rozwiązaniem?.

~romek 2011-05-02

skrzyzowanie na Miedzyn wymaga gruntownej przebudowy .Nalezy zbudować skrzyzowanie dwupoziomowe z jednoczesnym udroznieniem ruchu w kierunku Miedzynia.Droga ta jest w wyjatkowo opłakalnym stanie . Została wybudowana z pieniedzy gminy Białe Błota jako tymczasowa na starej trasie szutrowej słaba podbudową.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport