mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Rozmawiali o rozbudowie krajowej siódemki

Rozmawiali o rozbudowie krajowej siódemki

Mazowiecki Urząd Wojewódzki poinformował o kolejnych konsultacjach społecznych, dotyczących planów dostosowania drogi krajowej nr 7 do parametrów trasy szybkiego ruchu S7, które odbyły się w Mławie. To ostatni etap przed wydaniem decyzji środowiskowej.

Rozmawiali o rozbudowie krajowej siódemki
4 listopada bieżącego roku w Mławie w województwie mazowieckim miały miejsce konsultacje społeczne dotyczące rozbudowy drogi krajowej nr 7 do parametrów trasy ekspresowej na 73 km odcinku od początku obwodnicy Płońska do granicy województwa warmińsko-mazurskiego.

Podczas otwartej rozprawy administracyjnej inwestor, czyli Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, przedstawił zabezpieczenia służące zmniejszeniu negatywnego wpływu drogi na jakość życia mieszkańców i środowisko naturalne. Z kolei okoliczni mieszkańcy zgłaszali swoje uwagi do projektu budowy drogi. Mieszkańcy Mławy interesowali się rekompensatami za wykup działek, uciążliwościami związanymi z hałasem i budową stacji benzynowych przy drodze.

Wojewoda Mazowiecki Jacek Kozłowski zwrócił uwagę, że podczas rozpatrywania wariantów środowiskowych będą brane pod uwagę: liczba węzłów w okolicach Mławy oraz przebieg obwodnicy Żurominka. Inwestor zapowiedział zastosowanie rozwiązań służących ochronie środowiska naturalnego i mieszkańców przed negatywnym wpływem inwestycji. Będą to ekrany akustyczne o wysokości od 4 do 8 m, rowy trawiaste zapewniające oczyszczanie mechaniczne, zbiorniki retencyjno-czyszczące do których będą odprowadzane wody deszczowe oraz przejścia dla dużych i małych zwierząt.
 
Rozprawa ta jest ostatnim etapem przed wydaniem decyzji środowiskowej (pod koniec października bieżącego roku miały miejsce konsultacje społeczne w Płońsku). Następnie powstanie projekt budowlany, a później odbędzie się kolejna rozprawa, która poprzedzi wydanie przez wojewodę pozwolenia na budowę.

W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa S7 o długości 73 km i nośności 115 kN na oś, która usprawni ruch z południa na północ Polski przez województwo mazowieckie. Zwiększy się bezpieczeństwo na drodze i skróci czas podróży. Inwestycja będzie zlokalizowana w powiatach mławskim, ciechanowskim i płońskim. Realizacja budowy jest przewidziana na lata 2010-2012. Całkowity koszt to 2,175 mld zł.

Podobne wiadomości:

Północna obwodnica Krakowa gotowa w 2022 roku - ruszyły prace

Północna obwodnica Krakowa gotowa w 2022 roku...

Polskie drogi 2017-01-16

S16 Borki - Mrągowo - jest rozstrzygnięcie przetargu

S16 Borki - Mrągowo - jest rozstrzygnięcie...

Polskie drogi 2017-01-16

Komentuj:

~osskaa 2008-11-12

teoretycznie jest to możliwe, choć przykład A1 pokazuje, że na 89km potrzeba praktycznie 3 sezonów budowlanych. Teraz budują 14km S7 z Elbląga do Pasłęka i mają na to 22miesiące. Fakt teren tam trudniejszy niż równe i nudne tereny Mazowsza bez jezior, gór i obiektów historycznych... Ale jest to zadanie moim zdaniem zbyt ambitne. Mogliby pójść po rozum do głowy i zacząć od odcinka Glinojeck-Mława, który jest najwęższy i najbardziej zatłoczony, potem Glinojeck-Płońsk, a na końcu, pewnie już po Euro2012, Mława- Nidzica, tam jest jeszcze w miarę...

~hvk 2008-11-11

A z polnocy na południe nie usprawni? ;)

~Zorro 2008-11-10

A czy cos z tych rozmow wyniknie?

~krokiet 2008-11-08

nieważne czy się buduje 100km czy 15 zawsze potrzeba jest na to 2 sezonów do budowy

~sengin 2008-11-08

odcinek jest 73 kilometrowy, może go realizować kilka firm wchodzących w jedno kosorcjum.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Sportowy Toyota Yaris na horyzoncie
Sportowy Toyota Yaris na horyzoncie
Japoński producent przedstawił szkic Yarisa, który jest zapowiedzią sportowej wersji tego modelu. Na rynku samochód będzie konkurentem m.in. Forda Fiesty ST.