mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Rusza budowa w Koninie

Rusza budowa w Koninie

Umowa na budowę nowego drugiej przeprawy przez Warte w Koninie została wreszcie podpisana. "W ciągu dwóch tygodni rozpoczniemy prace. Zależy nam bardzo na jak najszybszym wejściu i przygotowaniu terenu pod inwestycje przed wiosną. Zakończenie jest planowane na 30 listopada 2007 roku - Krzysztof Rzeżnikiewicz, przedstawiciel Grupy Kapitałowej Hydrobudowa 6.

Rusza budowa w Koninie

"O konieczności budowy drugiego mostu w Koninie mówiło się już od wielu lat. Przez Konin prowadzą dwie ważne, coraz bardziej zatłoczone, tranzytowe drogi krajowe - nr 25 z Bydgoszczy do Ostrowa Wlkp. i nr 92 z Konina do Wrześni, która jest drogą alternatywną dla płatnej autostrady A2. W centrum miasta, na odcinku około dwóch kilometrów, obie drogi biegną tą samą ulicą i przez ten sam most. W tej sytuacji zwykła kolizja czy wypadek drogowy powodują korki i paraliż komunikacyjny miasta" - powiedział prezydent Konina Kazimierz Pałasz.

Najbardziej efektowny ma być północny odcinek inwestycji, czyli estakada z 17 przęsłami i wkomponowanym w nią mostem podwieszanym na podporach. Według prezydenta Konina, wybrano taki projekt mostu, który może się podobać, a przy tym tani w eksploatacji. "Jego konstrukcja opiera się na koncepcji kablobetonowej i nie wymaga cyklicznego remontowania, ponieważ nie posiada praktycznie żadnych elementów stalowych" - wyjaśnił prezydent Konina.

Przypomnijmy, że podpisanie kontraktu stało się możliwe dzięki decyzji Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, który zezwolił na podpisanie umowy przed ostatecznym rozstrzygnięciem protestu złożonym przez konkurentów startujących w przetargu. Jak mówili przedstawiciele Grupy Kapitałowej średni okres trwania wszystkich procedur przetargowych i odwoławczych trwa 270 dni. W Koninie całe przedsięwzięcie udało się doprowadzić do szczęśliwego końca w 150 dni. Zastępca prezydenta Konina Andrzej Sybis zapewnił także, że wszystkie grunty pod inwestycję są już własnością miasta.
 
Budowa nowego mostu na Warcie i gruntownej modernizacji miejskiego odcinka drogi krajowej nr 25 to dla Konina największa inwestycja. 42 mln euro, czyli 75 proc. kwoty potrzebnej na wykonanie, miasto ma zapewnione z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach SPOT. Reszta, czyli 50 mln zł, to wkład własny samorządu, pochodzący z kredytu zaciągniętego w Banku Gospodarstwa Krajowego.

Przeczytaj także:

Epokowa inwestycja w Koninie  (2006-01-11)
 

Tematy w artykule: wielkopolskie droga nr 25 Konin

Podobne wiadomości:

Epokowa inwestycja w Koninie

Epokowa inwestycja w Koninie

Polskie drogi 2006-01-11

Komentuj:

~aneta 2007-10-16

Ja juz sie nie moge doczekac tego mostu :)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport