mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Rozpoczęcie budowy obwodnicy Kraśnika

Rozpoczęcie budowy obwodnicy Kraśnika

Symbolicznym wbiciem łopaty przypieczętowano 18 maja rozpoczęcie budowy obwodnicy Kraśnika w ciągu drogi nr 74. Kierowcy z nowej trasy skorzystają w listopadzie przyszłego roku. Koszt jej budowy wraz z przygotowaniem dokumentacji, wykupem gruntu i nadzorem wyniesie 115,8 mln zł (pierwotnie szacowano na 161,1 mln zł).

Rozpoczęcie budowy obwodnicy Kraśnika
W przetargu na budowę obwodnicy wystartowało dziesięć firm z Polski i zagranicy. O wyborze zwycięskiej oferty zadecydowała cena. Najniższą, nieco ponad 89,2 mln zł, zaoferował Budimex-Dromex SA. Na tyle oszacowano koszty budowy liczącej 5,268 km drogi klasy GP (główna ruchu przyspieszonego), która na długości 3,2 km będzie miała trzy pasy ruchu (2+1), a na pozostałym dwa pasy. Obwodnica przetnie dwa wąwozy, a jezdnia będzie biegła estakadami. Pierwsza z nich, jadąc od strony Kielc, będzie miała blisko 200 metrów długości, a dno wąwozu znajdzie się 32 metry poniżej. Druga estakada będzie miała długość 66 m. Trasa obwodnicy poprowadzi także ponad 56 metrowym tunelem pod drogą powiatową. Drogi lokalne bezkolizyjnie przetną obwodnicę, wiaduktem nad i czterema przejazdami pod. Dojazd do pól umożliwi system dróg serwisowych połączonych z układem dróg lokalnych.

7 kwietnia przedstawiciele lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz firmy Budimex-Dromex SA podpisali umowę na budowę obwodnicy. 25 kwietnia wykonawca rozpoczął prace, , a do dnia dzisiejszego geodeci w ponad 75 proc. wytyczyli przebieg trasy w terenie, a na 60 proc. jej długości usunięto humus.

Po zakończeniu budowy kierowcy jadąc od strony Lublina w kierunku Annopola i dalej do Kielc na skrzyżowaniu ul. Przemysłowej i Janowskiej (zostanie przebudowane na rondo) wjadą na nową trasę by po nieco ponad pięciu kilometrach włączyć się do obecnej drogi nr 74 w okolicy miejscowości Spławy Pierwsze. W przyszłości, obwodnica zyska połączenie z planowaną trasą ekspresową S19 i w ten sposób kierowcy jadący z Kielc do Lublina ominą nie tylko centrum Kraśnika, ale także jego przedmieścia.

Podobne wiadomości:

Znamy wykonawcę części trasy Via Carpatia

Znamy wykonawcę części trasy Via Carpatia

Polskie drogi 2017-08-24

S19 - trwają intensywne prace

S19 - trwają intensywne prace

Polskie drogi 2017-06-11

Rusza drugi etap przetargu na budowę fragmentu trasy Via Carpatia z Lublina do Kraśnika – poinformował pod koniec tygodnia wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit. W tym roku zostanie podpisana umowa na wykonanie prac, które potrwają 36 miesięcy.

Komentuj:

~lllllllllllll 2009-05-19

S-74 nie bedzie leciała przez Krasnik, tu jest mowa o drodze K-74 a S-74 leci Piotrków, Kielce, Opatow, Tarnobrzeg, Nisko.

~Koza 2009-05-19

Dlaczego GP? Przecież 74-ka jest planowana jako S-ka! Widocznie projekt tej drogi powstał, zamiast DK 74 trafiła na listę ekspresówek. Szkoda, bo po wybudowaniu tej drogi przez następnych dzieści lat nikt nie zmieni parametrów tego odcinka na S.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
MUSI BYĆ COOL
MUSI BYĆ COOL
Ten nowoczesny samochód miejski, dzięki nadmuchanej karoserii, nietypowym reflektorom, innowacyjnym panelom Airbump i dziesiątkom dostępnych wersji kolorystycznych sprawił, że kierowca wreszcie może wyrazić swoją osobowość.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic