mojeauto.pl > motogazeta > Polskie drogi > Ruszyła autostrada A2!

Ruszyła autostrada A2!

Kierowcy mogą już jeździć 7-kilometrowym, położonym najbliżej Warszawy odcinkiem autostrady A2 pomiędzy Warszawą (Konotopa) a Pruszkowem. To pierwszy na Mazowszu odcinek autostrady. Został on zbudowany przez konsorcjum z Budimexem na czele. Droga została udostępniona natychmiast po pozytywnej opinii komisji odbiorowej. Otwarcia kolejnych odcinków spodziewane są w najbliższych dniach.

Ruszyła autostrada A2!
Umowę na realizację tego odcinka firma podpisała z GDDKiA we wrześniu 2009 roku. Zgodnie z kontraktem odcinek miał zostać zakończony 6 czerwca, z zachowaniem terminu przejezdności na dzień 31 maja.

 W ramach kontraktu zrealizowane zostały  dwa węzły autostradowe:

  • Pruszków - węzeł częściowo bezkolizyjny, położony na skrzyżowaniu autostrady A2 z drogą wojewódzką 718,
  • Konotopa - węzeł bezkolizyjny, na którym kończy się autostrada A2; docelowo rozdzieli się na dwie trasy ekspresowe wprowadzające ruch do Warszawy (obecnie jest gotowa droga ekspresowa S8 biegnąca w kierunku Bemowa i Żoliborza, drugą trasą, na którą będzie można zjechać z A2, będzie południowa obwodnica Warszawy biegnąca w kierunku Włoch i Ursynowa). Ponadto wybudowanych zostało 7 wiaduktów drogowych, jeden most autostradowy i obwód utrzymania autostrady „Pruszków” wraz z infrastrukturą.

Inwestycja objęła także przebudowę 1,2 – kilometrowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 718, dwóch kilometrowych odcinków drogi wojewódzkiej nr 701, ok. 2,5 km dróg powiatowych oraz budowę nowych odcinków dróg gminnych i dojazdowych o łącznej długości ok. 11 km, systemu odwodnienia powierzchniowego i montaż ok. 15 km ekranów akustycznych. Przebudowana została także kolidująca z budową A2 oczyszczalnia ścieków w Pruszkowie.

Prace na pozostałych odcinkach autostrady A2 dobiegają końca. Wykonawca odcinka B kończy układanie ostatniej warstwy ścieralnej. Najbardziej widoczne są postępy w układaniu warstw bitumicznych na odcinkach A i C. Wykonawcy obu, w ciągu zaledwie kilku miesięcy skutecznie doganiają bardziej zaawansowane sąsiednie odcinki. Warstwa wiążąca leży już na niemal całym odcinku A a wykonawca układa ostatnią warstwę ścieralną. Największy postęp robót widać na odcinku C –podbudowa bitumiczna ułożona jest już na ponad 94 % długości odcinka, warstwa wiążąca na blisko 90 %.

Podobne wiadomości:

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Autostrada A4 na Podkarpaciu bez utrudnień

Polskie drogi 2016-09-15

Droga S7 - Szydłowiec, Wodzisław - zmiana ruchu

Droga S7 - Szydłowiec, Wodzisław - zmiana...

Polskie drogi 2016-08-26

Komentuj:

~warszawiak 2012-05-30

Mała poprawka. W jedną stronę autostrada, a w drugą ekspresówka występuje na ok. 2,5 km, a nie niecałych 2-ch.

~warszawiak 2012-05-27

Do jumper i wszystkich, co przeczytali moje dwa poprzednie posty: Dziś po południu (a właściwie to już wczoraj) znów jechałem A2 do Pruszkowa, a potem wracałem do Warszawy. Zaraz za węzłem "Konotopa" (w stronę Pruszkowa) pojawił się znak "Koniec drogi ekspresowej" i jednocześnie "Początek autostrady". Niestety w drugą stronę znak "Koniec autostrady" i "Początek drogi ekspresowej" dalej stoi zaraz za węzłem "Pruszków". Mamy kuriozalną sytuację, kiedy na niecałych dwóch km NA TYM SAMYM ODCINKU w jedną stronę jest autostrada, a w drugą...droga ekspresowa. Może tak ma być tylko do otwarcia naturalnego przedłużenia A2, tzw S2. Tylko po kiego grzyba?

Z-Natalu 2012-05-25

Opieszałość w budowie dobrych dróg w Polsce nie wynika z niezdolności Polaków ale ze zniewolenia, z daleko posuniętego sabotażu i paraliżu w większości sfer życia, nauki, pracy, mas mediów, kultury, zdrowia i naturalnej przedsiębiorczości. Bezprawie w dżungli prawnej, całe to "ludowe" sądownictwo broniące interesów mafijnych siatek lokalnych, powiązanych ze światowymi daje się we baki tu znacznie wydatniej niż w wolniejszych krajach Zachodu i ostatnio Dalekiego Wschodu. Coraz więcej ludzi i pojazdów, coraz większa spodziewana szybkość, a projektowanie nie uwzględnia tego w należytym stopniu: małe, słabo widoczne znaki i często ich brak, a szczególnie odnośnie KIERUNKU i MIEJSCOWOŚCI.

~warszawiak 2012-05-24

@ jumper: Kontynuacją A2 będzie tzw S2, ale dopiero od Konotopy, a odbiciem na płn-wsch. jest już S8. Dlaczego o S2 notorycznie piszę "tzw"? Otóż autostrada A2 miała również być od Konotopy do węzła "Lubelska". Po protestach durnych , nawiedzonych zielonych i innych pseudoekologów i ekoterrorystów przeciwko autostradzie przez Warszawę, zmieniono nazwę tego odcinka z A2 na S2 i dla zmyłki powiedziano, że przez Warszawę nie będzie przechodzić autostrada, tylko...droga ekspresowa. (od węzła "Lubelska" znowu będzie autostrada A2) Droga ta będzie szła po identycznym śladzie, co cały czas planowana A2 i będzie na pewno lepsza od na przykład miejskiego odcinka autostrady A4 w Katowicach i tym bardziej od autostrady A4 w Krakowie od Balic. Wymienione odcinki A4 również pozostają bezpłatne, przecież zależy to m.in. od umiejscowienia bramek, które na A2 będą na zachód za węzłem "Pruszków". Czyli spokojnie S2 mogłaby być nazwana A2 i może kiedyś tak ją znowu oznaczą. Natomiast od węzła "Pruszków" do Konotopy oznaczanie A2 jako ekspresówki to nieporozumienie, tu cały czas przecież był budowany odcinek E autostrady A2, który ma nawet o jeden pas więcej, (a ostatnie niecałe 2 km przed Konotopą nawet dwa) niż dalsze odcinki A2 na zachód od węzła "Pruszków" i żadnych praktycznie zakrętów w ogóle nie posiada.

~jumper 2012-05-24

@ warszawiak : kontynuacją A2 na wschód za węzłem Pruszków będzie S2 przez Warszawę . z naszego [kierowców] punktu widzenia oznacza to przede wszystkim nieodpłatny przejazd . a S-ka też chyba dlatego, że dopuszczalne są tam niższe prędkości projektowe i dopuszczalne, ciaśniejsze zakręty itp.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport