mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Ruszył przetarg na Obwodnicę Metropolii Trójmiejskiej

Ruszył przetarg na Obwodnicę Metropolii Trójmiejskiej

Gdański oddział GDDKiA ogłosił przetarg ograniczony, dwustopniowy na projekt i budowę Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej drogi ekspresowej S6.

Ruszył przetarg na Obwodnicę Metropolii Trójmiejskiej
Obwodnica wraz z obwodnicą Żukowa będzie miała około 37,4 km długości. Ze względu na długość oraz stopień skomplikowania zadania, planowana obwodnica została podzielona na dwa odcinki realizacyjne:
- zadanie 1 - w. Chwaszczyno (bez węzła) – w. Żukowo (bez węzła), długość ok. 15,7 km;
- zadanie 2 - w. Żukowo (z węzłem) – w. Gdańsk Południe (z węzłem). Odcinek ma długość ok. 15,1 km, natomiast obwodnica Żukowa posiada ok. 6,67 km długości.

Czas na zaprojektowanie drogi, uzyskanie niezbędnych zezwoleń i budowy został określony na 34 do 37 miesięcy od dnia podpisania umowy. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 15 grudnia do 15 marca). Natomiast wlicza się je do czasu projektowania. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający będzie stosować kryteria: cena - 90%, gwarancja jakości - 5%, termin wykonania - 5%. Termin składania wniosków upływa 29.10.2015 r.

Trasa OMT zapewni dostępność komunikacyjną terenów leżących wzdłuż obecnych dróg krajowych nr 7 i 20, za pośrednictwem projektowanych węzłów, odblokuje centra Żukowa i Chwaszczyna oraz częściowo odciąży istniejącą drogę ekspresową S6 Obwodnicę Trójmiasta. Projektowana trasa będzie drogą ekspresową dwujezdniową z rezerwą pod trzeci pas ruchu. Rozpocznie się na węźle Chwaszczyno (realizowanego w ramach tzw. Trasy Kaszubskiej), wspólnym z drogą S6 (Lębork – Obwodnica Trójmiasta), prowadząc na wschód od drogi krajowej nr 20, w pobliżu Żukowa i dalej na południe od drogi krajowej nr 7 w kierunku węzła Gdańsk Południe (skrzyżowania S7 Południowej Obwodnicy Gdańska i S6 Obwodnicy Trójmiasta).



Integralną częścią tej inwestycji będzie obwodnica Żukowa (o parametrach drogi GP – główna przyspieszona). Na trasie drogi ekspresowej zaplanowano cztery węzły: Miszewo, Żukowo, Lublewo, Gdańsk Południe (węzeł z S6 Obwodnicą Trójmiasta i S7 Południową Obwodnicą Gdańska).

Podobne wiadomości:

Północna obwodnica Krakowa gotowa w 2022 roku - ruszyły prace

Północna obwodnica Krakowa gotowa w 2022 roku...

Polskie drogi 2017-01-16

S16 Borki - Mrągowo - jest rozstrzygnięcie przetargu

S16 Borki - Mrągowo - jest rozstrzygnięcie...

Polskie drogi 2017-01-16

Komentuj:

~warszawiak 2015-09-25

Myślę, że niestety decyzja już zapadła i zamiast trzeciego pasa będą dwie obwodnice, czyli obecna obwodnica i tejże...nowa obwodnica. O OPAT będziemy mogli wtedy zapomnieć, a korki na Hel i w ogóle w tamtym kierunku na ul. Morskiej i jej przedłużeniu jak były, tak będą. Ciekawe jest też to, nie wiedzieć czemu, przetarg na nową obwodnicę ogłoszono przed przetargiem na Trasę Kaszubską.

~Kociewiak 2015-09-24

Tak, po niemiecku to ladnie wyglada, obecnie mieszkam w niemczech i nie raz spotykalem sie z remontami na drogach, ale w Polsce to wyglada zupelnie inaczej. Na trojmiejskiej obwodnicy mala kraksa i juz mega korek oraz zwezenie do jednego pasa. Zreszta do tej pory obwodnica ta nie ma pelnowymiarowego pobocza a co dopiero 3 pas. Ale pozyjemy, zobaczymy ;)

~warszawiak 2015-09-23

Jeszcze jedno: Na obecnej obwodnicy ten dobudowany trzeci pas byłby potrzebny od A1 do przyszłego węzła z Trasą Kaszubską, oczywiście, o ile trasa ta powstałaby mniej więcej w tym samym czasie. Dalej mogłoby się obyć bez przeróbek i obecna S6 płynnie przy ul. Morskiej przechodziłaby w OPAT.

~warszawiak 2015-09-23

@Kociewiak i @Melchi: To, że w czasie przebudowy drogi będą większe zatory niż obecnie, to "oczywista oczywistość". Tylko, że posługując się tym argumentem w ogóle należałoby zaniechać przebudów jakichkolwiek dróg, dobudów drugich jezdni, czy kolejnych pasów itp. A to byłoby, zgodzisz się Kociewiak, kompletną bzdurą. Zresztą na dużej części obecnej obwodnicy trzeci pas został już dobudowany. Można by to zrobić tak, jak piszesz Melchi, podając niemiecki przykład; natomiast zaoszczędzone pieniądze niekoniecznie musiałyby pójść do innego regionu, tylko, co cały czas podkreślam, na BARDZO WAŻNY OPAT.

~Melchi 2015-09-23

Zgadzam się z warszawiakiem. A jeśli chodzi o korki to poszerzanie nie wymaga zamykania całej trasy. W Niemczech widziałem jak zwęzili przejazd i nadal były po 2 pasy w każdym kierunku i jedynie ciężarówki mogły jechać po jednym pasie tym szerszym. Szkoda tylko, że ktoś już podjął decyzję o obwodnicy obwodnicy i wiele innych miast i miejsc będzie się wlokło.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Syrena Nixi – polski „elektryk” z Żerania
Syrena Nixi – polski „elektryk” z Żerania
Moda na samochody elektryczne dociera również do Polski. Firma AK Motor pracuje nad pierwszym samochodem elektrycznym – Syrena Nixi - produkowanym nad Wisłą.
Odgadnij model Odgadnij model