mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Ruszają prace nad Zakopianką

Ruszają prace nad Zakopianką

Ruszają prace projektowe nad blisko 18 km odcinkiem Zakopianki. Wczoraj została podpisana umowa na opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy drogi ekspresowej na odcinku Lubień - Rabka oraz budowy nowego odcinka drogi klasy GP na odcinku Rabka - Chabówka.

Ruszają prace nad Zakopianką

Wykonawcą projektu będzie niemieckie konsorcjum VEPRO Verkehrsbau Projekt GmbH oraz Ingenieurbüro Dipl. - Ing. H. Vössing GmbH. Kontrakt opiewa na kwotę blisko 28 mln zł. Zadaniem wykonawcy będzie także uzyskanie pozwolenia na budowę oraz sprawowanie nadzoru autorskiego w trakcie realizacji inwestycji.

W ciągu 2 lat wykonawca ma dostarczyć projekt wraz z pozwoleniem na budowę. "Jeśli termin zostanie dotrzymany, w II połowie 2008 roku będzie można ogłosić przetarg na wykonawstwo i w zależności od jego przebiegu, prace budowlano montażowe mogą rozpocząć się pod koniec 2008 roku lub na początku 2009 roku" - informuje GDDKiA O/Kraków.

Odcinek ekspresowej "Zakopianki" pomiędzy Lubniem a Rabką jest najtrudniejszym do zrealizowania pod względem technicznym i zarazem najkosztowniejszym. Zakres prac obejmie budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej o długości 17,5 km, budowę dwóch węzłów dwupoziomowych (Skomielna Biała i Zabornia), układ równoległych do trasy głównej dróg zbiorczych dla ruchu lokalnego, tunel pod Luboniem Małym długości 1.980 m, 10 wiaduktów, 3 estakady o łącznej długości 849 m oraz most na rzece Lubieńce. Koszt przygotowania i realizacji inwestycji wyniesie ok. 1 mld złotych. Realizacja inwestycji będzie sfinansowana prawdopodobnie ze środków Funduszu Spójności.

Przeczytaj także:

Utrudnienia w Małopolsce (2006-08-28)

Szwedzko-polskie konsorcjum na Zakopiance (2006-02-02)

Mniej wymagająca Zakopianka (2005-12-01)

Nowa Zakopianka (2006-10-04)


Podobne wiadomości:

Droga ekspresowa S61 – duże zainteresowanie budową

Droga ekspresowa S61 – duże zainteresowanie...

Polskie drogi 2016-07-15

Autostrada A4 - Elektroniczny pobór opłat A4Go

Autostrada A4 - Elektroniczny pobór opłat...

Polskie drogi 2016-07-01

Komentuj:

~ufo 2007-08-09

Ciekawe ilo jezdniowy ma być tunel pod Luboniem Małym?

~JJ 2006-10-12

no to pzrez czas do remontu to do zakopanego tylko helikopterem, zdaje sie ze miejscowi beda stratni przez kilka dobrych lat

~Yule 2006-10-12

W sumie nie ma co narzekać. Katowice-Kraków to fajna droga, tylko te remonty są idiotycznie długie i kiepsko wykonane. Warto wziąć pod uwagę, że budowane teraz w Polsce autostrady mają wyższy standard i lepsze parametry niż 90% autostrad np: w Niemczech. Zakręty mają większy promień, szerokość jezdni też jest większa, drogi są lepiej wyprofilowane. Po prostu są bezpieczniejsze. W Niemczech drogi są połatane że hej. Jedna rzecz jest jednak niezaprzeczalna - Niemcy potrafią porządnie załatać dziurę. Polacy natomiast nie.

~Frodo 2006-10-12

Mam nadzieje że jak zrobi to niemiecka firma to droga po roku nie będzie się już kwalifikowała do remontu tak jak większość innych dróg obecnie budowanych (np. DTS w Świętochłowicach, albo właśnie A4)

~Kuba 2006-10-11

"tunel pod Luboniem Małym długości 1.980 m" Bardzo milo to brzmi :) Jeszcze milej to ze jak skoncza zakopianke bede mogl przejechac w cywilizowanych warunkach od Wroclawia po samo Zakopane (ach sory zapomnialem o pseudo autostradzie Katowice-Krakow ;/)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport