mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Rusza naprawa nasypu na drodze ekspresowej S7 Pasłęk – Miłomłyn

Rusza naprawa nasypu na drodze ekspresowej S7 Pasłęk – Miłomłyn

Zgodnie z planem, wykonawca odcinka drogi ekspresowej S7 Pasłęk – Miłomłyn, firma Strabag rozpoczęła naprawę osiadającego nasypu na drodze ekspresowej S7 koło Miłomłyna. Wykonawca usunie usterkę na własny koszt. GDDKiA informuje, że po zakończeniu naprawy zażąda dodatkowo wydłużenia gwarancji przez wykonawcę na naprawiany fragment drogi.

Rusza naprawa nasypu na drodze ekspresowej S7 Pasłęk – Miłomłyn
W pierwszej kolejności dla poprawy komfortu jazdy zostanie wykonana nakładka na lewej jezdni S7 (z kierunku Gdańska), a następnie zostanie zamknięta jezdnia prawa, gdzie zostaną wykonane właściwe roboty naprawcze. Po zakończeniu naprawy na prawej jezdni, roboty będą wykonywane na jezdni lewej.

GDDKiA zapewnia, że taka technologia naprawy  pozwoli na  zachowanie płynności ruchu podczas robót. Na odcinku około 1000 m ruch w obie strony będzie poprowadzony jedną jezdnią, na drugiej będą w tym czasie prowadzone prace naprawcze.

Naprawa fragmentu drogi ekspresowej S7, oddanego do ruchu w 2012 roku  jest konsekwencją  błędów technologicznych w wykonywaniu prac budowlanych przez wykonawcę. Według opinii technicznej przygotowanej przez prof. dr. hab. inż. Lecha Wysokińskiego z Instytutu Techniki Budowlanej i Uniwersytetu Warszawskiego w wyniku gromadzenia przez wykonawcę w jednym miejscu materiałów budowlanych nastąpiło ścięcie pali betonowych wzmacniających podłoże, które doprowadziło do osiadania nasypu.

Przypomnijmy, już w trakcie prac projektowych terenie budowy drogi S7 Pasłęk-Miłomłyn stwierdzono bardzo trudne warunki geotechnicze  (ze względu na występujące grunty torfowe). Dlatego, by wzmocnić podłoże zastosowano materac z geotkanin oraz kruszywo oparte na kolumnach betonowych. Jednak podczas prac budowlanych wykonawca usypał 7-metrową tymczasową hałdę kruszywa, która spowodowała obciążenie wybudowanego już nasypu, skutkujące ścięciem wykonanych wcześniej pali betonowych. Efektem jest postępujące osiadanie całej konstrukcji wybudowanej jezdni. Dlatego też wykonawca został zobowiązany do przygotowania i przeprowadzenia naprawy osiadającego fragmentu drogi. Wszystkie prace zostaną wykonane na koszt wykonawcy.

Podobne wiadomości:

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Utrudnienia na DK nr 51 w Olsztynie

Polskie drogi 2016-09-15

Droga ekspresowa S61 – duże zainteresowanie budową

Droga ekspresowa S61 – duże zainteresowanie...

Polskie drogi 2016-07-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport